MuscleMeat

The terrible cost of religious ingnorance

builderB

Colossal Veteran
10.000 berichten 10 media-items
Waardering
99
Via pharyngula kwam ik op het volgende werkelijk ASTONISHING idiote verhaal.
Een jong meisje heeft DERTIG dagen liggen creperen t.g.v. een hypoglycaemie. Ze is overleden aan ketoacidose.

En haar ouders? Die probeerde harder en harder te bidden, i.p.v. naar de arts te gaan, die het euvel relatief simpel had kunnen verhelpen. Ze twijfelden aan hun geloof, omdat het kind niet beter werd.

Natuurlijk dien ik er wel bij te vermelden dat ik wat dat betreft het hele alternatieve circuit en dergelijke brutal ignorance op 1 hoop gooi. Sylvia Millecam anyone? Groot verschil is natuurlijk dat type 1 diabetes veel beter te 'be'helpen is dan borstkanker.

Ignorance =/= bliss after all. Ignorance gets people killed.

Police: Family prayed instead of getting medical aid for girl who died

Associated Press — 3/26/2008 9:35 am
WESTON -- An 11-year-old girl died after her parents prayed for healing rather than seek medical help for a treatable form of diabetes, police said Tuesday.
Everest Metro Police Chief Dan Vergin said Madeline Neumann died Sunday.
"She got sicker and sicker until she was dead," he said.
Vergin said an autopsy determined the girl died from diabetic ketoacidosis, an ailment that left her with too little insulin in her body, and she had probably been ill for about 30 days, suffering symptoms like nausea, vomiting, excessive thirst, loss of appetite and weakness.
The girl's parents, Dale and Leilani Neumann, attributed the death to "apparently they didn't have enough faith," the police chief said.
They believed the key to healing "was it was better to keep praying. Call more people to help pray," he said.
The mother believes the girl could still be resurrected, the police chief said.
Telephone messages left at the Neumann home by The Associated Press were not immediately returned.
The family does not attend an organized church or participate in an organized religion, Vergin said. "They have a little Bible study of a few people."
The parents told investigators their daughter last saw a doctor when she was 3 to get some shots, Vergin said. The girl had attended public school during the first semester but didn't return for the second semester.
Officers went to the home after one of the girl's relatives in California called police to check on her, Vergin said. She was taken to a hospital where she was pronounced dead.
The relative was fearful the girl was "extremely ill, dire," Vergin said.
The girl has three siblings, ranging in age from 13 to 16, the police chief said.
"They are still in the home," he said. "There is no reason to remove them. There is no abuse or signs of abuse that we can see."
The girl's death remains under investigation and the findings will be forwarded to the district attorney to review for possible charges, the chief said.
The family operates a coffee shop in Weston, which is a suburb of Wausau, Vergin said.

(bron)

Een leven in de kiem gesmoord, vanwege totale achterlijkheid, die jammergenoeg wss. goed bedoeld is geweest. Maar hoe haal je het in je botte rotkop om zo'n kind niet naar de arts te brengen.

Godverdegodver.

Nou ja, blijkt maar weer eens hoe machtig 'god' is als het gaat om gebedsgenezing. Vertellingen van genezen vage klachten of zelfs kanker, maar een beetje insuline is teveel gevraagd.

Oh, how I ****ing hate religion.

:finger: niet haten. Ik geloof zeer zeker in de kracht van gebed maar geloof ook dat we als Christen zeer zeker een dokter mogen en moeten contacteren, daarvoor dienen ze tenslotte. Van Lucas wordt aangenomen dat hij een dokter was en hij werd een apostel dus...

Wat een kromme verbandlegging weer zeg, als er nou in de bijbel staat dat je niet naar een dokter moet gaan maar moet bidden om genezing ok, maar dit slaat nergens op. Dit is gestoordheid en als dekmantel hiervoor wordt ongegrond de bijbel gebruikt.

Ja, gebedsgenezing werkt niet.
Ik geloof dat zelfs de meeste Christenen, Moslims etc dit ook weten.

• Topic Starter Topic Starter
:finger: niet haten. Ik geloof zeer zeker in de kracht van gebed maar geloof ook dat we als Christen zeer zeker een dokter mogen en moeten contacteren, daarvoor dienen ze tenslotte. Van Lucas wordt aangenomen dat hij een dokter was en hij werd een apostel dus...

Niet haten? Lol. Ik haat dit soort zaken tot in de diepste grond van m'n kleine teen. Maar wat is nu de kracht van het gebed dan? Blijkt volslagen nutteloos. Een paar eenheden insuline hadden haar gered.

Wat een kromme verbandlegging weer zeg, als er nou in de bijbel staat dat je niet naar een dokter moet gaan maar moet bidden om genezing ok, maar dit slaat nergens op. Dit is gestoordheid en als dekmantel hiervoor wordt ongegrond de bijbel gebruikt.

Ik heb niet in de bijbel gelezen dat je naar de dokter moet gaan, but enlighten me. En hoezo ongegrond? De bijbel roept mensen op voor hun zieken te bidden. Over de toepassing van wetenschap heb ik echter weinig gelezen... Toch jammer van een dergelijk 'boek van alle tijden'. Religie remt ratio.

Ja, gebedsgenezing werkt niet.
Ik geloof dat zelfs de meeste Christenen, Moslims etc dit ook weten.

Ik denk dat er erg weinig christenen zijn die zullen ontkennen dat bidden voor zieken niet werkt. In de bijbel staat nota bene de verwekking van doden beschreven, de genezing van melaatsen etc etc. Alle boeken op de hele wereld zouden niet de wonderen kunnen bevatten die jezus in z'n tijd op aarde heeft verricht. Goed, jezus is dood enzo, maar is daarmee alles afgelopen? Geen invloed meer hier op aarde?

Het gaat me erom dat er ****wits zijn die een gedachtengang aanhangen die zo demented is dat dit de gevolgen zijn. Religie is een heel prima stap in die richting. Ik noem daarbij ook niet voor niets het alternatieve circuit, dat net zo vol zit van dergelijke achterlijkheid.

Ik geloof dat als je ziek bent je naar de dokter moet gaan. Maar ben ook zeker (en heb dit al meegemaakt) dat als de dokters en de wetenschap alle hoop op een genezing opgeven dat er door gebed nog mensen gezond worden. Mensen die niet naar de dokter willen zijn zeker achterlijk. Deze daad haat ik ook maar jij zegt weer dadelijk dat je religie haat en dan lekker vloeken erachter ;) dat laat klein beetje zien hoe jij in elkaar zit

• Topic Starter Topic Starter
Ik geloof dat als je ziek bent je naar de dokter moet gaan. Maar ben ook zeker (en heb dit al meegemaakt) dat als de dokters en de wetenschap alle hoop op een genezing opgeven dat er door gebed nog mensen gezond worden. Mensen die niet naar de dokter willen zijn zeker achterlijk. Deze daad haat ik ook maar jij zegt weer dadelijk dat je religie haat en dan lekker vloeken erachter ;) dat laat klein beetje zien hoe jij in elkaar zit

Ik WEET ZEKER dat je naar de dokter moeten gaan :D Ik WEET OOK ZEKER dat bidden niets helpt. Het gejank (niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen) over het gebedsgenezen moet maar eens afgelopen zijn. IT DOESN'T WORK.

Terug
Naar boven