AndroidHealthClinic

Tijdreizen - Stephen Hawking

Cliffs?

Dank je, ga ik vanavond even bekijken...

Tijdreizen mogelijk volgens Stephen Hawking Volgens kosmoloog Stephen Hawking is het mogelijk dat de mens in de toekomst vooruit kan reizen in de tijd.

In de Daily Mail vertelt de 68-jarige Hawking dat het in principe mogelijk is om vooruit in de tijd te reizen. Terug in de tijd zal nooit lukken, dit komt door wat Hawking de ‘Mad Scientist paradox’ noemt: een wetenschapper zou zichzelf kunnen vermoorden. “Ondenkbaar dus, want wie heeft deze moord dan gepleegd?”
Vooruit gaan in de tijd is dus wel mogelijk. “Om ver vooruit in de tijd te reizen zal een ruimteschip 99,99 procent van de lichtsnelheid moeten gaan. Als dat gebeurt, zal er in de tijd gereisd worden.” Volgens Hawking komt dit doordat de tijd in de ruimte sneller gaat dan die op aarde. Hoe hoger de snelheid is die door het ruimteschip bereikt wordt, hoe minder tijd er in het schip voorbij gaat in vergelijking met de aarde. “Een dag op het ruimteschip staat dan gelijk aan een jaar op aarde”, stelt de wetenschapper.

Stephen Hawking :thumbs: Geniaal

een wetenschapper zou zichzelf kunnen vermoorden. “Ondenkbaar dus, want wie heeft deze moord dan gepleegd?”

Daar haakte ik al af?
WTF bedoeld hij daarmee?

Is me al overkomen, het was vreselijk. Ik zet nooit nog één stap in een DeLorean.

We gaan continue vooruit in de tijd. En tijddilatatie is ook niets nieuws. Wat zit die Hawking nou weer interessant te doen.

Volgens Hawking komt dit doordat de tijd in de ruimte sneller gaat dan die op aarde.

lol. denk dat journalistje het niet helemaal begrepen heeft.

• Topic Starter Topic Starter
Is me al overkomen, het was vreselijk. Ik zet nooit nog één stap in een DeLorean.
Ok, Marty

FluxCap.gif

Laatst bewerkt:
Waarom doet me dit denken aan de hyperbolic time chamber van DBZ :o alleen dan was t omgekeerd

Het zou in principe mogelijk zijn als je een trein bouwt die met de snelheid van het licht om de wereld heen reist.
Kost teveel energie. En de zwaartekracht van de aarde is niet sterk genoeg. Een zware ster kan licht een beetje afbuigen. De aarde zal een trein totaal niet laten afbuigen.

een wetenschapper zou zichzelf kunnen vermoorden. “Ondenkbaar dus, want wie heeft deze moord dan gepleegd?”

Daar haakte ik al af?
WTF bedoeld hij daarmee?

Jij bouwt een tijdmachine, je gaat terug in de tijd en vermoord jezelf. Dan zal je nooit die tijdmachine bouwen, en jezelf nooit vermoorden.

• Topic Starter Topic Starter
Kost teveel energie. En de zwaartekracht van de aarde is niet sterk genoeg. Een zware ster kan licht een beetje afbuigen. De aarde zal een trein totaal niet laten afbuigen.

Maar zoals in het filmpje met een magneettrein die goed vast zit aan het spoor kan het toch wel?

Klinkt goed, ff kijken als ik tijd heb:)

Terug
Naar boven