XXL Nutrition

Tonijn in combinatie met omega-3 caps

Dre20

Competitive Bodybuilder
Waardering
306
Lengte
1m95
Massa
98kg
Beste DBB'ers,

Kort geleden heb ik als aanvulling op mijn voedingsschema omega-3 capsules besteld van Now Foods. Om te variëren in m'n voeding heb ik tevens tonijn toegevoegd. Nu vroeg ik me af of de combinatie van tonijn (ong. een half blikje per dag) in combinatie met de omega-3 capsules (2 caps per dag) ook zorgt voor een overschot aan omega-3 vetzuren wat betreft de dagelijkse behoefte.

Iemand die me hier meer duidelijkheid over kan verschaffen?

Alvast bedankt!

Dit kun je gewoon samen innemen hoor. Weet niet hoe de rest van je schema eruit ziet kwa vetten maar van die 2caps krijg je geen overschot

Waarom eet je trouwens maar een half blikje per dag?

• Topic Starter Topic Starter
Dit kun je gewoon samen innemen hoor. Weet niet hoe de rest van je schema eruit ziet kwa vetten maar van die 2caps krijg je geen overschot

Rest van de vetten haal ik voornamelijk uit ongezouten noten en pindakaas als broodbeleg.

Waarom eet je trouwens maar een half blikje per dag?

Ik gebruik het meestal gedeeltelijk als broodbeleg, zit nu rond de 200 gr. eiwitten per dag dus dat lijkt me voldoende. Bovendien gebruik ik de variant met zonnebloemolie, zorgt misschien voor een overload aan vetten mocht ik een blikje per dag nemen :)

Laatst bewerkt:
Bovendien gebruik ik de variant met zonnebloemolie, zorgt misschien voor een overload aan vetten mocht ik een blikje per dag nemen :)

Die heb ik ook, toch iets lekkerder dan die met water. Ik denk als je hem goed uit laat lekken dat het vet wel meevalt ;D

sterker nog, om echt het beste uit omega3 te halen moet je inname redelijk hoog zijn, ik geloof dat EPA + DHA samen op iets van 2-3g per dag moet zitten, als jij 2 van die capsules neemt (uitgaande dat je de normale van nowfoods hebt en niet de ultra) zit je pas op 600mg.

Die heb ik ook, toch iets lekkerder dan die met water. Ik denk als je hem goed uit laat lekken dat het vet wel meevalt ;D

Ik hoop inderdaad dat het meevalt, op deze manier kom ik nog aan een gedeelte vetten en uitlekken zou wel moeten helpen lijkt me ;)

sterker nog, om echt het beste uit omega3 te halen moet je inname redelijk hoog zijn, ik geloof dat EPA + DHA samen op iets van 2-3g per dag moet zitten, als jij 2 van die capsules neemt (uitgaande dat je de normale van nowfoods hebt en niet de ultra) zit je pas op 600mg.

Bedankt voor je reactie, ik heb inderdaad de normale van Now Foods. Waarschijnlijk kan die tonijn er dan prima naast denk je niet? Het is dan misschien even rekening blijven houden met de dagelijkse inname van vetten, aangezien ik ook regelmatig pindakaas, kaas en ongezouten noten nuttig.

Toen ik jouw titel las dacht ik eerst dat je de pillen door de tonijn wou mengen ^^.

Voor zover ik weet moet dit geen problemen geven. Ik eet bijna iedere dag wel een blikje tonijn en neem daarnaast wanneer het mij uitkomt iedere dag(tijdstip varieert altijd) ook Omega tabletten.

Ik hoop inderdaad dat het meevalt, op deze manier kom ik nog aan een gedeelte vetten en uitlekken zou wel moeten helpen lijkt me ;)

Bedankt voor je reactie, ik heb inderdaad de normale van Now Foods. Waarschijnlijk kan die tonijn er dan prima naast denk je niet? Het is dan misschien even rekening blijven houden met de dagelijkse inname van vetten, aangezien ik ook regelmatig pindakaas, kaas en ongezouten noten nuttig.

Laten we het zo zeggen, een te veel aan omega 3 is bijna onmogelijk tenzij je misschien iedere dag 3-4 ons vette vis erbij eet maar volgens mij gaat het zelfs dan nog geen complicaties opleveren . Ik zelf neem 3x2 van die capsules van Now (normale) en eet ook af en toe tonijn en 2-3x per week vis.

Denk wel dat ik hierna overstap op de ultra versie.

Toen ik jouw titel las dacht ik eerst dat je de pillen door de tonijn wou mengen ^^.

Voor zover ik weet moet dit geen problemen geven. Ik eet bijna iedere dag wel een blikje tonijn en neem daarnaast wanneer het mij uitkomt iedere dag(tijdstip varieert altijd) ook Omega tabletten.

Haha zo kun je de titel inderdaad ook lezen, het ging mij meer om de verspreiding over de hele dag ;)

Laten we het zo zeggen, een te veel aan omega 3 is bijna onmogelijk tenzij je misschien iedere dag 3-4 ons vette vis erbij eet maar volgens mij gaat het zelfs dan nog geen complicaties opleveren . Ik zelf neem 3x2 van die capsules van Now (normale) en eet ook af en toe tonijn en 2-3x per week vis.

Denk wel dat ik hierna overstap op de ultra versie.

Dan lijkt het mij geen problemen op te leveren, merk je trouwens ook verschil wanneer je dagelijks 3x2 capsules pakt in vergelijking met een tijdje niks of is het meer vanwege de positieve bijdrage aan de algemene gezondheid?

Ik neem het vooral omdat ik een onderzoek had gelezen waarin werd aangetoond dat langdurige inname van hogere doseringen omega3 (6+ weken) een positief effect heeft op de proteïne synthese. :) dus of dit effect geeft valt moeilijk te zeggen, je voelt je er niet echt anders door, maar misschien maak je wel een stuk betere gains ;)

Ik neem het vooral omdat ik een onderzoek had gelezen waarin werd aangetoond dat langdurige inname van hogere doseringen omega3 (6+ weken) een positief effect heeft op de proteïne synthese. :) dus of dit effect geeft valt moeilijk te zeggen, je voelt je er niet echt anders door, maar misschien maak je wel een stuk betere gains ;)

Het lijkt mij inderdaad lastig om te meten of het echt een meerwaarde heeft, tot die tijd neem ik het ook maar voor de positieve factoren voor de gezondheid. En betere gains zijn altijd mooi meegenomen inderdaad :D

Terug
Naar boven