MuscleMeat

tot wanneer anti-e?

dennis999

Ripped Bodybuilder
Waardering
16
stel je gebruikt een anti-e (geen proviron) tijdens de kuur tot wanneer laten jullie die doorlopen?
op verschillende us boards lees/hoor ik nl goede verhalen over het nemen van arimidex tijdens de nakuur.
wat zijn jullie ervaringen?
hoe nemem jullie 't?

gr dennis

dennis999 zei:
stel je gebruikt een anti-e (geen proviron) tijdens de kuur tot wanneer laten jullie die doorlopen?
op verschillende us boards lees/hoor ik nl goede verhalen over het nemen van arimidex tijdens de nakuur.
hoe nemem jullie 't?
gr dennis

Heb zelf A-dex tijdens de gehele kuur genomen, en na de kuur gewoon nolvadex only.

Ik lees ook wel vaker over combinaties van arimidex met nolva tijdens de nakuur, maar weet echter niet of dit aan te raden is.

Je kunt wel arimidex als nakuur gebruiken, aangezien het je endogene testproduktie ook gewoon weer op gang brengt net als nolva/clomid.

Nolvadex, clomid en arimidex hebben waarschijnlijk wel een andere werking op de verschillende klieren (in ieder geval hypothalamus en hypofyse). Met allemaal hetzelfde netto-effect (verhogen LH en test).
Maar wanneer arimidex bepaalde receptoren verhoogt en nolvadex diezelfde receptoren weer verlaagt........ Het effect op je test kan net zo goed negatief zijn als positief.

Je kunt dus pas met zekerheid 2 middelen combineren wanneer er ook daadwerkelijk onderzoek is gedaan naar een combinatie van die middelen, en dat is nog niet gebeurd.

Houdt het maar gewoon op 1 middel, en verhoog desnoods de dosering.
Nolvadex blijft op basis van de huidige (beperkte hoeveelheid) onderzoeken het waarschijnlijk effectiefste middel.

als je tijdens je kuur een anti e gebruikt schijnt het verstandig te zijn deze tot 7 wkn na de kuur door te trekken ivm met opregulering van de ER (volgens bigcat)
als je genoeg hebt zou ik het dus doortrekken..

Op basis van het draadje van BigCat destijds leek het er op dat de hoeveelheid oestrogeen receptoren zou verhogen bij 1 bepaalde klier. Er werd echter niet gekeken naar andere klieren.

Het netto resultaat van de hoeveelheid LH die wordt afgescheiden is echter niet afhankelijk van alleen de hypofyse of alleen de hypothalamus. Maar van de combatie in hoeveelheid oestrogeen receptoren + de hoeveelheid GnRH receptoren in de hypofyse (en misschien nog wel veel meer variabelen).

Zo lijkt het er op dat de hypofyse juist WEL een grotere hoeveelheid oestrogeen receptoren nodig heeft om een grotere hoeveelheid LH af te scheiden. De hypothalamus heeft waarschijnlijk een kleinere hoeveelheid oestrogeen receptoren nodig om een grotere hoeveelheid GnRH af te scheiden.

Er zijn in ieder geval wat onderzoeken waaruit blijkt dat nolvadex het aantal oestrogeen receptoren in de hypofyse verlaagt, clomid verhoogt dit aantal receptoren.
Het netto resultaat is gewoon nog niet te overzien op basis van de huidige wetenschappelijke onderzoeken.

Het aanraden van een combinatie van nolvadex + clomid of de combinatie van een receptor blokker met een aromatase blokker is wetenschappelijk misschien wel te onderbouwen, maar tot nu waren alle stukken die ik er over heb gelezen gebaseerd op een klein aantal referenties, waarbij ook nog eens niet naar alle variabelen werd gekeken! Met andere woorden: wetenschappelijk slecht onderbouwde en DUS niet betrouwbare stukjes!

Mocht uiteindelijk inderdaad blijken dat gebruik van een aromatase blokker op lange termijn leidt tot een upregulatie van de ER, dan is het in ieder geval juist niet aan te raden om tijdens de nakuur arimidex te blijven gebruiken, want dan zou je na stopzetten van gebruik juist zitten met een hogere hoeveelheid oestrogeen in je bloed zitten. Het enige wat op dat moment zou helpen is het gebruik van een receptor blokker.

??? en nu in begrijpelijk nederlands... pffff. ???

Je kunt het zo moeilijk maken als je wilt.Je kunt gerust een anti-e nemen tot 1week in je nakuur, dan ben je er zeker van dat je de verhoogde staat van aromatisatie van de toegediende AAS goed opvangt. Als je dan gewoon doorgaat met je nakuur ben je 3 weken later zo goed als zeker weer redelijk goed opgenapt en zal van uregulatie (gevoeliger receptoren) niet meer sprake zijn.
Ik heb in de discussie met Big Cat ook duidelijk aangeven dat permanente upregulatie niet bestaat.

dennis999 zei:
hoe nemem jullie 't?
gr dennis

Terug
Naar boven