MuscleMeat

Touching the Void

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.655
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Een schitterend gefilmd Docudrama naar het boek met dezelfde naam. Een aanrader voor wie van films houdt met inhoud, zeer indrukwekkend om te zien hoe iemand puur door overlevingsdrang weet te overleven onder de zwaarste omstandigheden. Zeker geen film als je voor hersenloos vermaak wilt gaan.

De film vertelt het verhaal van Joe Simpson en Simon Yates die in 1984 een nog niet beklommen kant van de Siula Grande in Peru wilde beklimmen. Dit lukt ze maar na de top beklimming gaat er veel fout en het verhaal gaat vooral over de voor dood achter gelaten Joe Simpson die wonderbaarlijk, met een gebroken been,zich toch weet te reden uit een diepe gletsjerspleet.

De scenes worden afgewisseld met verslagen van de echte Joe Simpson en Simon Yates.

Nu in de bioscoop te zien.

Laatst bewerkt:
Jeps dit is echt een goeie ´verfilming´ van het boek!

Boek heb je ook gelezen?

En dit is trouwens de eerste film over de bergsport die realistisch is tenminste echte sneeuw en echt ijs!

Zelf houd ik ook ontzettend van de bergen en bergbeklimmen dus toen ik het hoorde was ik vrij sceptisch maar ik vond hem zeer goed en zelfs indrukwekkend.

Maar zoals jij al een beetje zegt denk dat veel mensen zo´n film als dit niet interessant vind.....

• Topic Starter Topic Starter
Gijs, nee boek nog niet gelezen. Wil ik meenemen onderweg als ik in Nepal ben dit jaar, goed leesvoer.

Jij klimt zelf ook begrijp ik ?

tnx for the tip. ga em zien.

Ericr zei:
Gijs, nee boek nog niet gelezen. Wil ik meenemen onderweg als ik in Nepal ben dit jaar, goed leesvoer.

Jij klimt zelf ook begrijp ik ?

Kijk nepal dat zijn goede zaken! :D Ga je daar rondtrekken?

In het boek word alles iets gedetailleerder verteld maar das ook wel logisch natuurlijk.

En jah ik klim zelf ook.... nog niet al te extreem alleen...

IK wil dat wel maar ik moet dan toch wel van mezelf cursussen gaan doen want als ik nu verder ga dan ik al gedaan heb word het toch wel riskant eigenlijk haha....

Maar nepal das wel gaaf hoor ik zou er eigenlijk een jaar terug heen gaan alleen dat moest gecancelt worden.
Ik wil daar in nepal ook nog eens een berg beklimmen de Ama Dablam!

VLZEL7pD0ZatKOCLT1FKCvmGG8mZH_-P.jpeg

vanuit andere kant
[Abeelding niet meer beschikbaar]

En dan vrolijk over dit griezelige wandje ´lopen´
VLZEL7pD0ZatKOCLT1FKCvmGG8mZH_-P.jpeg

Oja sorry dat ik me wat laat meeslepen haha :p

:) Brute berg die Ama Dablam, die zie ik dit jaar. Ga zelf de Mera Peak beklimmen, stuk gemakkelijker. Ben vorig jaar al in Nepal geweest om Around Annapurna te doen, meer om te zien of Nepal zou bevallen. Nu dus het wat zwaardere werk, wil ooit nog eens een 8000-er beklimmen.

_GqHM2cUnZvIm-tIbuY7PYmdjVUHvqWk.jpeg

Mera Peak, met de route.
http://www.summitpost.org/images/70635.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
heeej das gaaf man! Ga je dat met vrienden doen of heb je je ingeschreven voor een soort van expeditie?

En een 8 duizender wil ik ook heel graag...zelfde als eens naar noord pakistan gaan. Het karakoram gebergte.

Maargoed ik ben nog jong en ga eerst eens aantal bergen in zwitserland beklimmen die op mijn verlanglijstje staan..

Wel grappig had totaal niet verwacht dat hier iemand zou zijn die er ook mee bezig is! :D

Ik ga dat inderdaad met een vriend doen, maar wel georganiseerd. Is als voorbereiding voor het echte expedtiewerk, we slapen drie weken in een tent.

Ik heb als 8000-er de Cho Oyu of Shismapangma op de lijst staan. Maar wil eerst de Aconcagua in Argentinie beklimmen en dan nog Mustag Ata (7550m) in Kyrgistan.

Goede keuze om eerst in Zwitserland te gaan klimmen, zou ik ook doen als ik de tijd er voor had.

Terug
Naar boven