AndroidHealthClinic

Tour le Steroiden

ach is toch algemeen bekend dat ze zo ongeveer allemaal gebruiken

Ben benieuwd dit jaar :D

Dopingcontroles mogen afgeschaft worden imo, lijkt me het eerlijkste tov de renners. Men verwacht een programma en prestaties van hen die zonder extra middelen onmogelijk zijn.

In feite is het gewoon een circus dat draait om sponsordeals en krantenkoppen, terwijl diezelfde sponsors en de media de eersten zijn die de dans ontspringen als er wat misloopt. Welke sponsor wil nu bv in een ploeg investeren die niet presteert of in een tour die een week minder lang duurt omdat alle renners na 2 weken door hun natuurlijke reserves heen zitten? Wat valt er te schrijven als er geen records gebroken worden en er niemand betrapt wordt? Doping zorgt ervoor dat de wielersport leefbaar blijft.

Punt is alleen dat als je het gedoogd, teams met het meeste geld het beste en de meeste spullen kunnen kopen. Eigenlijk zou je dan het moeten legaliseren zodat de prijs in elkaar zakt. Maar ja...

En als sporter ben je voor veel (jonge) mensen een rolmodel, hun verantwoorde gebruik zal ze minimale probs opleveren. Maar identificeren willen mensen zich altijd, en dan gaat het fout met 'trying it at home'.

Daarom moeten die controlelabs ook niet te lastig worden. Zonder doping zijn er geen helden en zoals je zelf zegt is het geen goede zaak als er teveel onder hen gesnapt worden.

Jonge, getalenteerde wielrenners met een beetje verstand zullen vanzelf deze ontnuchtering aan de lijve ondervinden en ze zullen door hun ervaring in 99% van de gevallen de juiste keuze maken, nl; het nemen van verboden middelen welke nodig zijn om het te maken. Het is dus niet de wielerwereld die hypocriet is maar alles wat er rond hangt.

edit; Ook niet vergeten dat de wielersport zich uitstekent leent voor doping. Dopinggebruik onder wielrenners gaat al veel verder terug dan de controles waardoor het steeds moeilijker wordt om betere prestaties neer te zetten zonder gesnapt te worden. Elke sport heeft het nodig dat er nieuwe helden opstaan die de records van hun vroegere onbetrapte dopingzondaars verbreken.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ll

Laatst bewerkt:
Wielrennen heeft mij als sport nooit zo kunnen behagen.
Af en toe kijk ik een etappe maar zo opgewonden als marts smeets zal ik er niet van worden.

Ik las dat ze dit jaar 550+ controles gaan houden.

Dus ben benieuwd :p

Dopingcontroles mogen afgeschaft worden imo, lijkt me het eerlijkste tov de renners. Men verwacht een programma en prestaties van hen die zonder extra middelen onmogelijk zijn.

Volkskrantonderzoek van vorige week: alle renners zijn tegen het legaliseren van doping in het wielrennen.

Te saai om te kijken. :D

Terug
Naar boven