Fitness Seller

Tracks om op te leren beatmatchen?

AribYoutube

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
74kg
Hey guys!

Ik ben bezig met het experimenteren op het gebied van ''Beatmatchen"' (dat houd dus in dat 2 beats van de 2 cdj's of decks gelijk lopen)
Nu heb ik veel op Youtube rondgekeken en heb ik ook redelijk wat tutorials gevonden die erg handig waren.
Alleen ik zit nu met het probleem dat ik tracks nodig heb waarmee ik kan oefenen om te beatmatchen, dus tracks waarbij de beat echt duidelijk is zoals bij ''Oliver Heldens - Gecko''

Alvast bedankt!:)

Laatst bewerkt:
Ff vragen of armin je kan helpen man. brb

Tracks met weinig synths/melodie en lage BPM waar je de beat goed hoort... check gewoon ff de beatport charts voor tracks die je bevallen.

Tegenwoordig is beatmatchen niet meer nodig, gewoon lekker syncen G.

Hele dj'en is daardoor sowieso al verpest, beste koop je draaitafels en platen om het goed te leren.

Nou tossiens.

Turntablism > DJ'en :)

:roflol: als je als dj niet zelf nummers kan vinden die goed bij elkaar passen/makkelijk kan beatmatchen, dan kan je beter stoppen brah. Dan ben je per definitie niet geschikt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij heeft tenminste wel zo'n kekke Beats by Dre koptelefoon.

Hey guys!

Ik ben bezig met het experimenteren op het gebied van ''Beatmatchen"' (dat houd dus in dat 2 beats van de 2 cdj's of decks gelijk lopen)
Nu heb ik veel op Youtube rondgekeken en heb ik ook redelijk wat tutorials gevonden die erg handig waren.
Alleen ik zit nu met het probleem dat ik tracks nodig heb waarmee ik kan oefenen om te beatmatchen, dus tracks waarbij de beat echt duidelijk is zoals bij ''Oliver Heldens - Gecko''

Voor mensen die verder nog willen weten welke gear ik gebruik:
3x reloop rmp 2.5 alpha
en 1x de Pioneer DJM-750

Alvast bedankt!:)

hmm, zou toch een beetje vanzelf moeten gaan als je een beetje gevoel voor ritme hebt hoor.

Anyway, beweeg je hoofd en voet of weet ik veel wat op de main plaat. Als je alleen bent doe dat dan lekker overdreven, het is dan is makkelijker om de 1e beat niet te verliezen zeg maar. En luister naar de plaat die je in wil mixen op de achtergrond zeg maar.

Je lichaam is dan de houvast , veel makkelijker dan stilstaan en alleen je oren te gebruiken dan kan het nog wel eens geluidsbrei worden.

Dus de focus moet liggen op de plaat die al draait. En die andere plaat moet gewoon matchen , die moet je zeg maar achterin je hoofd plaatsen .

De fijnafstelling (dat ze lang gelijk lopen zonder dat je moet corrigeren) komt vanzelf wel met oefenen.

Ik ben al oud dus heb het nu over draaitafels trouwens, maar het principe is toch gelijk gebleven neem ik aan met cd's ?

edit* P.s: Is "beatmatchen" nu iets geworden waar je mee "experimenteert" ? Ik bedoel dus, is dat niet het allereerste wat je onder de knie moet krijgen ?

Laatst bewerkt:
Ik wil je tegen betaling wel de fijna kneepjes van muziekproductie leren btw, heb toch geld nodig:o semi srs want je eige producties klinken dramatisch slecht en geven fl studio een slechte naam

Ik gooi straks wel ff wat nummers online zodat je hoort wat voor vlees je in den kuip hebt;)

Ik wil je tegen betaling wel de fijna kneepjes van muziekproductie leren btw, heb toch geld nodig:o semi srs want je eige producties klinken dramatisch slecht en geven fl studio een slechte naam

Ik gooi straks wel ff wat nummers online zodat je hoort wat voor vlees je in den kuip hebt;)

link naar jou soundcloud?

:roflol: Ligt het aan mij of is z'n kop veel te groot voor z'n lichaam.

scruffy-bobble-head.gif

Bij mij groeit er bijna geen haar meer bovenop me hoofd maar bij hem zit gewoon zijn voorhoofd vol.

Terug
Naar boven