Fitness Seller

Trage videokaart?

Realist

Massive Warrior
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
851
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Een tijdje geleden is mijn laptop naar de klote gegaan, dus nu had ik mijn oude pc weer aangesloten, het enige probleem is dat ie veel videobestanden en counter-strike (een spel uit 1995) traag en met moeite af speelt, wat vreemd is want toendertijd toen ik deze videokaart kocht (een geforce fx 5200) had ik nergens last van.

Kan dit misschien aan bepaalde instellingen liggen? Of directX?

Ik kan mijn bureaublad ook maar maximaal op 1024x768 zetten, als ik em 1 stand hoger zet, wordt mijn tekst blurry.

Iemand een oplossing? Karma. (K)

Ik weet niet veel kwa hardware maar ik kan me nog goed herinneren dat een vriend van me dezelfde videokaart had jaren geleden.
Slechtste k*t kaart ooit gemaakt zei hij, kon ie geen fl**ker mee draaien.

• Topic Starter Topic Starter
De FX5200 ondersteunt ook makkelijk resoluties boven 1024x768, klinkt als een driverprobleem. Verder zou het zelfs heel goed kunnen dat je DVI kabeltje niet helemaal lekker in je kaart of beeldscherm zit, dan krijg je ook die blurry shit als je wat hogere resoluties probeert.

Welk besturingssysteem gebruik je overigens verder?

Ik weet niet veel kwa hardware maar ik kan me nog goed herinneren dat een vriend van me dezelfde videokaart had jaren geleden.
Slechtste k*t kaart ooit gemaakt zei hij, kon ie geen fl**ker mee draaien.
Eens, FX5200 was echt het zwarte schaap van de FX-series.

De FX5200 ondersteunt ook makkelijk resoluties boven 1024x768, klinkt als een driverprobleem. Verder zou het zelfs heel goed kunnen dat je DVI kabeltje niet helemaal lekker in je kaart of beeldscherm zit, dan krijg je ook die blurry shit als je wat hogere resoluties probeert.

Welk besturingssysteem gebruik je overigens verder?

Eens, FX5200 was echt het zwarte schaap van de FX-series.

xp home

SP3? Probeer iig. drivers te updaten zoals Barrie Butsers al aangeeft. Kijk verder of toevallig niet dubieuze processen die veel CPU-kracht vergen lopen.

Sterker nog, nu kom ik niet eens boven de 1024 resolutie meer uit, verdere opties zijn er dus niet meer :o

Sterker nog, nu kom ik niet eens boven de 1024 resolutie meer uit, verdere opties zijn er dus niet meer :o

Zit je DVI kabel goed aangesloten op zowel je videokaart als je beeldscherm? En heb je opnieuw opgestart na het updaten van je drivers?

SP3? Probeer iig. drivers te updaten zoals Barrie Butsers al aangeeft. Kijk verder of toevallig niet dubieuze processen die veel CPU-kracht vergen lopen.

Oké, ga ik ff doen, zijn de drivers die hij aan geeft wel de goede dan?

Laatst bewerkt:
100 procent de drivers

update de laatste drivers voor je kaart

Pakt ie wel je FX5200 en niet stiekem je onboard videokaart omdat je FX5200 er de brui aan heeft gegeven?

Nope, kan ook niet want me kabel zit gewoon in die videokaart ;)

Ik doelde meer op het hardwarematig falen van je vkaart. Gezien het een fx5200 is kan het heel goed zijn dat die z'n beste tijd heeft gehad. De 8800 ultra van m'n vader heeft er ook enkele weken geleden de brui aan gegeven.

Edit:
Oops, ja inderdaad hehe, maar kan alsnog op sterven liggen zoals Barrie aangeeft.

Laatst bewerkt:
Pakt ie wel je FX5200 en niet stiekem je onboard videokaart omdat je FX5200 er de brui aan heeft gegeven?
Dan zou ie geen beeld krijgen (tenzij de kabel op de foute kaart aangesloten is :D).

Vaag probleem verder, sowieso heb ik nog nooit meegemaakt dat een scherm blurry werd op een hogere resolutie. Misschien is de videokaart wel gewoon stervende?

Dan zou ie geen beeld krijgen (tenzij de kabel op de foute kaart aangesloten is :D).

Vaag probleem verder, sowieso heb ik nog nooit meegemaakt dat een scherm blurry werd op een hogere resolutie. Misschien is de videokaart wel gewoon stervende?

Blurry worden op een hogere resolutie heb ik dus wel meegemaakt, uren zoeken, wat bleek, de DVI kabel hing slap in het beeldscherm, aangedrukt, voila. Koop anders 'n nieuwe AGP kaartje, gaat je maar 'n paar tientjes kosten.

Blurry worden op een hogere resolutie heb ik dus wel meegemaakt, uren zoeken, wat bleek, de DVI kabel hing slap in het beeldscherm, aangedrukt, voila. Koop anders 'n nieuwe AGP kaartje, gaat je maar 'n paar tientjes kosten.

Ga sowieso gewoon een nieuwe computer kopen binnenkort, ik heb een kort lontje voor traagheid ;)

Heb de kabel ff goed aangedrukt, zat idd heel los erin, maar sowieso kan ik nu ineens niet meer een hogere resolutie dan 1024 instellen, hoe kan dat?

Heb je al gereboot na het stevig aandrukken? Misschien kan je nu wel hogere resoluties kiezen.

Terug
Naar boven