AndroidHealthClinic

Trillian ipv MSN

calcification

Freaky Bodybuilder
Waardering
216
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wanneer je wil chatten met anderen, ben je wel afhankelijk van het programma dat anderen gebruiken. Zit je online op ICQ kan je niet zien wie op MSN online is, of op Yahoo. Met Trillian gaat dat wel, één programma, één icoontje, voor alles, zelfs IRC-ondersteuning. Geen browserdominantie, geen spyware, geen reclame. Vandaar dat het superlicht draait.
Zijn er hier al die Trillian gebruiken?
Ervaringen?
Momenteel nog windows live messenger :o

heb idd de eerdere versies gebruikt, maar die draaiden niet echt fantastisch, nu weer gewoon msn omdat eigenlijk iedereen msn gebruikt ipv ICQ of YAHOO ,.... misschien binnenkort op deze nieuwe versie overstappen, is toch makkelijk om iig de mogelijkheid te hebben

• Topic Starter Topic Starter
heb idd de eerdere versies gebruikt, maar die draaiden niet echt fantastisch, nu weer gewoon msn omdat eigenlijk iedereen msn gebruikt ipv ICQ of YAHOO ,.... misschien binnenkort op deze nieuwe versie overstappen, is toch makkelijk om iig de mogelijkheid te hebben

Over welke versie heb je het dan juist ?
Persoonlijk vind ik dat MSN toch heel wat zooi met zich meebrengt en hiervoor alleen al zou ik die basic 3 wel s willen proberen, naar het schijnt zullen wel wat functies wegvallen zoals webcam ed. whatever chat is een chat, MSN heeft ook teveel van die onbelangrijke opties zoals bv. dat ****ing beeld eens doen trillen, allemaal niet nodig hier. :D

op die link is ook Basic3 te DL-en ;)

Offcourse my friend.

Maar zelf ben ik nog niet zo'n expert en ga een maat van me die al geruime tijd Trillian heeft morgen na 't werk eens laten langskomen.
Even alles bespreken en de kans is ruim dat die f*cking MSN er hier morgen afvliegt en plaats maakt voor iets nieuws ;)

ik snap het niet goed

trilian heeft ziet er precies hetzelfde uit en heeft dezelfde functies als msn live messenger.

wat is het voordeel van dan ???

Trillian Basic 3.0
We kennen het probleem van de spraakverwarring in het land van instant messaging. ICQ kan niet met MSN communiceren en andersom. Hoewel vrijwel heel Nederland voor MSN gekozen heeft - dankzij de zoveelste koppelverkoop van Microsoft - zijn met name in het buitenland nog veel gebruikers op andere netwerken actief. Zo gebruiken 31 miljoen mensen AOL Messenger. Er zijn gelukkig alternatieven voor MSN en consorten. Programma's dus die met alle belangrijke platformen kunnen communiceren, zoals Miranda IM, IM2 en GAIM. En, helemaal terug van weggeweest, Trillian natuurlijk.

We bespraken Trillian in een PD van 2001 (versie 0.70), maar deze nieuwste release - 3.0 Basic - verdient opnieuw de titel Download van de Week. De interface is zeer fraai (al valt over smaak altijd te twisten, maar alles is te skinnen), zijn de wizards om verbonden te worden met de verschillende netwerken voor iedereen te begrijpen en werkt de communicatie vlekkeloos. Erg leuk is de koppeling met Wikipedia, waarbij bepaalde woorden razendsnel uit deze online encyclopedie worden opgehaald. Ook het gebruik van tabs is een uitkomst.

Cerulean Studios, de maker van Trillian, heeft goed naar de succespunten van MSN gekeken. Zo zijn er de emoticons en is er ondersteuning voor audiochat. De meest geavanceerde mogelijkheid, de ondersteuning van webcams voor MSN en AOL, zijn alleen in de betaalde Pro-versie te gebruiken ($ 25). Er zijn nog meer verschillen tussen de gratis en betaalde versie, maar het aantal features van Trillian in de Basic-versie is al zeer indrukwekkend.

Ik gebruik liever de 3 verschillende chat programma's naast elkaar als dat ik aan Trillian begin .. Een aantal kennissen draaien ook Trilian .. altijd problemen met overdragen van bestanden, beeld en geluid enzovoort..

Ik gebruik liever de 3 verschillende chat programma's naast elkaar als dat ik aan Trillian begin .. Een aantal kennissen draaien ook Trilian .. altijd problemen met overdragen van bestanden, beeld en geluid enzovoort..

Beeld ?
Geluid ?
ik dacht dat de Basic versie dit niet had, misschien dat daar zo géén problemen zijn...
En jouw kennisen met die problemen welke versie hebben ze dan ? (Trillian schijnt wel erg verbeterd te zijn é)

Ik heb trillian 2 wel veel gebruikt.. da's tenminste gratis (en ik probeer mijn illegale software tot het minimum te beperken :)) Wat een ramp als je dan die MS-meuk ineens weer gebruikt.

Ik gebruik nu trouwens portable-gaim.

Ik ken trouwens niemand die nog Yahoo of AOL-chat gebruikt. En op ICQ ken ik ook precies nog 1 iemand. Wel jabber, maar dat is meer werk-gerelateerd.

Straks bay bay MSN
Welcome Trillian Basic 3
:rolleyes:

Trillian Basic 3 geïnstalleerd, leuke interface!

Beeld ?
Geluid ?
ik dacht dat de Basic versie dit niet had, misschien dat daar zo géén problemen zijn...
En jouw kennisen met die problemen welke versie hebben ze dan ? (Trillian schijnt wel erg verbeterd te zijn é)

Bestands overdrachten starten gewoon niet .. (foutmeldingen zoals uitnodiging kan niet worden verstuurd enzo)

Communiceren met microfoon werkt niet (Snapt trilian gewoon niet) enzovoort..

Bestands overdrachten starten gewoon niet .. (foutmeldingen zoals uitnodiging kan niet worden verstuurd enzo)

Gisteren en deze morgen deze functie eens uitgetest, is uiteraard anders dan bij MSN maar gaf hier toch géén problemen hoor (géén foutmeldingen ed.) gewoon voltooid!

Terug
Naar boven