XXL Nutrition

turkije

twjunk

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Daarjuist gingen ze de turken in vlaanderen vragen wat zij vonden van de eventuele toetreding van turkije bij de EU, het ging ongeveer als volgt:

Ikke vind turkije bij EU goeie zaak voor toerk.... Cyprus moeilijke zaak zijn voor toerkse mensen, toerkije kan brug vormen naar westen, enz.

Djeezus als de media dan toch zo'n moeite wil doen om ons te overtuigen dat de toetreding een goeie zaak is, dan kunnen ze toch tenminste toerken ondervragen die de nederlandse taal machtig zijn.

wehehe :roflol:
Tja de knuffelpolitiek is er ook op Europees vlak. Lang leve de linkse partijen :rolleyes: :(

Het leger heeft nog ZO'N grote macht in Turkije, dat zal nooit zover ingedamd kunnen worden als de EU wil. Als ze dat toch doen kunnen Moslim-extremisten de kans krijgen om op te duiken, iets wat de zeer aanwezige militaire macht altijd de kop ingedrukt heeft.

Dus wat willen we het liefste?

weet wat je bedoeld ik werk met een aantal turken en daar zitten echt harde werkers bij.
maar als je dan wat zegd of vraagt dan krijg je een hele mooie glim lach te zien met tanden als droppies, want ja hij is pas 17 jaar hier en kan nog niet zo goed nederlands.
ja dan weet je weer intergratie DAAR DOE WE EEN HOOP AAN HIER.

De toetreding is een goede zaak op gebied van mensenrechten..

Een mini deel van Turkije ligt in Europa... waarom willen ze nou percee helemáál bij Europa horen ???
Gekke lui...

als ze grieks cyprus niet willen erkennen dan zitten zij wel met een groot probleem

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat wij met een groot probleem zitten zodra de toetreding een feit wordt.

Een derde van de Turken zal proberen werk te vinden in het buitenland als Turkije toetreedt tot de Europese Unie en er geen beperkingen worden gesteld aan het vrij verkeer van werknemers. Dat is althans de uitkomst van een opiniepeiling die in Turkije is verricht door het onderzoeksbureau TNS PIAR.

Van de ondervraagden zegt 23 procent het ,,zeer waarschijnlijk" te achten dat ze zullen proberen werk te vinden in een andere EU-lidstaat. Nog eens 21 procent acht het ,,waarschijnlijk". De uitkomsten van TNS PIAR, dat het onderzoek verrichtte in opdracht van het Deense TNS Gallup, geven veel grotere aantallen 'reislustige' Turken aan dan eerdere peilingen.

Greetzzzz

• Topic Starter Topic Starter
De machtigste EU-staat

18.12.2004 12.45u - De Europese Unie beslist over onze hoofden heen over een kwestie die onze beschaving ingrijpend en onomkeerbaar zal veranderen: de toetreding van een grote islamitische staat met een zeer hoog geboortecijfer. In theorie leiden onderhandelingen natuurlijk niet automatisch tot een toetreding. Maar in praktijk is het nog nooit gebeurd dat de EU een kandidaat heeft afgewezen als de toetredingsgesprekken eenmaal begonnen waren. Maar het moet natuurlijk eens de eerste keer zijn…

Eigenlijk gaat het niet echt om de toetreding van Turkije tot de EU. Het zal eerder omgekeerd zijn. Binnen hooguit enkele decennia zal Turkije een grotere bevolking hebben dan gelijk welk Europees land. Het zal dus ook de sterkste politieke macht zijn in de EU, met het grootste aantal parlementairen en commissarissen, en met het sterkste leger. Turkije wordt niet zomaar één van de vele lidstaten. Het wordt een dominante macht. Is Europa zich daar eigenlijk wel bewust van?

ik vind het tof dat turkije niet tot de europese unie behoort
ze hebben eigenlijk het verstand dat ze hebben nog eens een beetje benut de eu :D

stel je voor zwarte mannekes als europeanen ??? :whip:
is juist hetzelfde als ze tegen mij chinees zouden zeggen :D bwak!!!!!!!!

greetz

Guntheru zei:
stel je voor zwarte mannekes als europeanen ??? :whip:
is juist hetzelfde als ze tegen mij chinees zouden zeggen :D bwak!!!!!!!!

greetz

Zwart? Volgens mij zijn er geen zwarte Turken maar heb het idee dat jij dan anders wel kleurenblind bent :D

Ondanks dat Turkije voor moslimland-begrippen een redelijk beschaafd land is met veel potentie heb ik drie bezwaren tegen toetreding:
- Het grootste land van de Westerse EU wordt plots een oosters land.
- De EU grenst dan aan Syrië, Irak, Iran enz, een beetje vreemd.
- Waar stel je de grens? Komen de in punt 2 genoemde landen er over 10 jaar ook bij?

Turkije is nog lang geen lid, zoals miscchien wordt gesuggereerd maar ze gaan onderhandelen over toetreding wat 10/15 jaar kan duren (voor mijn part duurt het 200 jaar)

Terug
Naar boven