AndroidHealthClinic

Turkse NL niet meer dienstplicht in Turkije.

RichardV

Colossal Veteran
Waardering
155
Oke, nieuw iets.
Volgens mij wilde de PVDA wil er bij Turkije op aandringen dat turkse Nederlanders (nadeel van 2 paspoorten is dat iedereen ze zo blijft noemen) niet meer in dienstplicht hoeven.

Dit snap ik dan niet.
Enige nadeel wat een turk van een dubbel paspoort kan hebben, moet wel weg. Waarom dan nog een dubbel paspoort?

Waarom zo moeilijk? Iedereen die in Nl geboren word, en waarvan men uitgaat hier blijft (dus geen toeristen enzo) gewoon alleen een NL paspoort geven en over 30 jaar heeft nooit meer iemand het over dubbel paspoort. Stom gelul weer.

Ging het niet nog wat verder met die Dienstplicht in Turkije? Ik had 't jawel op geensT.nl gelezen. Ze moeten het doen, maar het kan afgekocht worden, en jawel dat doet de Nederlandse staat.... Bron ontbreekt me ff....

Ik ben niet zo op de hoogte van het hele dubbele paspoort gedoe de laatste tijd maar waarom is dit zo'n probleem? In vrijwel ieder westerse of in ieder geval europees land is het hebben van een dubbele nationaliteit toch geen probleem en mischien juist symbool staande voor de vervaging van grenzen binnen de moderne samenleving, in globaal opzicht?

• Topic Starter Topic Starter
Ging het niet nog wat verder met die Dienstplicht in Turkije? Ik had 't jawel op geensT.nl gelezen. Ze moeten het doen, maar het kan afgekocht worden, en jawel dat doet de Nederlandse staat.... Bron ontbreekt me ff....

Dat was idd vorige week in het nieuws ja.
Dat NL wel even 5.000 euro ofzo zou geven om een dienstplicht af te kopen.
Moet niet gekker worden.

Ik ben niet zo op de hoogte van het hele dubbele paspoort gedoe de laatste tijd maar waarom is dit zo'n probleem? In vrijwel ieder westerse of in ieder geval europees land is het hebben van een dubbele nationaliteit toch geen probleem en mischien juist symbool staande voor de vervaging van grenzen binnen de moderne samenleving, in globaal opzicht?

Het gaat mij er juist om, waarom zou een kind van 4 waarvan zijn ouders al hier geboren zijn nog steeds een ander paspoort moeten hebben als het NL?
Is toch gewoon overbodig.
Eens in de zoveel tijd moet dat ook verlengd worden enz enz.

Wel de voordelen, maar niet de nadelen dus? Hoewel dienstplicht voor sommigen geen nadeel hoeft te zijn!

Een oude bekende van me heeft een Turks paspoort, zoon van een Turkse vader en Hollandse moeder. Die gozer is blond, spreekt geen woord Turks en heeft vrij weinig met dat land te maken behalve dat hij zijn vaderland niet een keer uit nieuwsgierigheid kan bezoeken want dan wordt hij gedwongen in dienstplicht te gaan. Kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten in zijn geval, hij heeft ook een vaste baan hier enzo.

Kunnen die gasten nu afstand doen van een van de twee nationaliteiten of is dat nu ook niet mogelijk?

• Topic Starter Topic Starter
Een oude bekende van me heeft een Turks paspoort, zoon van een Turkse vader en Hollandse moeder. Die gozer is blond, spreekt geen woord Turks en heeft vrij weinig met dat land te maken behalve dat hij zijn vaderland niet een keer uit nieuwsgierigheid kan bezoeken want dan wordt hij gedwongen in dienstplicht te gaan. Kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten in zijn geval, hij heeft ook een vaste baan hier enzo.

Kunnen die gasten nu afstand doen van een van de twee nationaliteiten of is dat nu ook niet mogelijk?

Ja je kan afstand doen van je turkse paspoort, echter doen ze dat vaak niet omdat ze ook geen recht hebben op de erfenis van familie in Turkije.

zag er gisteren stukje van in nova meen ik. ging er om dat de turken trouw zweren aan hun land en toen lieten ze ook nog een aantal jongeren aan het woord. Er werd hun de vraag gesteld: wat zou je doen als nl met turkije in oorlog zou zijn. Daarbij werd wel duidelijk dat ze daar geen raad mee wisten.
Nu is dat een wat onnozele vraag maar feit dat ze daar trouw moeten gaan zweren aan het turkse land terwijl ze hier zijn geboren en getogen slaat natuurlijk nergens op.

Terug
Naar boven