MuscleMeat

UFC 167: St-Pierre vs. Hendricks

Ik kijk er al naar uit.

St-Pierre vind ik een zalige MMA persoonlijkheid.

Ik heb er veel mee gemeen (zelfde leeftijd, zelfde gewicht, Kyokushin karate,...) en dan nog is hij eens een sympathiek persoon in tegenstelling tot alle 'bullebakken'. Hij blijft altijd vriendelijk en is echt een uithangbord voor MMA.

Ik hoop dat hij wint. Maar dit keer kan één slag het einde betekenen. Sowieso volgt er dan direct een rematch moest dat gebeuren.

een van de beste maar daar tegen over ook 1 van de saaiste vechters, van mij mag die k.o. gaan.

Als GSP de eerste twee ronden zorgt dat ie niet een KO slag krijgt, wint ie. Hendricks kreeg Condit ook niet KO en vocht daar geen super overheersende partij tegen. Ik denk dat GSP moeilijker op punten te pakken is ... geen KO dan wint Hendricks in mijn beleving niet. Hopelijk vindt GSP het vuur en gaat voor een finish!

Als GSP de eerste twee ronden zorgt dat ie niet een KO slag krijgt, wint ie. Hendricks kreeg Condit ook niet KO en vocht daar geen super overheersende partij tegen. Ik denk dat GSP moeilijker op punten te pakken is ... geen KO dan wint Hendricks in mijn beleving niet. Hopelijk vindt GSP het vuur en gaat voor een finish!

Wat wel een verschil is, is dat Condit een beter kin heeft dan GSP. Volgens mij blijft Hendricks alle 5 rondes gevaarlijk. En hij heeft ook een hoog niveau van worstelen, maar toch blijft GSP daar het voordeel hebben..

Laatst bewerkt:
evans vs sonnen en mcdonald, lawler zijn ook leuke co-main partijen

Wat wel een verschil is, is dat Condit een beter kin heeft dan GSP. Volgens mij blijft Hendricks alle 5 rondes gevaarlijk. En hij heeft ook een hoog niveau van worstelen, maar toch blijft GSP daar het voordeel hebben..

Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben ... alleen heeft Hendricks volgens mij Condit geen één keer goed kunnen raken door zijn beweeglijkheid. Als GSP slim is, gebruikt ie die techniek ook en put Hendricks uit/frustreert hem. GSP schat ik, met zijn team, in als goede tactiek bedenkers ... Ik ben in ieder geval reuze benieuwd naar de wedstrijd. Met Hendricks weet je immers nooit ... één tik van hem kan beslissend zijn.

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:59 ----------

evans vs sonnen en mcdonald, lawler zijn ook leuke co-main partijen

Ik ben benieuwd hoe Mc Donald het tegen Lawler doet. Zo overtuigend goed vond ik Mc Donald in zijn laatste wedstrijd niet.... al won ie overigens wel. Evans vs Sonnen kan beide kanten opgaan:rolleyes:

jaa, Mcdonald zit in zelfde kamp als gsp dus als er een risico is krijg je zoon bananen tactiek.

GSP zit er al een tijdje mee dat hij wel wint maar gewoon op beslissingen. Hij wil het liever ook 'finishen'.

Niemand gekeken ... of zo onder de indruk van de uitslag(en);)

Ik vond de uitslag wel terecht, al zag GSP er gehavend uit en Johny fris ... voor mij was het een min of meer draw en dan heb ik vrede met de uitslag zoals ie is. De reactie van Dana White in de persconferentie vond ik ronduit belachelijk. De werknemer die miljoenen in je laadje heeft gebracht zo te kakken zetten?! Het zou mij niet verbazen als dit meeweegt in de beslissing van GSP om te stoppen of niet.

Dat Rory verloor vond ik overigens ook niet erg :D

Sonnen duidelijk geen partij voor Evans

verbaasde me dat Main event ook beste partij was maar kom op hee Hendricks is robbbed t*ring zeg.

---------- Toegevoegd om 19:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:02 ----------

kom op man ik vond het terrecht wat dana zij, Gustafson precies zelfde verhaal verdoet hele sport

Mooie partij, maar naar mijn idee zag ik Hendricks tappen in de 1e ronde weet niet of daarover al iets gezegd in de post fight inteviews?

Technisch was het een saai gevecht

Hendricks controleerde de gehele partij middels jabs en kwam af en toe goed door met rake klappen. Maar hij probeerde naar mijn idee ook niet om te finishen. GSP had geen weerwoord, heeft geen enkele keer zijn stance verandert en werd met zijn jabs telkens afgetroefd. Kwa grappling was er al helemaal niets interessants te zien. Waarom GSP heeft gewonnnen is mij een compleet raadsel.

Mooie partij, maar naar mijn idee zag ik Hendricks tappen in de 1e ronde weet niet of daarover al iets gezegd in de post fight inteviews?

Toen ik het live zag, dacht ik ook dat het een tap was.
Maar het zogezegde "tappen" gebeurd wanneer GSP de choke al los heeft gelaten

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Technisch was het een saai gevecht

Hendricks controleerde de gehele partij middels jabs en kwam af en toe goed door met rake klappen. Maar hij probeerde naar mijn idee ook niet om te finishen. GSP had geen weerwoord, heeft geen enkele keer zijn stance verandert en werd met zijn jabs telkens afgetroefd. Kwa grappling was er al helemaal niets interessants te zien. Waarom GSP heeft gewonnnen is mij een compleet raadsel.

Ik vond eigenlijk van niet

In de eerste ronde dacht ik dat het een saaie partij ging worden, omdat ik dacht dat GSP Hendricks direct naar de grond ging halen met een takedown, en dat gebeurde ook direct. Maar Hendricks kon eigenlijk al redelijk snel terug rechtstaan. Vanaf daar was het eigenlijk wel interessant omdat Hendricks GSP elk moment KO kon slagen met zijn kracht en snelheid. Vanaf ronde 2 heeft hij de partij controleerd tot de 5de ronde. Ronde 1 en 5 geef ik aan GSP, omdat ik denk dat takedowns blijkbaar wel een grote rol spelen in het winnen van een ronde. Wel ben ik verschoten dat Hendricks zo sterk was en GSP gemakkelijk kon omzetten in de clinch

Toen ik het live zag, dacht ik ook dat het een tap was.
Maar het zogezegde "tappen" gebeurd wanneer GSP de choke al los heeft gelaten

0.png

Dit moment bedoelde ik idd maar nu zie ik dat het er op leek en wellicht wel wilde tappen maar hij niet daadwerkelijk tapte.

Ik las ergens dat het een soort bad habbit is en dat ie het verder in de ronde ook deed. Een soort stuiptrekje;)

De partij is in ieder geval lekker spraakmakend geweest ( of de uitslag ) want je kunt geen vechtsportsite openen of het gaat over de partij of de uitspraken van Dana White n.a.v. de partij. Slimme zet van Dana, want zo maakt ie alvast een hype voor een eventueel vervolg $$$$$

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven