XXL Nutrition

Uitslag bloedwaarden hulp gezocht

Bezoekers in dit topic

Cloudstife

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
29 mei 2010
Berichten
307
Waardering
8
Lengte
1m83
Massa
96kg
Vetpercentage
10%
Ik heb een groot deel van mijn bloeduitslag binnen. Ik heb mijn schilklier laten testen omdat ik heel moeilijk aankom. Ik zit nu op 1gram test/week (8e week) en ben nog maar 4kg a 5kg aangekomen.
Volgens de berekening (inclusief activiteiten opslagen) zou ik zo 3700kcal moeten eten. Ik eet 4000kcal/dag en ook 1x of 2x in de week 5000kcal.
Vetpercentage is 2% omlaag gegaan.

Enzymen:

Billirubine 6 μmol/L (3-21)
ASAT 43 U/L (< 35)
ALAT 50 U/L (< 45)
CK 1655 U/L (< 170)

Schilklier
TSH 1.3 mIU/L (0.35-5.0)
Vrij T4 9.8 pmol/L (10-22)
T3 1.4 nmol/L (1.0-3.0)

Steroïdhormonen
Testosteron 210 nmol/L
Oestradiol 350 pmol/L (< 191)

Ik kom voor geen meter meer aan. De laatste weken alleen vocht aangekomen door het warme weer. De frisse dagen verlies ik zo de 1 a 2kg vocht weer. De hele nacht loop ik dan te pissen.
Ik ben 1.83m en weeg nu 98kg. Mijn eiwit inname ligt op 3gr/kg lichaamsgewicht. Vetten hou ik laag op de 1gr/kg. De rest vul ik op met langzame carbs. Maaltijden zijn verdeeld in 5x of 6x over de dag

Mijn schildklier is niet verhoogd en sterker nog vrij T4 net onder de referentie. Waar blijft alles dan?

Leverwaarden waren verhoogd wat logisch is. Heb een kickstart met orals gehad.

Oestradiol is wel verhoogd terwijl ik elke dag 25mg exemestane neem. Geen last van Gyno en bij mijn vorige kuur had ik ook 370 pmol/L.

CK is sterk verhoogd. Tja dat hoort erbij als bodybuilder :)

Kan iemand hier advies geven en iets kan opmerken in de bloedwaarden?
 
Laatst bewerkt:
Kan je dit niet beter met je dokter bespreken?
 
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat je 3700 kcal zou moeten eten? Je zet een gram AAS en weegt 98 kg, waarvan enorm veel spiermassa. Daarnaast verbrand je neem ik aan veel door het trainen? Als je dan ook een lichaam hebt dat gemiddeld gezien een wat minder snelle stofwisseling hebt, zit je makkelijk over de 4000 kcal verbranding per dag.
 
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat je 3700 kcal zou moeten eten? Je zet een gram AAS en weegt 98 kg, waarvan enorm veel spiermassa. Daarnaast verbrand je neem ik aan veel door het trainen? Als je dan ook een lichaam hebt dat gemiddeld gezien een wat minder snelle stofwisseling hebt, zit je makkelijk over de 4000 kcal verbranding per dag.

Mijn BMR heb ik op 2100 kcal uitgerekend. Ik zit 40 uur in de week achter een bureau te werken. Daarmee doe ik een opslag van 25% en kom ik op 2625 kcal uit. Ik train 4x soms 5x in de week.
Hiermee heb ik via een tabel op bodybuilding.com 600kcal erbij gedaan.
Omdat ik sport heb ik mijn activiteiten niveau omhoog gezet en ipv 25% opslag verhoogd naar 50%
Hierdoor kom ik uit op 3150kcal. Tel ik dan nog die 600 erbij dan kom ik op 3750kcal.

Zou ik dan volgens jou een hogere opslag moeten gebruiken?
 
Mijn BMR heb ik op 2100 kcal uitgerekend. Ik zit 40 uur in de week achter een bureau te werken. Daarmee doe ik een opslag van 25% en kom ik op 2625 kcal uit. Ik train 4x soms 5x in de week.
Hiermee heb ik via een tabel op bodybuilding.com 600kcal erbij gedaan.
Omdat ik sport heb ik mijn activiteiten niveau omhoog gezet en ipv 25% opslag verhoogd naar 50%
Hierdoor kom ik uit op 3150kcal. Tel ik dan nog die 600 erbij dan kom ik op 3750kcal.

Zou ik dan volgens jou een hogere opslag moeten gebruiken?
Je zet er nog een gram AAS bij he, en daarnaast kan je best enkele honderden kcal afwijken. Zulke formules zijn gemiddelden en schattingen qua activiteitenniveau.
 
Ja het zijn schattingen. Daarom is het ook zo moeilijk. Waarop zou ik volgens jou op moeten gaan zitten? 4500kcal of meer richting de 5000kcal?
 
Ja het zijn schattingen. Daarom is het ook zo moeilijk. Waarop zou ik volgens jou op moeten gaan zitten? 4500kcal of meer richting de 5000kcal?
Dat is lastig te zeggen, je moet zelf kijken op hoeveel je goed groeit. Zou eens beginnen met 4500 kcal, als je met 4000 kcal zelfs vet verliest.
 
5 kg aankomen en 2 % verliezen maakt op jouw gewicht zo ongeveer 7 kg winst. Wat verwacht je nog van AAS als je toch al niet onaardige stats hebt? Als je namelijk het dubbele verwacht ga je nog heel, heel veel teleurstellende kuren tegemoet man. Tel daar nog eens bij op dat 250 kcal boven je berekende onderhoud ( waar je ook makkelijk een paar 100 kcal naast kunt zitten ) ook gewoon niet veel is en je hebt een prima winst imo.
 
Zo had ik het nog niet bekeken. Een mens wilt altijd meer he.
Ik ben de laatste weken niet aangekomen en dat vind ik wel jammer. Ik heb het gevoel dat ik niet alles uit de kuur haal.
 
Zo had ik het nog niet bekeken. Een mens wilt altijd meer he.
Ik ben de laatste weken niet aangekomen en dat vind ik wel jammer. Ik heb het gevoel dat ik niet alles uit de kuur haal.

Beetje realistisch blijven kijken ouwe, dan valt 't allemaal nog wel mee.
 
Schiet me net te binnen. Zou daarom mijn schildklier een tandje lager draaien? Ik krijg te weinig energie binnen en dus is mijn metabolisme omlaag gegaan?
 
Mijn testosterone is nu ook binnen. Deze zit op een gruwelijke 210 nmol/L. Omgerekend kom ik op 6051nmol/dL uit.
Het ligt dus niet aan de gear.
 
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat je 3700 kcal zou moeten eten? Je zet een gram AAS en weegt 98 kg, waarvan enorm veel spiermassa. Daarnaast verbrand je neem ik aan veel door het trainen? Als je dan ook een lichaam hebt dat gemiddeld gezien een wat minder snelle stofwisseling hebt, zit je makkelijk over de 4000 kcal verbranding per dag.

Kan je even bewijs of redenen geven dat je met aas meer kunt eten? Als je niet weet hoeveel ben je toch zo dik ookal ben je op gear of niet.
 
Rond de 8e week wil het nog wel is stagneren ja. Verhogen of compound toevoegen. Evt meer eten.
 
Mijn testosterone is nu ook binnen. Deze zit op een gruwelijke 210 nmol/L. Omgerekend kom ik op 6051nmol/dL uit.
Het ligt dus niet aan de gear.

210 nmol/L = 21 nmol/dL. 6051 ng/dL bedoel je.
 
210 nmol/L = 21 nmol/dL. 6051 ng/dL bedoel je.
Hahaha ja klopt. Ik had weer nmol ipv ng geschreven.

---------- Toegevoegd om 22:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:33 ----------

Echt vaag. Mijn ballen waren halverwege de kuur iets kleiner geworden. Ik schat nog geen 50%. Nu zijn echt weer groot en op formaat? Vorige week veel seks gehad. Kan dat verklaren waarom ze nu zo weer op formaat zijn?
Ik zet trouwens geen HCG. Ik heb mijn eerste kuur met 2x/week 500IU voldaan. Ik was wel benieuwd hoe het zou gaan zonder HCG.
 
Back
Naar boven