XXL Nutrition

Usenet neemt toe als warezmedium

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.658
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Gisteren het artikel al genoemd in deze thread :

[Link niet meer beschikbaar]

Nu hebben de tweakertjes het ook ontdekt, Usenet is hot. http://www.tweakers.net/nieuws/37460

Yep de toegankelijkheid is wat minder t.o.v. P2P programma's. Maar als je er wat moeite voor doet krijg je er ook zeer veel voor terug. Voordeel van Usenet is dat je meestal alleen een leecher bent, downloaden dus. Dat is voor films en muziek in Nederland niet verboden. Met P2P share je in principe altijd, dat maakt je een uploader en dan ben je strafbaar.

Als je al wilt uploaden naar Usenet dan kan dat nog steeds, genoeg newsservers die anoniem uppen als service hebben. Als medium is het dus ongrijpbaar voor instanties als de RIAA en stichting Brein hier.

Daarbij komt nog dat een goede newsserver snelheden bied die bijna altijd tegen de max liggen van je verbinding. Iets waar je met P2P op mag hopen, meestal moet je blij zijn met de helft of minder qua snelheid.

Gebruik alweer sinds een jaar en dag newsgroups voor bijv. de laatste Star Trek episodes uit de VS. :)

Goede client is GrabIt vind ik.

vraagje over grabit, wat is het verschil tussen blauwe en gele icoontjes? de rode zijn incomplete cker?

Ik nodig mezelf met laptop een keertje bij je thuis uit Ericrremans, en dan mag je me vertellen wat ik fout doe. Kunnen we meteen even door die Haagsche allochtonen-massa ons een weg banen naar je gym...:cool:

Bij nader inzien...Den Haag is toch wel ver...wegrestaurant met wireless zone dan maar? :D

roxxe zei:
vraagje over grabit, wat is het verschil tussen blauwe en gele icoontjes? de rode zijn incomplete cker?
blauwe zijn tekst/plaatjes etc...die shti kan je bv ook met outlook checke..
die gele zijn de binaries zeg maar...de bestanden waar het omgaat rarretjes mp3tjes etc

Met FTDv3.6.4 kijken welke films, games, muziek is geupload in de nieuwsgroepen en met Newsbin pro downloaden op full speed :D

• Topic Starter Topic Starter
DBC01 zei:
Ik nodig mezelf met laptop een keertje bij je thuis uit Ericrremans, en dan mag je me vertellen wat ik fout doe. Kunnen we meteen even door die Haagsche allochtonen-massa ons een weg banen naar je gym...:cool:

Allochtonen zal je in mijn buurtje niet vinden, massa's al helemaal niet. CBS geeft aan dat het minder dan 5% is.

Maar misschien wordt het tijd voor een cursus Usenet voor beginners, 200 euro per dagdeel :cool:

EricR zei:
Allochtonen zal je in mijn buurtje niet vinden, massa's al helemaal niet. CBS geeft aan dat het minder dan 5% is.

Maar misschien wordt het tijd voor een cursus Usenet voor beginners, 200 euro per dagdeel :cool:

Bwuh???

Dat bedoel ik nou :D
Warez was altijd share or die, delen doe je dat, zonder maren.
Toen kwamen er van die handige mensen die betaalde servers gingen neerzetten en nu gaan hun leden hun kosten bij die servers eruit proberen te halen door geld te vragen voor uitleg..:sob:

• Topic Starter Topic Starter
Warez was in den beginne ook gewoon dokken. Heb de tijden nog meegemaakt dat je met je diskettes op weg ging naar de lokale warezboer die voor 1 gulden per spel of programma alles op diskette zette. Je had wel bulletin boards, maar met 2400 baud was dat niet echt lekker downen.

Er zijn genoeg tutorials te vinden over het gebruik van Usenet, 1 keer alles goed instellen en je hebt er jaren lang plezier van.

Terug
Naar boven