MuscleMeat

Van god los

JuggerNaut

Ripped Bodybuilder
Waardering
4
gisterenavond in een veredelde huiskamer in Breda ("Grand Theatre") heb ik hem dan toch eindelijk mogen aanschouwen, Van God los !

na de lovende kritieken van iedereen die deze film al had gezien, was ik toch erg benieuwd geworden. en wat bleek, deze film is gewoon echt steengoed !!
de verhaallijn (losjes gebaseerd op het drama rond de bende van Venlo) zal een ieder die de afgelopen tijd niet onder een steen gezeten heeft wel ongeveer bekend zijn. Stan, een rijkeluisjongen (althans, hij heeft een rijke stiefvader) raakt verwikkelt in het criminele milieu door toedoen van "verkeerde vrienden" Michael en Sef. wat er vervolgens allemaal gebeurt laat zich al raden, het loopt allemaal vreselijk uit de hand natuurlijk

de 3 hoofdrollen van Stan (Egbert-Jan Weeber), Michael (Tygo Gernandt) en hoerie-sloerie Anna (Angela Schijf) worden gewoon ijzersterk vertolkt. critici lopen dan misschien wel te zeuren dat het ingestudeerde limburgse accent niet waarheidsgetrouw is (dat zal wel zo zijn, nou en ?!), ik heb me daar absoluut niet aan gestoord.

dit is zonder twijfel de beste Nederlandse film die ik ooit gezien heb. ik zal hem dus ook iedereen aanraden

Vond hem ook wel tof. Beetje depri maar dat zijn we wel gewend van de gemiddelde nederlandstalige film :) Maaruh, dat Brabants was dus vaak wel af en toe een beetje irri vond ik. Het went wel, maar veel dingen zijn, zoals je al zei, niet waarheidsgetrouw. Als je dan zelf uit Brabant komt stoort het ooit wel eens. Maar al met al een goede film!

Ik zat ook verbaasd te kijken naar deze film. Normaal heb ik het niet op Nederlandse films en heb er een hoop niet gezien ook. Maar dit was een toppertje.

• Topic Starter Topic Starter
Tygo speelt een meesterlijk rol ! Een heerlijk doorgedraaide Limbo met adrenaline-rushes waar je bang van wordt .... Vond hem trouwens in 'Naar de klote' ook zeer sterk.

De Nederlandse film heeft wat mij betreft er een aanwinst bij...

....This is defenitly a 'must see' movie

Terug
Naar boven