MuscleMeat

Vanaf 0 starten

Nickske1991

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
85kg
Ik zal beginnen met me even voor te stellen: Ik ben Nick, 23 jaar oud en weeg 85 kg. Paar weken geleden was dit nog 90 kilo dus op zich ben ik een goede weg ingeslagen. Nu is het zo dat ik wil starten met fitness en dit direct op een goede manier wil doen. Het is niet de bedoeling om bodybuilder te worden maar wel om van het vet af te raken en spiermassa op te bouwen, op een gezonde manier en er dus mooi, gestroomlijnd uit te zien :) Nu is mijn vraag aan jullie wat belangrijk is om zowel spiermassa op te bouwen en tegelijkertijd gewicht te verliezen, of het vet om te zetten in spieren. Welke supplementen zijn belangrijk(noodzakelijk) en elke tip die je gewoon hebt mag je met me delen :) Bedankt bij voorbaat.

Je kunt geen spiermassa opbouwen en tegelijkertijd gewicht verliezen, om spiermassa te kweken zul je meer moeten eten
Dan je per dag nodig hebt (boven je onderhoud eten) in jouw geval zul je dus een keuze moeten maken tussen cutten of
Bulken. Verder is het belangrijk dat je elke dag voldoende eiwitten binnenkrijgt (2 a 2.5 gram per kilo lichaamsgewicht) maak een voedingsschema en kijk of je genoeg eiwitten binnenkrijgt, zoniet kun je whey en casene Shakes nemen. En geen enkel supplement is noodzakelijk.

Je kan wel tegelijkertijd vet verliezen en spiermassa opbouwen. Zeker als beginner is dat goed mogelijk. Vet in spier omzetten kan niet.

Supplementen zijn niet belangrijk of noodzakelijk.

Wat wel belangrijk is is dat je een goed trainingschema hebt waarin je progressie blijft maken op de compound oefeningen.

Daarnaast is het belangrijk dat je voedingschema in orde is (ongv 2gr/kg eiwit per dag, onder je basisverbruik zitten, etc)

• Topic Starter Topic Starter
Je kan wel tegelijkertijd vet verliezen en spiermassa opbouwen. Zeker als beginner is dat goed mogelijk. Vet in spier omzetten kan niet.

Wat wel belangrijk is is dat je een goed trainingschema hebt waarin je progressie blijft maken op de compound oefeningen.

Daarnaast is het belangrijk dat je voedingschema in orde is (ongv 2gr/kg eiwit per dag, onder je basisverbruik zitten, etc)

En het gebruik van Fatburners,aanrader of niet?

Momenteel heb je nog geen supplementen nodig. Eerst leren trainen dan uw voeding wat aanpassen en dan even aankijken.

Is 2 gram niet redelijk veel? Of niet?

Stackers slikken veel eiwit eten en overtrainen pik .. preworkout helpt ook goed

Supplementen zijn zeker in het begin niet noodzakelijk. Een whey kan je evt wel nemen maar dat is ook alles. Veel beginners maken de fout door veel supplementen te kopen. Ik kocht van alles toen ik begon en ging toen harder dan mijn lichaam aan kon wat geresulteerd heeft in een liesbreukoperatie en boel gewrichts- en peespijn waar ik nu nog steeds last van heb. Pak het rustig aan, er is geen haast;)

Ik ben ook een beginner; zowel in de sport als op dit forum. Kan je bevestigen dat supplements inderdaad niet aan de orde zijn? Behalve eventueel whey/isolaat? Bedankt alvast!

---------- Toegevoegd om 11:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:54 ----------

Eventueel extra vitamines: kan dat helpen of ook overbodig?

---------- Toegevoegd om 11:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:54 ----------

Eventueel extra vitamines: kan dat helpen of ook overbodig?

supplementen doen niks zonder een proper dieet, kortom zorg eerst dat je goed schoon eet dus geen mac donalds rotzooi maar gewoon broodjes met kip en kalkoenfilet en noten etc.
ik zou gaan voor supersets bij je training zodat je droger word en daardoor minder zwaar, maar wel gespierder lijkt

ik zou gaan voor supersets bij je training zodat je droger word en daardoor minder zwaar, maar wel gespierder lijkt

Zou je dit eens kunnen uitleggen?
Een beginner advies geven om supersets te gaan doen om droger en gespierder te worden snap ik niet helemaal.

Supersets zijn leuk voor spierconditie en uithoudingsvermogen of als je tijdnood hebt,maar persoonlijk zou ik er eerst voor zorgen dat ik de oefeningen goed beheers(vooral de compounds) voordat ik supersets zou aanraden.
Af en toe zijn supersets ook lekker,maar alleen maar supersets vind ik niet ideaal.
Dat gaat bijna altijd ten koste van de uitvoering bij een beginner nl.

Of zie ik dat verkeerd?

paar maande een schema aanhouden zodat je weet welke oefening waar voor is en goed uitvoeren en en dan verder kijken .. genoeg eiwitten eten weinig carbs, en een pré workout gebruiken helpt ook met afvallen

At TS, zoek eens naar een proper schema zoals starting strenght of een ander full body schema gefocust op kracht.
Leer eerst de compound goed kennen en probeer daar eerst progressie in te maken.
Doe dit lekker de hele winter lang en je groeit met de juiste voeding als kool ;)
Maak in het voorjaar straks maar een nieuw topic aan als je je nog niet genoeg ingelezen hebt om tegen die tijd te cutten.

De supplementen en een aangepaste voeding gaan perfect samen en zijn een belangrijk geheel om vooruit te gaan

Terug
Naar boven