Fitness Seller

Vanaf wanneer supplementen

FatboyManor

Novice
Waardering
0
Hey,

Ik ben nieuw in het hele BB gebeuren dus vraag hier graag advies.
Op dit moment heb ik een veel te hoog vet gehalte rond 25%.
Hier wil ik dol graag vanaf en met goed eten en veel sporten moet dit wel lukken.

Nu was ik aan het rond kijken want je hoort iedereen altijd roepen over supplementen.

Zoals

Multivitamine
Zinc/Magnesium
Omega 3-6-9
Whey protein
Creatine
Bcaa Aminozuren
Citrulline
Arginine
CNA of anders als niet verkrijgbaar is CLA.

Dat was het volgens mij wel.
Welke van dit zou zinvol voor mij zijn?

Wil namelijk veel liever groter worden dan slanker.. Liefste beide :p

Hoor namelijk soms verhalen over dat je spieren te kort komen of dat je ze opvreet omdat spieren makkelijk verteerbaar zijn dan vet klopt dit?

Vast bedankt!

Hey,

Ik ben nieuw in het hele BB gebeuren dus vraag hier graag advies.
Op dit moment heb ik een veel te hoog vet gehalte rond 25%.
Hier wil ik dol graag vanaf en met goed eten en veel sporten moet dit wel lukken.

Nu was ik aan het rond kijken want je hoort iedereen altijd roepen over supplementen.

Zoals

Multivitamine
Zinc/Magnesium
Omega 3-6-9
Whey protein
Creatine
Bcaa Aminozuren
Citrulline
Arginine
CNA of anders als niet verkrijgbaar is CLA.

Dat was het volgens mij wel.
Welke van dit zou zinvol voor mij zijn?

Wil namelijk veel liever groter worden dan slanker.. Liefste beide :p

Hoor namelijk soms verhalen over dat je spieren te kort komen of dat je ze opvreet omdat spieren makkelijk verteerbaar zijn dan vet klopt dit?

Vast bedankt!

Gewoon goed eten en je vp verlagen. Verder heb je nog geen supplementen nodig.

Zoals Zyzz het al in zijn bible schreef: Supplements are there to supplement. Het is een aanvulling, niet de de kern. Ook al ben ik ervan overtuigd dat supplementen een verschil kunnen maken.
Wanneer je voeding, rust en trainen op orde zijn raad ik je pas aan om naar supplementen te kijken. De laatste tijd komen er ook veel beginners naar me toe die me om advies vragen. Ik zeg gewoon tegen ze, zorg ervoor dat eerst je voeding rust en trainen op orde zijn en kijk daarna pas naar supplementen voordat je geld gaat verspillen.

Maar wat ik de beginners toch aanraad is om whey en caseine te kopen. Whey voor na trainen omdat het snel eiwit is en lekker makkelijk is en het kost niet eens zoveel. Daarbij vind ik het ook fijn om als ik net wakker word gelijk wat whey te drinken maar dat hoeft niet eens perse. Caseine drink je voor het slapen gaan, zodat je lichaam heel de nacht door eiwitten heeft. Het is niet nodig, je kan bijv ook gaan kwarken maar als je kijkt naar de micellar caseine van body&fitshop dan denk ik van..dat kost geen drol en er zitten amper suikers in. Ook vind ik het ideaal om overdag te drinken of door me havermout heen te gooien. Heb ik een drukke dag en wil ik niet met 4 warme maaltijden naar school gaan of heb ik geen zin om te koken dan eet ik altijd caseine met havermout. Complex carbs, Slow proteins en Fats, een prima maaltijd.

Als je ziet dat het goed gaat en je hebt er nog steeds zin in dan kan je gaan kijken naar andere supplementen, ik zal hieronder wel even opsommen wat ik aan supplementen in huis heb.

Vitaminenpillen: Centrum performance/Animal pack/Opti-men (sowieso blijft het beter om het uit je vaste voeding te halen.
CMZ pillen (calcium magnesium zinc): Hier ga ik mee kappen want merk er geen drol van.
Omega 3-6-9 pillen
Whey proteine
Caseine poeder
Soja eiwit
Preworkouts: Noxipro/Mesomorph/Assault
Aminozuren voor tijdens training: Muscle protect gebruik ik
Rice&Protein: Is een weight gainer shake die ik zelden drink als ik geen tijd heb om te koken. Ik kan maanden doen met zo een pot.

Supps die ik echt niet meer kan missen: Whey en Caseine.

Nog een laatste toevoeding, ja je kan vet verliezen en spier winnen, helemaal in jouw staat. Je moet er alleen voor zorgen dat je eet volgens je behoefte en die niet overschrijdt. Good luck!

• Topic Starter Topic Starter
Tx voor je verhaaltje het helpt erg.

Ben binnen een maand van 126.8 naar 120.7 gegaan.
Dus ben aardig op weg de goede kant op.

Het liefste wil ik 6 maaltijden per dag eten, als ik vrij ben lukt dit makkelijk maar omdat ik wissel diensten heb en geen pauze moet ik eten wanneer er tijd is.
Jammer genoeg heb ik ook diensten dat ik niet kan eten,

Wil me lichaam namelijk niks te kort doen kwa voeding.

Terug
Naar boven