XXL Nutrition

Veel winden laten

KaleHardloper

Advanced Bodybuilder
Waardering
1
He,

Een paar uur nadat ik mijn laatste maaltijd heb genuttigd, laat ik vaak de hele tijd door winden en dit houdt niet op als ik slaap. Vind het vreselijk irritant. Zijn hier middeltjes of manieren om het te stoppen?

Eet je heel veel eieren op een dag? 'Moet' haast wel iets met je voeding te maken hebben...

Ik heb 100% controle over me kringspier. Als ik hem ontspan kan er lucht ontsnappen (zonder dat ik pers) en die lucht stinkt niet :)

He,

Een paar uur nadat ik mijn laatste maaltijd heb genuttigd, laat ik vaak de hele tijd door winden en dit houdt niet op als ik slaap. Vind het vreselijk irritant. Zijn hier middeltjes of manieren om het te stoppen?

Ass to the grass squats. Doe honderden reps met lichte gewichten. Als dan nog niet al het gas is ontsnapt, kan alleen een stoma nog soelaas bieden vrees ik.

• Topic Starter Topic Starter
Eet je heel veel eieren op een dag? 'Moet' haast wel iets met je voeding te maken hebben...
Het moet inderdaad iets met mijn voeding te maken hebben. Ik heb dit voornamelijk na mijn laatste maaltijd. Mijn laatste maaltijd bestaat uit: zilvervliesrijst, rundergehakt en groente. Als dit binnen is, nou dan begint het dus. Zou dit trouwens kunnen liggen aan het feit dat ik te snel eet? Ik at eerst veel peulvruchten en uien en sinds ik dit uit mijn dieet heb gehaald, is mijn winderigheid ook minder geworden, maar het is er nog steeds en ik vind het vrij vies en irritant.

Winderigheid heeft o.a. met de spijsvertering te maken (zover ik weet). Mensen die schrokken (dus niet goed kauwen) hebben daar meer last van dan mensen die goed kauwen. Ook kan het natuurlijk zijn dat bepaalde producten voor problemen zorgen of bepaalde combinaties van producten. Vaak lastig te zeggen waar het specifiek aan ligt.

Ik heb ook een periode gehad waarin het meer voorkwam dan tegenwoordig. Weet alleen niet meer zo goed wat ik heb veranderd. Zelf dacht ik dat het destijds aan de gainer lag die ik gebruikte (ON serious mass).

Post je eetschema anders, kunnen we producten gaan 'schrappen'. :)

Okey. Dit heb ik vandaag gegeten: http://i27.tinypic.com/4q6gev.jpg

Enne, ik schrok dus heel veel. Ik vreet in plaats van dat ik eet. Heb heel weinig geduld om te eten, vrijen enz. Alles moet snel gaan. Hoe sneller hoe beter. Dus ja, ik denk dat dit dus ook een oorzaak is. Ik ga voortaan heel rustig kauwen. Bedankt voor de tip.

Eet je 1 maaltijd per dag?

Gruwelijk nice die alcohol kollom er achter :roflol:

Ligt mss aan de groenten die je eet, wat zit er dan zoal in in die groentenmix?

En idd het schrokken, rustig eten en goed kauwen heeft alleen maar voordelen :
Betere vertering, snellere vertering, weinig of geen maaglast en noem maar op...

Ik ga voortaan heel rustig kauwen. Bedankt voor de tip.
Drink ook 2 glazen water per maaltijd. Af en toe een slok water na een paar happen, daar help je je lichaam ook mee (gaat sneller naar je maag en je zorgt ervoor dat je direct voldoende water in je lichaam hebt voor de verwerking/afvoer/transport van de stoffen). :)

Eet je 1 maaltijd per dag?

Gruwelijk nice die alcohol kollom er achter :roflol:
Mwa, in de ochtend eet ik 1 bord bambix met havermout. Overdag 80 gr cashewnoten en in de avond de rest en dat probeer ik ook te verspreiden.

Ik wist niet dat mijn vet zo hoog was in mijn schema. Zou ik ook sneller af vallen als ik dit weg laat? Dan zou ik een vervanging moeten hebben voor mijn noten. Wat zijn noten met veel kcal en weinig vet?

Hoog in vetten is wel prima als je wilt afvallen, al is 2800kcal nog redelijk hoog maar dat kan voor jou ideaal zijn. Ik vind 175g eiwitten wel aan de lage kant, probeer dat te verhogen tot zeker een 200g voor de zekerheid. Wederom geldt hier dat het afhangt van je lichaam(sgewicht).

Je rekent ook 32 gram voor 250 gram gehakt wat nergens op slaat.. Je bakt het toch.. als je het dan nog droog dept is het zo mager als de kont van de koningin..
hoogstens 6 gram vet dus de helft van wat jij neer zet.. dat is 2 keer min 15 = - 30 gram vet

Van eiwitshakes begin ik altijd te ruften als een gek. Als je daarbij ook nog l-argenine bij neemt ga je echt meuren als een mother****er.

Dan is helemaal het hek van de dam..

Je rekent ook 32 gram voor 250 gram gehakt wat nergens op slaat.. Je bakt het toch.. als je het dan nog droog dept is het zo mager als de kont van de koningin..
hoogstens 6 gram vet dus de helft van wat jij neer zet.. dat is 2 keer min 15 = - 30 gram vet
Dat is zeker zo. Bedankt trouwens.

Ik ken dat.
Deze week nog op het werk:
Wij moeten door zo een security koker

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terwijl ik naar dat ding stap moet ik er één lossen. Deurtje opent mijn kant, ik stap ik, deurtje gaat terug dicht en ik ruik opeens dat die scheet in men broek blijven hangen is. Deurtje opent de andere kant dus gelukkig kon ik er snel uit, maar aan de andere kant stond men baas klaar om net in te stappen :(
En het was niet zomaar een scheet eh, het was echt zo een heel kleintje die je na een nachtje stappen kunt hebben. Zo een stille bijna niet merkbaar dat je ze gelaten hebt buiten dat het effe heel warm wordt tussen je billen, dan 1 minuut niet merkbaar is, en opeens is die geur daar-scheet.

Ik heb men baas sindsdien niet meer gezien, laat ons hopen dat ie het tegen volgende week niet meer weet :D

Terug
Naar boven