AndroidHealthClinic

Verbeteren van de kwaliteit van lage kwaliteit films

JG888

Cool Novice
Waardering
7
Ik heb een serie gedownload (In Therapie) en deze heeft een hele lage video kwaliteit namelijk 320 x 180, dus 180p. Dit is echt slecht aangezien een dvd al 640 bij 320 heeft. Omdat dit de enige download is dat er beschikbaar is wil ik de kwaliteit zelf verbeteren. Ik heb nu een programma dat heet: 'Any Video Converter'. Daarmee heb ik heb al 1280 x 720, dus 720p kunnen maken.
Het is nu wel betere kwaliteit (minder pixels) maar ik zou het graag nog beter willen maken want er staat wel 720p maar zo ziet het er echt niet uit, nu is het nog steeds minder dan dvd kwaliteit. Ik heb met dat programma, de serie ook al bewerkt tot 1080p maar dit is niet veel beter dan 720p. Ook heb ik nog een programma vReveal maar daar ben ik niet tevreden over.
Kennen jullie een programma waarbij je dit heel mooi kan doen en de kwaliteit ook al echt beter is?
Bedankt!

Laatst bewerkt:
Kwaliteit kan je niet toevoegen, je kan inderdaad wel het formaat veranderen maar de onderliggende kwaliteit blijft laag omdat je een low-res film hebt gedownload. Upscalen wat je nu doet zal misschien zichtbaar een idee geven dat de kwaliteit verbeterd is maar dat is vooral het toevoegen van artefacts en niet aanwezige scherpte die jou het idee geven dat de kwaliteit beter wordt.

• Topic Starter Topic Starter
Kwaliteit kan je niet toevoegen, je kan inderdaad wel het formaat veranderen maar de onderliggende kwaliteit blijft laag omdat je een low-res film hebt gedownload. Upscalen wat je nu doet zal misschien zichtbaar een idee geven dat de kwaliteit verbeterd is maar dat is vooral het toevoegen van artefacts en niet aanwezige scherpte die jou het idee geven dat de kwaliteit beter wordt.

Ja daar heb je zeker gelijk in. Ik baal er wel van want ik heb ook geen andere download gevonden met een betere kwaliteit. Het is ook een Nederlandse serie dus daar ligt het ook zeker aan. Heb jij nog ideeën hoe ik aan betere kwaliteit kan komen, naast het kopen van de dvd's?

Ja daar heb je zeker gelijk in. Ik baal er wel van want ik heb ook geen andere download gevonden met een betere kwaliteit. Het is ook een Nederlandse serie dus daar ligt het ook zeker aan. Heb jij nog ideeën hoe ik aan betere kwaliteit kan komen, naast het kopen van de dvd's?

Je zal op zoek moeten gaan naar een andere download of inderdaad de DVD's kopen, low-res blijft low-res.

Hij staat ook op usenet in DVD9, maar als je geen usenet hebt kun je hem inderdaad net zo goed gewoon kopen.

Artefacts zijn toch juist onvolmaaktheden in de beeldkwaliteit. In principe kan je van lage resolutie niet zo makkelijk hoge resolutie maken. Er zijn echter voldoende technieken die subjectieve beeldkwaliteit kunnen verbeteren. Maar echt heel mooi zal het nooit worden, dus beter ga je op zoek naar een hogere resolutie download.

Artefacts zijn toch juist onvolmaaktheden in de beeldkwaliteit. In principe kan je van lage resolutie niet zo makkelijk hoge resolutie maken. Er zijn echter voldoende technieken die subjectieve beeldkwaliteit kunnen verbeteren. Maar echt heel mooi zal het nooit worden, dus beter ga je op zoek naar een hogere resolutie download.

Upscaling voegt ook artefacts toe maar niet iedere artefact zorgt er voor dat je subjectieve kwaliteitsbeleving omlaag gaat.

Upscaling voegt ook artefacts toe maar niet iedere artefact zorgt er voor dat je subjectieve kwaliteitsbeleving omlaag gaat.

Ja idd, blah dit brengt me terug naar mijn allerlaatste module om af te studeren: digital video processing. Fffuuuuuu!!!

Terug
Naar boven