Fitness Seller

Nieuws ‘Verhoog AOW-leeftijd naar 67 jaar’

FLX

Freaky Bodybuilder
Waardering
3
gepubliceerd op 04 juni 2008 04:56, bijgewerkt op 4 juni 2008 08:50

DEN HAAG - De AOW-gerechtigde leeftijd moet op termijn naar 67 jaar. Bronnen bevestigen dat dat een van de aanbevelingen wordt van de commissie-Bakker, die moet adviseren over methodes om meer mensen aan de slag te helpen.

De commissie, onder leiding van TNT-topman Peter Bakker, werd vorig jaar ingesteld om de impasse rond het ontslagrecht te doorbreken. PvdA en CDA waren hopeloos verdeeld over plannen om het ontslagrecht te versoepelen.

De verhoging van de AOW-leeftijd zou vanaf 2016 in stapjes zijn beslag moeten krijgen. In 2040 moeten de meeste werknemers dan op hun 67ste AOW krijgen. Een uitzondering vormen werknemers met fysiek zware beroepen.

Donner staat sympathiek tegenover langer werken. De minister heeft al voorstellen gedaan om het fiscaal aantrekkelijk te maken. Rijkelandenclub OESO adviseerde het kabinet in januari om toe te werken naar een hogere pensioenleeftijd.

Echt..

Wat is dat toch met die overheid de laatste tijd. Hogere belastingen, meer boetes, langer doorwerken, minder privacy (ID, telecom gegevens opslaan, steeds meer camera's). Waar komt er een eind aan, als iedereen crimineel is tot het tegendeels is bewezen?

Hmm 2040 zit het op 67 jaar.
Das nog 32 jaar voor mij dus moet ik ook gewoon tot 67:D. Tegen die tijd is het al lang bijgedraaid tot 70.
Ben blij dat ik mijn huisje over 25 jaar vrij heb. Dan kan ik zelf bepalen tot wanneer ik doorwerk.

Tegen die tijd ben ik al lang bezig me keet op te vreten.

Niks mis mee...waarom niet werken tot je 67ste?

Tot je 67e door werken is echt bizar. Ik ben voor mijn 60e lekker met de VUT.

Hier krijg je spontaan stakingsneigingen van.

Tegen die tijd wordt een gemiddeld persoon waarschijnlijk 92. Doorwerken tot je 67ste is dan ook niet buiten proportie.

Als wij Hollanders niet willen doorwerken halen we anders wel wat werkwilligen uit Turkije en Marokko om het gat in de arbeidsmarkt aan te vullen? Misschien een gewenst alternatief?

Als wij Hollanders niet willen doorwerken halen we anders wel wat werkwilligen uit Turkije en Marokko om het gat in de arbeidsmarkt aan te vullen? Misschien een gewenst alternatief?

Tegen die tijd zijn de Hollanders de armeren.
En als ze heel lief bedelen, eventueel als gastarbeider in Turkije mogen werken ;)

ik meen ergens gelezen te hebben dat als vrouwen gemiddeld 2 uur per week meer werken die verhoging niet noodzakelijk is..

Gewoon voorstellen je hele leven te moeten werken. Daar is niks mis mee.

Terug
Naar boven