AndroidHealthClinic

Verkeer blokkeren lokaal IP adres

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
Nu er veel commotie is over de recente Xbox 360 bans, ben ik aan het denken geslagen. Nu leek het mij een idee om al het verkeer van en naar mijn Xbox 360 te blokkeren, zodat Microsoft mijn gegevens niet kan lezen. Mijn Xbox heeft dus een IP adres, maar ik wil dus al het verkeer blokkeren. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? Met ZoneAlarm Pro krijg ik het niet voor elkaar, en de Windows Firewall helpt ook niks. Als iemand suggesties heeft, brand los.

Waarom trek je dan niet meteen je internet kabel eruit als je al het verkeerd blokkeert?

Hoe wil je online gaan als je al het verkeer van en naar je xbox gaat blokkeren?
En als je geen gekopierde spellen speelt of cheat met je gmerscore is er niks aan de hand.

Wat heeft het voor nut om al het verkeer te blokkeren? Dan kan je toch beter hem gewoon niet verbinden met het internet?

Speel je toch offline met een ander account dan online ?

• Topic Starter Topic Starter
De kabel er uit halen is uiteraard een optie, maar ik stream ook veel HD content van mijn PC naar m'n Xbox, dus dan moet sowieso de kabel er in zitten. Online gamen met een gold abonnement doe ik niet, maar ik maak wel gebruik van Live om game updates binnen te halen of demo's te downloaden.

Hoe wil je online gaan als je al het verkeer van en naar je xbox gaat blokkeren?
En als je geen gekopierde spellen speelt of cheat met je gmerscore is er niks aan de hand.

Als ik geen gekopieerde spellen zou spelen, had ik hem ook niet laten flashen ;)

Koop een goedkoop routertje en regel het daar.

hardware-firewall > windows software

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Al het verkeer blokkeren betekend dat je dus niks kunt,
Maar goed als je dat wilt even een 2e router halen en een DMZ bouwen..

ROUTER 1 aansluiting van inet naar interne LAN (zoals je het nu al hebt waarschijnlijk)
Extern adres (inet ip): *.*.*.*
Intern adres: 192.168.0.1 (waarschijnlijk)

Router 2: aansluiting vanaf router 1 intern netwerk naar je DMZ
Outside: 192.168.0.2 (of een ander vrij ip adres binnen die range)
Inside: 10.10.10.1
Xbox aansluiten op router 2 met IP adres 10.10.10.2

Nu gaat er geen informatie van en naar je Xbox tenzij je door middel van portforwarding op router 2 zegt dat het mag.

Al het verkeer blokkeren betekend dat je dus niks kunt,
Maar goed als je dat wilt even een 2e router halen en een DMZ bouwen..

ROUTER 1 aansluiting van inet naar interne LAN (zoals je het nu al hebt waarschijnlijk)
Extern adres (inet ip): *.*.*.*
Intern adres: 192.168.0.1 (waarschijnlijk)

Router 2: aansluiting vanaf router 1 intern netwerk naar je DMZ
Outside: 192.168.0.2 (of een ander vrij ip adres binnen die range)
Inside: 10.10.10.1
Xbox aansluiten op router 2 met IP adres 10.10.10.2

Nu gaat er geen informatie van en naar je Xbox tenzij je door middel van portforwarding op router 2 zegt dat het mag.

Krijgt ie dan geen problemen met ze DHCP ?

Terug
Naar boven