MuscleMeat

Verschikkelijk goede discussie op Nederland1 ( uitzending gemist) Verplicht kijken!

FireStarter

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Niet eerder na de bevrijding in ‘45 maakten we in Nederland zulke roerige tijden door als nu. Rechts-radicalisme, moslim-extremisme en anti-semitisme nemen toe, terwijl ons zestig jaar lang is geleerd: 'Dit nooit weer'. Welke lessen leert Nederland nú nog uit de Tweede Wereldoorlog? Want het historisch besef van jongeren lijkt niet groot.

Sommige jonge mensen koketteren via het merk Lonsdale met het gedachtegoed van nazi's. Anderen zingen in het voetbalstadion woedend over joden en gas. Terwijl jonge moslims hun afkeer van Nederland onbeschaamd tonen. Is dat allemaal haat en dus een bedreiging voor een vrij en tolerant Nederland? Herleven de jaren dertig? Of gaat elke vergelijking met de oorlog en de holocaust mank?

Over die vragen een debat met onder anderen historicus Chris van der Heijden, kampslachtoffer Hajo Meijer, geschiedenisleraar Simon Bornstein en Helmut Hetzel, Duits correspondent in Nederland.

Realmedia
Windows Media

Hele goede discussie over Nederland.
Lijkt me gepast om hier over deze uitzending na te praten. Hij duurt 45 minuten maar is zo voorbij want dit interesseert je.

Doet het niet.

Neen, de jaren dertig herleven niet en het lijkt totaal niet op de oorlog in 45. Je zou bijna zeggen dat het jammer is dat het niet lijkt op de oorlog. Tijdens de oorlog vochten wij tegen een land. Tegen een land kan je vechten, dat kan je bombarderen etc. Maar nu vechten we tegen moslims (en moslims tegen ons). Maar moslims is geen land, dat is een groep mensen die overal ter wereld zitten. Dus is het moeilijk bevechten. Voor het woordje moslim zou je ook terrorist ofzo kunnen invullen.

dank je voor het veralgemenen dipshit, "we" vechten tegen moslim fundamentalisten, niet tegen de islam.

Brutez zei:
Neen, de jaren dertig herleven niet en het lijkt totaal niet op de oorlog in 45. Je zou bijna zeggen dat het jammer is dat het niet lijkt op de oorlog. Tijdens de oorlog vochten wij tegen een land. Tegen een land kan je vechten, dat kan je bombarderen etc. Maar nu vechten we tegen moslims (en moslims tegen ons). Maar moslims is geen land, dat is een groep mensen die overal ter wereld zitten. Dus is het moeilijk bevechten. Voor het woordje moslim zou je ook terrorist ofzo kunnen invullen.

parasieten is ook wel een mooie naam! :cool:

roxxe zei:
dank je voor het veralgemenen dipshit, "we" vechten tegen moslim fundamentalisten, niet tegen de islam.

Eindelijk iemand die het door heeft :D " we" vechten niet tegen de islam maar tegen terrorisme.

Als jullie elke persoon dat gelooft in de islam gaan viseren komt het zeker allemaal goed.

grtz

Goede discussie inderdaad :thumbs:
Het is tenminste geen eenzijdige discussie, maar je hoort van meerdere kanten een mening.

Hoe komt het dat ik hem niet kan openen.

Doet het niet! Maak es goeie links :(

??? raar bij mij doet hij het gewoon...tenminste de realmedia link
Ik gebruik realplayer 10 en als browser firefox.

Werkt perfect, ligt aan die k*t pc's van jullie als hij het niet doet.

Mediaplayer doet 't gewoon dus niet zeiken....

Inderdaad. Is er een goeie discussie lopen er altijd weer 6 doorheen te janken dat ie ut nie doet.

*de lonsdale-nazi's zijn een ongelooflijk verwaarloosbare minderheid.
moslim-extremisme wordt veel te veel uitvergroot in de media. de realiteit:
in nederland:1 aanslag op een kunstenaar
in belgië: /
dit is dus veel te weinig om mee in te zitten.

*Het Vlaams Belang zit nu wel aan de 30% in Vlaanderen maar dit is geen nazistische partij, ze is ook niet racistisch. ze is enkel sterk Vlaams en kritisch tov vreemdelingen.

*besluit: er is niet zoiets als een "oorlog tussen moslims en ons". en diegenen die beweren van wel willen niks liever dan haat zaaien. het enige wat ons, als autochtonen, te doen staat, is de de rotte appels uit de mand halen. en die zijn in de minderheid, wie ook wat beweert.

Ik vindt het sgandalig echt sgandalig. Die jongens hebbe slegte ervaring met de media.

Nou, heb het gezien. Eerlijk gezegd vind ik het maar een waardeloze discussie. Er wordt helemaal geen goed antwoord gegeven over waar de haat vanaf komt. De feiten liegen er niet om, er wordt gewoon veel geweld gepleegd door marokkaanse jongeren. Dat is ook de reden dat ze worden gehaat.

Ik ben gewoon van mening dat deze 2 culturen botsen. Het gaat gewoon niet samen. Misschien over 3 generaties wel, maar zo lang als die mensen nog vol zitten met rotzooi van hun cultuur en geloof, dan past het niet bij elkaar.

Terug
Naar boven