AndroidHealthClinic

Verschil tussen 17a-methyl en 17aa-methyl

Suicide Sid

Freaky Bodybuilder
Waardering
252
Is er een verschil tussen 17a-methyl en 17aa-methyl orals?
17aa-methyls zijn gemethyleerd en schadelijk voor de lever, geldt dit ook voor 17a-methyls?

Vb:
17a-methyl-17b-hydroxyl-3-keto-delta 1,4,6-etioallocholtriene (= ATD *anti oestrogeen*)
17aa-methyl-17beta-hydroxy-androst-1-ene-3-one (= M1T)

Laatst bewerkt:
17a-methyl-17b-hydroxyl-3-keto-delta 1,4,6-etioallocholtriene = aromatase blokker, geen anti-e. Verder is het een androgeen receptor antagonist. Het zit in Anabolic Extreme PCT, die ze verkopen als PCT na prohormoongebruik. .hmm... vreemd...

Het is vermoedelijk hetzelfde, 17aa variant en schadelijk.

Maar ik kan het mis hebben..

• Topic Starter Topic Starter
Ok, twas dus blijkbaar een domme vraag 17aa en 17a staat dus voor hetzelfde. Thanx

Is idd dom dat een PCT product gemethyleerd is =s Maar misschien dat deze gemethyleerde stof niet zo veel schade aanricht (hangt af van van stof tot stof hoe schadelijk de gemethyleerde versie is, naar ik begrijp).

Zou milk thistle tegelijkertijd met dit product runnen iets uithalen, of kan milk thistle nix heilzaam doen terwijl je methyls gebruikt? Maw moet ik wachten tot na het gebruik hiervan?

Beter erna, omdat mariadistel mogelijk de werking van het product vermindert.

Idd, het hangt ervan af waar die alpha-alkylgroep zit, dat bepaalt de schadelijkheid dacht ik zo.

Ik zie overigens dat ze het product aanraden voor max 8 weken, maar waarom staat er niet bij (waarschijnlijk door die hepatoxiteit).
Maar beter nog is Nolvadex of Clomid als je er aan kan komen.

Laatst bewerkt:
Nolva heb ik ook. Ik heb ook retain (methyl) + anabolic xtreme pct (methyl) + rebound xt. Ik wil echt zeker zijn dat ik de jongens weer aan het werk krijg.

Mijn kuur die ik had gepland staat in de prohormonen sectie, en is wat experimenteel. Niemand heeft nog gereageerd. Ik heb namelijk vragen over de mogelijke hepatoxiciteit. Ik wou m1t combineren met 2 andere niet gemethyleerde designer roids om zo een lang mogelijke kuur te kunnen doen zonder injects (woon nog thuis = ouders hartaanval als ze zien dat ik zou injecteren, met caps kan ik nog wijsmaken dat ik sint janskruid, creatine, of iets anders gebruik). In totaal zijn er 9 weken opgevuld door MAX LMG (progesteronbasis, geen methyl) en prostanozol (ongemethyleerde winny ) tussen mijn m1t gebruik en mijn nakuur met retain (methyl), nolva (ook ni echt goe voor lever, dacht ik. Hoewel ik ooit eens een positief artikel meen gelezen te hebben op bodybuilding.com betreffende cholesterol levels en liver values ivm met nolva) en ATD (methyl). Deze post cycle sups zou ik dan 4 weken gebruiken, waardoor ik in totaal uitkom op 9 weken methyls gescheiden door 9 weken ongemethyleerde shit. Na de vier weken nolva, atd en retain ging ik dan Rebound Xt gebruiken + een heeeeeeeel lange tijd milk thistle.

Mijn tweede issue was eigenlijk of mijn nakuur na een 12 weken durende shutdown wel voldoende zou zijn om de boys weer op gang te brengen.

Kzou gewoon nolva only houden op 3/4 weken (eerste week 40 mg, daarna 20 mg ed), en idd nolva heeft een positieve werking op je cholesterolgehalte. Dat effect doe je weer teniet als je die andere 'methyl' producten gebruikt.

nu ff reageren op je andere post:

"week 13-16: 3 caps retain (meest effectieve cortisolremmer *17a-methyl-baet* op de Amerikaanse markt, schijnt zelfs een uitstekend stand alone product te zijn ondanks dat het speciaal voor zulke nakuren is ontwikkeld)"
ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar 17aa bindingen zorgen juist voor cortisol aan het einde van je kuur.

Waarom bouw je op en af?

Voor de rest ken ik die producten niet.

Op het moment dat ik overschakel naar een andere androgeen, bouw ik de voorgaande af en de nieuwe op. Ik weet niet waarom, ik heb dit naar voorbeeld gedaan van de Gain en retain cycle van anabolic xtreme (had deze cycle besteld maar kreeg MAX LMG ipv ergomax, vandaar dat ik wat ruimte zag voor mijn ongebruikte m1t en een langere cycle). Lijkt me zelf iets veiliger om niet constant de hoogste doses te houden, zeker voor m1t (waar ik de doses echt al aan het pushen ben).

Dit is het verkooppraatje over retain:

This matrix of compounds including 17a-methyl-baET works by inhibiting a natural enzyme to lower muscle destroying cortisol levels in the muscle tissue. Cortisol is the number one reason for losing muscle mass after an anabolic compound cycle. Retain also increase T-3 production from the thyroid which causes an increase in metabolism and fat-loss. This is the only post cycle product to ever keep your body in an anabolic state while cutting fat, to get you completely shredded. When combined with PCT and proper diet, most users report no post-cycle muscle loss and up to a 3% drop in body fat.

Several hormones and hormone-like-substances trigger catabolism or muscle wasting. Glucagon does so by setting into motion a series of metabolic events that result in the release of fatty acids, amino acids, and glucose/glycogen from body tissues to restore blood circulatory glucose and energy substrate levels. However, the group we are most concerned with are called corticosteroids or glucocorticoids. This is a group of steroids that originate at the adrenal cortex of the adrenal glands (above your kidneys). The most commonly discussed hormone of this group is cortisol. When a cortisol molecule merges with a muscle cell cortisol receptor-site, it triggers the release of amino acids from the cell. That probably does not sound like a big deal until you realize that these amino acids come from the breaking down of the muscle cell proteins. This of course means all of that hard earned lean mass tissue begins to waste away and become energy or toilet trash.

Cortisol levels are elevated as a result of stress. Unfortunately, the body views stress stimuli such as increases in muscle tissue mass, training, sickness, and the spouse in a bad mood as reason to increase circulatory cortisol levels. Cortisol production can also inhibit endogenous GH and testosterone production while fueling pathways that allow fat to accumulate around the waste and upper legs.

Retain Phases are a way of creating a state of "protein sparing". When we altered the anabolic/catabolic ratio by decreasing protein wasting, we realize a net gain in lean tissue mass. Let me explain that. Some studies have stated that we gain and lose daily, equal amounts of protein based tissue at a rate of bodyweight x 1.818 expressed in grams. Obviously we have the ability to increase protein based tissue mass either by addition (Anabolism) or by accumulation (Protein sparing/anti-catabolic/saving). And for many, just decreasing the loss side of the equation a little bit results in superior post-cycle retention.

Vind geen objectieve info, behalve raving reviews en positieve forum topics. Kvraag me echt af wtf die 17a-methyl baet is. Kvind het spijtig dat ik niet gwoon die ergomax heb gekregen zodat ik zelf niet moet puzzelen om iets effectief en duurzaam te bekomen (max lmg is volgens vele fora te zwak als stand alone).

Die nolva had ik nog liggen van die m1t kuur die ik ni heb afgewerkt en ni deftig heb genakuurd (neologisme) wegens al verklaarde redenen (het kon me toen echt allemaal ni meer bommen). Deze keer ben ik vastberaden om mijn nakuur 1000% goed te doen (vandaar dat ik nog xtra rebound xt heb genomen). Had wel 4 weken nolva gedaan, maar slecht gegeten. Plus kvond toch echt dat die nolva geen goede job deed om mijn testes weer hun natuurlijke grootte terug te geven. Die zijn pas teruggekomen een paar weken na mijn slechte nakuur. Vandaar mijn hamstergedraag ivm nakuur producten.

Laatst bewerkt:
Dan is HCG een goede oplossing... alleen HCG moet je injecteren..

Alleen als je op en af bouwt, dan zit je met een dip midden in je kuur. Maar je moet het zelf weten.

Das dus uitgesloten spijtig genoeg :'(
Ik vroeg mij af of hier geen mensen waren die ervaringen hebben met OTC aromatase remmers en anti -e in combi met nolva. En hun mening hierover.

Rebound XT schijnt, gelezen op amerikaanse forums, wel heel wat gebruikers loodzware ballen bezorgd te hebben...

Glenn GX zei:
Dan is HCG een goede oplossing... alleen HCG moet je injecteren..

Alleen als je op en af bouwt, dan zit je met een dip midden in je kuur. Maar je moet het zelf weten.

Btw: de doses androgenen in mijn lijf blijft wel constant, hoor. Op hetzelfde moment dat ik het ene afbouw bouw ik het andere op... Of werkt dit niet zo? Aangezien MAX LMG progesteron basis is (zoals tren en nandrolone) zou dat wel een leuk zijn om mijn libido, dat helemaal ingekakt gaat zijn door m1t weer op gang te krijgen.

Tis gewoon een kwestie van zoveel mglk liver damage te vermijden, hoewel ik orals neem, en toch zo lang mogelijk te kuren (om solide gains te hebbe). Kzou gemakkelijk heel de tijd m1t kunnen doen, ma dan mogen ze me wel op de lijst voor een nieuwe lever zetten. MAX LMG en prostanozol zijn niet lever toxisch (of tenminste verwaarloosbaar levertoxisch)

Terug
Naar boven