MuscleMeat

verschillende bonden PL België

borg

Cool Novice
Waardering
0
Hoeveel bonden zijn er eigenlijk in België?
Waar zitten de beste lifters?
Ik ken er 2, namelijk de NABBA en dan die waar de mods hier inzitten.
Maar Monster heeft ook records staan bij de NABBA.
Is de puntentelling in alle bonden hetzelfde. En de gewichtsklassen?

alvast bedankt!

GPC is gewoon de beste bond ;) je moet geen lidgeld betalen ofzo, je moet geen minima halen om europese of wereldkampioenschappen mee te mogen doen, gewoon 5€ inschrijvingsgeld bij wedstrijden, that's it, geen onzin voor de rest

we hebben het niet over de beste bond kelly, en persoonlijk vind ik dat gedoe van gewoon mee te mogen mss niet de beste methode op lange termijn. qua sfeer vind ik het wel de beste bond, heb me nog nooit zo goed geamuseerd op wedstrijden dan op gpc wedstrijden.

er zijn zo'n 4 of 5 bonden in belgië

de grootste zijn de KGVB (met Vlaamse en Waalse splitsing VGPF/LFPH), en de GPC

dan heb je nog de NABBA

en dan heb je nog een aantal kleinere natural / raw bonden, een 2tal denk ik.

de beste lifters, dat is wat moeilijker. de VGPF heeft vroeger supergoede lifters gehad zoals hugo de grauwe en vrienden, jan seghers etc. nu als we het hebben over de beste lifters van de VGPF denk ik voornamelijk aan de gebroeders Bilican, en dan nog een aantal. ook is er nu een grotere opmars van vrouwen in de vgpf met als overall winnares in 2005 Saskia Nimmegeers die nu plannen begint te smeden om op Europees en Wereldniveau te draaien in de IPF

de VGPF kent ook een heel stuk anciens van de ipf/vgpf. ik denk maar aan wim elyn die nu in't bestuur zit van de GPC. Wendy Michiels heeft ook jarenlang gehoffen in de VGPF, en is nu de top in belgië bij de vrouwen, ongeacht bond, gewicht of leeftijd. en we hebben er ook een paar sterke jongens erbij doals Dries, Philippe Crets etc.

ik denk dat de twee bonden ongeveer evenwaardig zijn qua lifters.

• Topic Starter Topic Starter
Merci Spike.

Terug
Naar boven