XXL Nutrition

Vertering warm en koud voedsel

Gingerbreadman

DBB Koekje
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
740
Lengte
1m80
Massa
98kg
Vetpercentage
10%
Na een stukje tekst te hebben gelezen mbt het opwarmen van voedsel, vroeg ik mij af of er informatie is welke uitwijst of een warme maaltijd beter te verteren is door het lichaam als een kouderen of juist andersom, of gewoon simpelweg helemaal niet. Het lijkt mij niet, aangezien het allemaal op een hoop gaat..maar misschien dat temperatuur invloed heeft op het verteringsproces..
Even daargelaten dat sommige maaltijden in koude vorm niet te vreten zijn..

Als het al een keer is klaargemaakt maakt het niet uit of je het erna koud of warm eet. Verteerd gewoon evengoed en de voedingwaardes blijven ook gelijk

ik ben het hier niet mee eens
reacties (in het lichaam maar ook met alles) verlopen nou eemaal sneller bij een hogere temperatuur
daarom bederft koud voedsel ook minder snel en lost je shake sneller op in warm dan koud water

warm eten zal dus sneller verteerd worden dan koud eten , al zal het verschil niet groot zijn omdat je lichaam het koude voedsel in je maag opwarmt met je lichaamstemperatuur

de tijd die het scheelt zal waarschijnlijk verwaarloosbaar zijn, maar wetenschappelijk gezien zal het wel sneller verteerd worden

• Topic Starter Topic Starter
Kijk..twee verschillende ideeën..

Terug
Naar boven