XXL Nutrition

Verzekering Auto

Logical

Ripped Bodybuilder
Waardering
671
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
10%
Beste DBB'ers,

Ik wil graag een BMW kopen alleen ze zijn nogal duur in de verzekering voor mij omdat ik nog maar 1 jaar mijn rijbewijs heb :/. Ik kan de BMW etc. gewoon betalen maar het verzekeren ervan kost €85,- p.m. Dit vind ik zelf nogal veel waardoor ik overweeg het op mijn ouders naam te zetten waardoor het in een keer €14,- p maand word...
Alleen hoe werkt dit precies? Kun je het op je ouders naam zetten zonder dat je ouders risico lopen qua No-claim etc?

Het hele idee is voordeliger. Stel dat ik 5 jaar met deze auto rijd en de auto dan op mijn naam zet, dan is het in een keer een stuk voordeliger qua verzekering omdat ik ouder ben. Ik heb zelf wel geen no-claim opgebouwd maar als je een auto verzekerd op je 23ste bijv. dan is het sowieso goedkoper.
Als iemand hier ervaring mee heeft of er meer van weet graag reageren :D

Kan, maar je hebt alleen maar jezelf mee. Je bouwt zelf zo ook geen schade vrije jaren op.

Daarnaast kan het wel eens voorkomen dat de verzekering uitzoekt wie het er meest inrijd. En tuurlijk lopen je ouders kans op schade, aangezien jij erin rijd en maar 1 jaar ervaring hebt. Moeten je ouders ook maar willen.

• Topic Starter Topic Starter
Ja maar er bestaat zoiets als no-claim garantie. En ik kan nu wel schadevrije jaren opbouwen
maar als ik straks ga werken dan ben ik ong. 23 ofzo en dan is een auto verzekeren op
mijn eigen naam sowieso goedkoper. Vandaar dat ik nu zit te twijfelen ;)

Ja en op je 23ste heb je nog steeds 0 jaar aan schade vrije jaren. Terwijl als je 5 jaar schade vrije jaren hebt, dan heb je al 35% korting.

Die 85 euro p.m. is nu mss veel, maar wel een investering in de toekomst.

Ja en op je 23ste heb je nog steeds 0 jaar aan schade vrije jaren. Terwijl als je 5 jaar schade vrije jaren hebt, dan heb je al 35% korting.

Die 85 euro p.m. is nu mss veel, maar wel een investering in de toekomst.

Dit maakt niet uit. Ik heb net op independer.nl gekeken en ingetypt:

Kenteken
Leeftijd --> 19
Schadevrije jaren --> 1
Leeftijd rijbewijs gehaald: 18

kwam er een bedrag uit (van mijn auto nu): 54 euries

Kenteken
Leeftijd --> 23
Schadevrije jaren --> 1
Leeftijd rijbewijs gehaald: 18

Kwam er een bedrag uit (van deze auto): 23,49 euries.

Die schadevrije jaren maken in principe niet zoveel uit. Als je ouder bent en je
hebt maar 1 shadevrij jaar dan is het alsnog goedkoper.

Dit bedoel ik eigenlijk ;)

En vul nu eens je leeftijd 23 in + 5 jaar schade vrij ;)

16,77.. tja nog goedkoper.. maar niet veel

Maarja als ik voor die BMW eerst 86 euro betaal bijv. i.p.v 14 euro ...
Tjah ik weet niet :rolleyes:

3de jaar: 15% korting
4de jaar: 25% korting

Zou zeggen bereken het eens uit, het zal niet zoveel schelen. Scheelt je wel gewoon minder gezeik en wie weet problemen. Gewoon zelf verzekeren.

Zolang je geen schade rijdt kan het best, maar als je dadelijk een keer echte schade rijdt (persoon invalide of noem maar op) dan gaat die maatschappij opeens moeilijk doen. Premie betalen? Graag! Uitkeren? Liever niet.

Als ze dan kunnen aantonen dat jij het meest in die auto rijdt en niet je ouder, ben je niet verzekerd. Lees de kleine lettertjes in de polis maar ;)

Zolang je geen schade rijdt kan het best, maar als je dadelijk een keer echte schade rijdt (persoon invalide of noem maar op) dan gaat die maatschappij opeens moeilijk doen. Premie betalen? Graag! Uitkeren? Liever niet.

Als ze dan kunnen aantonen dat jij het meest in die auto rijdt en niet je ouder, ben je niet verzekerd. Lees de kleine lettertjes in de polis maar ;)

Het gaat er toch om om wie de auto het meest gebruikt ofzo? Snap dit niet precies dus.. tjah.

Iemand op dit forum die het wel doet?:o

Gewoon de auto op je ouders naam zetten en jou als 2de bestuurder laten opschrijven.
Nu goedkoper en lekker na je 23ste pas je schadevrije jaren opbouwen.

Ik heb al sinds m'n 19de een eigen auto en betaal alles zelf, maar het is veels te duur als student zijnde. Verzekeringen zijn blij met jongeren(vooral als ze geen schade maken, zoals ik).

Gewoon de auto op je ouders naam zetten en jou als 2de bestuurder laten opschrijven.
Nu goedkoper en lekker na je 23ste pas je schadevrije jaren opbouwen.

Ik heb al sinds m'n 19de een eigen auto en betaal alles zelf, maar het is veels te duur als student zijnde. Verzekeringen zijn blij met jongeren(vooral als ze geen schade maken, zoals ik).

Kun je dan geen risico lopen als je bijv. iemand invalide rijd als je als tweede bestuurder wordt aangemerkt. Want dan is het financieel idd interessant.. ben ook student dus :P

Je zit op school, hebt weinig geld, €85 euro is te veel. Daarentegen wil je geen schadevrije jaren opbouwen door op de verzekering van je ouders te gaan die dalijk misschien in de problemen komen omdat jij schade maakt onder hun naam ;)

Koop gewoon een goedkope wagen en denk pas aan een BMW op je 23ste ofzo.

Je zit op school, hebt weinig geld, €85 euro is te veel. Daarentegen wil je geen schadevrije jaren opbouwen door op de verzekering van je ouders te gaan die dalijk misschien in de problemen komen omdat jij schade maakt onder hun naam ;)

Koop gewoon een goedkope wagen en denk pas aan een BMW op je 23ste ofzo.

Dat wilde ik dus juist weten.. ofdat mijn ouders hierdoor in de problemen kunnen komen. Ik hoor in mijn directe omgeving vaak genoeg dat vrienden ofzo van mij de auto's verzekeren op de naam van de ouders. Maar als dit grote problemen kunnen veroorzaken voor mijn ouders dan wil ik het natuurlijk niet. Ik heb niet weinig geld ofzo maar €85,- per maand is gewoon veel vergeleken met elk ander auto, en als ik het dan goedkoop kan doen waarom niet ^^.

Ik rijd nu een Golf maar wil een andere auto.. een hatchback wil ik eigenlijk niet meer. Sedan of Coupé.. en dan is qua wegenbelasting geen verschil met een opel vectra of BMW (ong. hetzelfde gewicht). En dan kiest men natuurlijk liever voor de mooie BMW ^^

Kun je dan geen risico lopen als je bijv. iemand invalide rijd als je als tweede bestuurder wordt aangemerkt. Want dan is het financieel idd interessant.. ben ook student dus :P

Heb als bijbaan bij Centraal beheer die schades afgewerkt, cursus van 6 weken, examen en de hele boel, ook zware ongevallen.

Komt heel vaak voor wat je wil. Het is net als in de auto van je pa rijden.

Juridisch draagt de verzekeraar de risico's in de polisvoorwaarden en alleen die.

Wat je hier noemt is wel heel erg, mag hopen dat je dat nooit overkomt. Het hangt er van af hoe je verzekerd bent, maar dit is echt het meest k*tte dat je kan overkomen: De WA basis verzekering bijvoorbeeld dekt dan NIET alle schade bij de tegenpartij in dit geval, dat is een misverstand. Er volgt een uitkering van max 1,5 miljoen weet ik nog uit mn hoofd, in 99% van de gevallen genoeg, maar als de tegenpartij arts was en nog 10 jaar had kunnen werken, dan derft die dat inkomen en dat stijgt dan al snel boven de 1,5 miljoen uit, dat wordt mogelijk uitgekeerd door zijn eigen verzekeraar, maar die zal op zijn beurt weer jou persoonlijk aansprakelijk stellen omdat jij achter het stuur zat. Je kan het bedrag met een aanvullende ongevallenverzekering verhogen, maar dan nog is het bij een invalide TP niet snel genoeg.

maw, dan ben je ECHT ****ed :D Als je hem dood rijd, is 1,5 miljoen weer zat, enige dat je dan verliest is 7 jaar no-claim korting.

Wat voor BMW wil je kopen dan?

BMW inschrijven op mama of papa. En jezelf als 2e bestuurder opgeven.
Dan gaat je Bonus Malus ook naar omlaag en als je de verzekering daarna op je naam zet betaal je ook al minder ;)

Wat voor BMW wil je kopen dan?

ik vind deze wel mooi ^^
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b4h2jihavfir

Alleen ik denk dat mijn vader het niet zo grappig vind als ik vraag of ik het op zijn naam mag verzekeren :/
Majah.. anders weet ik ook echt geen leuke sedan..

Iemand ideeen voor een leuke sedan van +- 4000 euro.

---------- Post toegevoegd Fri 8 Jul 2011 om 17:43 ----------

Heb als bijbaan bij Centraal beheer die schades afgewerkt, cursus van 6 weken, examen en de hele boel, ook zware ongevallen.

Komt heel vaak voor wat je wil. Het is net als in de auto van je pa rijden.

Juridisch draagt de verzekeraar de risico's in de polisvoorwaarden en alleen die.

Wat je hier noemt is wel heel erg, mag hopen dat je dat nooit overkomt. Het hangt er van af hoe je verzekerd bent, maar dit is echt het meest k*tte dat je kan overkomen: De WA basis verzekering bijvoorbeeld dekt dan NIET alle schade bij de tegenpartij in dit geval, dat is een misverstand. Er volgt een uitkering van max 1,5 miljoen weet ik nog uit mn hoofd, in 99% van de gevallen genoeg, maar als de tegenpartij arts was en nog 10 jaar had kunnen werken, dan derft die dat inkomen en dat stijgt dan al snel boven de 1,5 miljoen uit, dat wordt mogelijk uitgekeerd door zijn eigen verzekeraar, maar die zal op zijn beurt weer jou persoonlijk aansprakelijk stellen omdat jij achter het stuur zat. Je kan het bedrag met een aanvullende ongevallenverzekering verhogen, maar dan nog is het bij een invalide TP niet snel genoeg.

maw, dan ben je ECHT ****ed :D Als je hem dood rijd, is 1,5 miljoen weer zat, enige dat je dan verliest is 7 jaar no-claim korting.

Ik ging even uit van het ergste ^^.
Maar ik kan niet echt uit je verhaal opmaken ofdat het nou mogelijk is.. of is het gewoonweg premie ontlopen in een 'grijs' gebied of:P

Je weet dat de maandelijkse kosten incl. afschrijving boven de 200Euro liggen of niet?

Je weet dat de maandelijkse kosten incl. afschrijving boven de 200Euro liggen of niet?

Je bedoelt verzekering, wegenbelasting, benzine en onderhoud?
Zoja, daarom wil ik dus ook besparen op de verzekering.

Maar ik zet de BMW wel uit mijn hoofd is toch te duur :o

Terug
Naar boven