AndroidHealthClinic

Vial Test E, exp. date 03-2013. Nog te gebruiken in maart?

Isdera

Dutch Bodybuilder
Waardering
28
Lengte
1m83
Massa
101kg
Vetpercentage
14%
Ik heb nog een vial Test E ca. 5ml over van me kuur vorig jaar. De exp. date is 03-2013, kan ik deze dan in maart nog opmaken of is het dan al niet meer steriel?

Niet meer gebruiken pm me maar ik zal het testen voor je ;)

Qua houdbaarheidsdatum zeg ik ja maar aangezien het een aangebroken vial, is en je bv bij een nieuwe vial wat niet steriele lucht inspuit om het optrekken te vergemakkelijken zou ik het persoonlijk niet meer gebruiken. Weet niet of het kwaad kan maar vind zelf geen fijn idee. Vind ook geen fijn idee om een halve vial over te houden maar dat is wat anders haha.:)

Qua houdbaarheidsdatum zeg ik ja maar aangezien het een aangebroken vial, is en je bv bij een nieuwe vial wat niet steriele lucht inspuit om het optrekken te vergemakkelijken zou ik het persoonlijk niet meer gebruiken. Weet niet of het kwaad kan maar vind zelf geen fijn idee. Vind ook geen fijn idee om een halve vial over te houden maar dat is wat anders haha.:)

Ik sprrek je niet tegen, zelf zou ik het ook niet gebruiken, maar zit er daarom geen BA en BB in om eventuele vervuiling tegen te gaan?

Ik sprrek je niet tegen, zelf zou ik het ook niet gebruiken, maar zit er daarom geen BA en BB in om eventuele vervuiling tegen te gaan?

Ja maar weet niet of dat voldoende zekerheid bied zo'n lange periode en zou de gok zelf niet nemen. Misschien heb ik het mis hoor.

Je kunt altijd nog je vial opwarmen in kokend water en onder een UV-lamp houden voor een paar minuten.

Kun je gewoon gebruiken is geen probleem.

Heb ook nog 2 liggen... maar die ga ik in april, mei en juni gewoon gebruiken.

zou het niet meer gebruiken.
geef maar aan mij :P

Ik gebruik ook gewoon oude vials waar nog wat in zit, olie is een conserveringsmiddel dus zou opzich moeten kunnen.
Wel is het zo dat je wel elke keer voor dat je wat optrekt uit je vial je met alcohol moet afnemen, maar wil je het goed doen dan zegt men dat je minimaal 10 minuten met alcohol moet wrijven wil het steriel zijn??? niet veel die dat zullen doen maar je zou dan evt wel de kans kunnen lopen dat je wat vuiligheid via de naald de vial in drukt en zodoende evt een ontsteking zou kunnen krijgen.
Zelf neem ik ze enkel kort af met steriel/alcoholgaasje en injecteer erna en tot nu toe nog geen probleem mee gehad.

Succes.

Armoe troef hier begrijp ik.:D

Ik gebruik ook gewoon oude vials waar nog wat in zit, olie is een conserveringsmiddel dus zou opzich moeten kunnen.
Wel is het zo dat je wel elke keer voor dat je wat optrekt uit je vial je met alcohol moet afnemen, maar wil je het goed doen dan zegt men dat je minimaal 10 minuten met alcohol moet wrijven wil het steriel zijn??? niet veel die dat zullen doen maar je zou dan evt wel de kans kunnen lopen dat je wat vuiligheid via de naald de vial in drukt en zodoende evt een ontsteking zou kunnen krijgen.
Zelf neem ik ze enkel kort af met steriel/alcoholgaasje en injecteer erna en tot nu toe nog geen probleem mee gehad.

Succes.

Steriel is het dan niet eerder slechts gedesinfecteerd aangezien desinfectie middelen vaak voor 70% uit alcohol bestaat.

Je kunt altijd nog je vial opwarmen in kokend water en onder een UV-lamp houden voor een paar minuten.

Kokend water heeft een temperatuur van 100 graden, en bij de stoom autoclaaf die we op het werk gebruiken dient het product 15 minuten op 121 graden te worden gesteriliseerd om steriel te mogen worden beschouwd.

Misschien helpt het voor een gedeelte om micro organisme tegen te gaan echter deze vial is al geopend en de vuile lucht heeft ook al de kans gehad om het product te besmetten en de micro organisme te doen vermenigvuldigen.
Zelfs al zou je de vial steriliseren blijft er nog een restant van dood celmateriaal achter (pyrogenen) en die spuiten we het liefst ook niet in.
Daarom gebruik ik liever geen aangebroken flacons aangezien de kans op besmetting groter is.

Ik heb nog een vial Test E ca. 5ml over van me kuur vorig jaar. De exp. date is 03-2013, kan ik deze dan in maart nog opmaken of is het dan al niet meer steriel?

Wegpleuren bro, om die 5 ****ing ml?

juist

Terug
Naar boven