AndroidHealthClinic

videobeelden van videocamera -> PC zetten

wimmos

Huge Freak
Waardering
198
De wanhoop is me nabij.. Ik werk al enkele maanden aan een clipje van 10 minuten voor een wedstrijd (script maken, acteurs vinden, enz..), en ik kon dit digitaal laten opnemen via een geleende digitale videocamera (op een cassette).

Nu zoek ik al een tijdje naar een manier om dat op PC te zetten. Via verbinding met USB kan ik enkel de geheugenkaart van de videocamera overzetten, niet de inhoud van de cassette zelf...

Er is mij in enkele winkels verteld dat ik daarvoor een Firewire kabeltje nodig heb (speciaal moet bijkopen), komt daar nog bij dat ik niet eens een firewire poort heb op mn pc maar goed... Wat nu mn vraag is: zal het dan idd lukken om het clipje over te zetten? Of ligt dit eerder aan iets anders dat ik vergeet te doen?

Let wel, het eigenlijke op PC zetten wordt door mijn partner gedaan, tot nutoe heb ik er mij nog niet mee beziggehouden aangezien ik er het vertrouwen in had. Maar het begint me te lang te duren..

Merk van het toestel ken ik helaas even niet uit het hoofd, maar wellicht is dit een algemeen "obstakel"?

Thx alvast

firewire heb je idd nodig, voor zover ik weet.
bij mij lukt het gewoon met firewire, en een standaard windows programma

• Topic Starter Topic Starter
Thx Niekos, dat stelt me ietwat geruster.

Toestel is een Canon MVX 350i trouwens.

Met Firewire gaat dat prima lukken, beetje geluidskaart heeft zo'n aansluiting en anders even een los kaartje kopen. Volgen de specs heeft die camera ook een Video in aansluiting, daarmee kan je de ge-edite film terug zetten op een tape.

Met Firewire gaat dat prima lukken, beetje geluidskaart heeft zo'n aansluiting en anders even een los kaartje kopen. Volgen de specs heeft die camera ook een Video in aansluiting, daarmee kan je de ge-edite film terug zetten op een tape.