AndroidHealthClinic

videobeelden van videocamera -> PC zetten

wimmos

Huge Freak
Waardering
198
De wanhoop is me nabij.. Ik werk al enkele maanden aan een clipje van 10 minuten voor een wedstrijd (script maken, acteurs vinden, enz..), en ik kon dit digitaal laten opnemen via een geleende digitale videocamera (op een cassette).

Nu zoek ik al een tijdje naar een manier om dat op PC te zetten. Via verbinding met USB kan ik enkel de geheugenkaart van de videocamera overzetten, niet de inhoud van de cassette zelf...

Er is mij in enkele winkels verteld dat ik daarvoor een Firewire kabeltje nodig heb (speciaal moet bijkopen), komt daar nog bij dat ik niet eens een firewire poort heb op mn pc maar goed... Wat nu mn vraag is: zal het dan idd lukken om het clipje over te zetten? Of ligt dit eerder aan iets anders dat ik vergeet te doen?

Let wel, het eigenlijke op PC zetten wordt door mijn partner gedaan, tot nutoe heb ik er mij nog niet mee beziggehouden aangezien ik er het vertrouwen in had. Maar het begint me te lang te duren..

Merk van het toestel ken ik helaas even niet uit het hoofd, maar wellicht is dit een algemeen "obstakel"?

Thx alvast

firewire heb je idd nodig, voor zover ik weet.
bij mij lukt het gewoon met firewire, en een standaard windows programma

• Topic Starter Topic Starter
Thx Niekos, dat stelt me ietwat geruster.

Toestel is een Canon MVX 350i trouwens.

Met Firewire gaat dat prima lukken, beetje geluidskaart heeft zo'n aansluiting en anders even een los kaartje kopen. Volgen de specs heeft die camera ook een Video in aansluiting, daarmee kan je de ge-edite film terug zetten op een tape.

Met Firewire gaat dat prima lukken, beetje geluidskaart heeft zo'n aansluiting en anders even een los kaartje kopen. Volgen de specs heeft die camera ook een Video in aansluiting, daarmee kan je de ge-edite film terug zetten op een tape.

probleem is dat ik die video nu maar één keer wil gaan gebruiken en daarna heb ik kabeltje en firewire-poort die ik zou bijkopen niet meer nodig. Zo'n poort kost 60 euro, kabeltje heb ik voor 10 euro kunnen kopen.

Nu doe ik een rondvraag in mn vriendenkring wie zo'n poort op de PC heeft, maar momenteel al 10 PC's die het niet hebben..

Toch bedankt alletwee, is toch al eenvoudiger als het enkel dat is :)

probleem is dat ik die video nu maar één keer wil gaan gebruiken en daarna heb ik kabeltje en firewire-poort die ik zou bijkopen niet meer nodig. Zo'n poort kost 60 euro, kabeltje heb ik voor 10 euro kunnen kopen.

Nu doe ik een rondvraag in mn vriendenkring wie zo'n poort op de PC heeft, maar momenteel al 10 PC's die het niet hebben..

FireWire poort heb ik een paar maanden geleden ik geloof €11 voor betaald bij de plaatselijke computerhandel, kabeltje zat erbij. Hiermee was mijn probleem opgelost, al moet ik wel zeggen dat ik gebruik heb gemaakt van de bij de camera geleverde software.
Hoe het precies zonder die software zou moeten durf ik je niet te zeggen.

succes!

Zoek een tweedehands Soundblaster Audigy player kaartje op van Creative, die zouden niet meer dan € 20,- moeten kosten. Zit firewire op.

Of koop dit kaartje bijvoorbeeld :

PandA.nl Firewire kaart 3prts [CMPS-FW001] - :: €14,95 :: PandA.nl

Nog goedkoper, € 14,95. Firewire is Firewire, ook al heb je ook 800 Mbit/s kaartjes. Maar die heb je niet nodig.

nog iets goedkoper ;)

PcPrijstopper.nl

weet niet of ze naar Belgie versturen, maar je kunt er vast een vinden bij elke willekeurige computerzaak

heb na veel doorvragen in mn vriendenkring eindelijk iemand gevonden die zo'n poort (toevallig) bezit... 1/20 PC's dus :) Omdat het slechts éénmalig is ga ik deze optie nemen, spaart wat geld en tijd uit.

Karma voor de helpertjes.

Terug
Naar boven