MuscleMeat

Videokaart overheat

Ano_91225

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
98
Lengte
1m91
Massa
102kg
Vetpercentage
13%
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen want volgens mij is dit geen heel lastig probleem voor velen, echter wel voor mij :D

Okay, sinds kort (waarom dit spontaan kan snap ik ook niet, misschien dat iemand daar ook een verklaring voor heeft) valt mijn computer spontaan uit. Meestal tijdens gamen of het draaien van andere applicaties die relatief veel van mijn videokaart vragen.

Nu heb ik SpeedFan en HWM gedownload op een beetje googlen om mijn temperaturen te checken. Alle temperaturen zijn tussen 30 en 40 graden, behalve mijn videokaart. Die stijgt binnen enkele minuten al naar 50 en zodra ik (bijvoorbeeld) ga gamen stijgt die binnen 20 minuten geleidelijk aan naar de 85+ en daarna valt mijn pc meestal uit.

Het is een GeForce 8400 GS.

Als ik mijn pc open schroef en een ventilator vol op m'n videokaart mik op enkele centimeters afstand blijft hij relatief cool (tussen 50 en 60 - wat volgens mij nog steeds aan de warme kant is). Maar dat is natuurlijk geen doen.

Iemand een oplossing hiervoor? Bij voorbaat dank! :cool:

Als het een 8400 GS is, heb je hem waarschijnlijk al een tijdje. Maak je PC eens schoon van binnen (kan met een stofzuiger, een busje perslucht is nog beter) en haal daarna je videokaart eruit en haal het stof uit de ventilator.

slechte airflow, wat hierboven is gezegd.

Tijdens het gamen is 50-60 graden best normaal.

mssn is je koelpasta verouderd, en werkt niet meer goed

Ik heb eens mijn nvideo 9800gtx toen der tijd er uit gehaald. Helemaal open gemaakt, zat behoorlijk wat stof in omdat die kaart een behuizing erom had. Had hem dus schoon gemaakt en de koelpasta ververst. Dit deed wonderen.

controleer de fan van je videokaart

zorg dat er een goede luchtstroom in je pc zit koop eventueel extra fans

koop een nieuwe, je vid kaart kost 25 euro man welke games speel je erop cod1?

• Topic Starter Topic Starter
koop een nieuwe, je vid kaart kost 25 euro man welke games speel je erop cod1?
Veel sterker nog. Een mod op Quake 2 (Action Quake 2, uit '98 :cool:) en het vervolg erop, Reaction Quake 3 (remake van de mod alleen op de Q3 engine). Desalniettemin wordt 'ie oververhit. ****ing miracles.
http://www.youtube.com/watch?v=FqOnty5VKHs?
Vid related.
---------- Post toegevoegd Wed 8 Aug 2012 om 23:12 ----------

controleer de fan van je videokaart

zorg dat er een goede luchtstroom in je pc zit koop eventueel extra fans
Heb al wel stofgezogen zoals velen hier aanraden. Zal zo mijn fan eens inspecteren.

EDIT: Mijn videokaart heeft géén Fan :D

Laatst bewerkt:
Passief gekoelde kaarten koelen nu eenmaal k*t, maar als het stof eraf is scheelt dat al een hoop. Wordt overigens wel eens tijd voor een nieuwe he, oud beestje.

Veel sterker nog. Een mod op Quake 2 (Action Quake 2, uit '98 :cool:) en het vervolg erop, Reaction Quake 3 (remake van de mod alleen op de Q3 engine). Desalniettemin wordt 'ie oververhit. ****ing miracles.
http://www.youtube.com/watch?v=FqOnty5VKHs?
Vid related.
---------- Post toegevoegd Wed 8 Aug 2012 om 23:12 ----------

Heb al wel stofgezogen zoals velen hier aanraden. Zal zo mijn fan eens inspecteren.

EDIT: Mijn videokaart heeft géén Fan :D

Had een fles whiskey gekocht in plaats van die videokaart, dan had je die nu kunnen verkopen en had je nooit meer hoeven werken

Sorry voor de topic hijack, maar heb iets vergelijkbaars. Soms van tijd tot tijd als ik de computer opstart, heb ik geen beeld. Dus maak ik de computer schoon met de stofzuiger reset de computer en meestal doet hij het wel weer. Maar het kan niet komen door oververhitting en ook niet omdat de kabel loszit. Gek genoeg kan het soms een half jaar lang goed gaan maar ook ineens 2 of 3keer in 2 dagen tijd.

Sorry voor de topic hijack, maar heb iets vergelijkbaars. Soms van tijd tot tijd als ik de computer opstart, heb ik geen beeld. Dus maak ik de computer schoon met de stofzuiger reset de computer en meestal doet hij het wel weer. Maar het kan niet komen door oververhitting en ook niet omdat de kabel loszit. Gek genoeg kan het soms een half jaar lang goed gaan maar ook ineens 2 of 3keer in 2 dagen tijd.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Oplossing? Nieuwe kopen, maar tsja dat kan je helaas niet meer dankzij o.a je eigen steun aan de langstudeerboete he:rolleyes:

Ik lees hier dat stof in een pc slecht is. Ik kan hier via de zijkant van m'n desktop PC een beetje in m'n kast kijken, alsof ik een 300 jaar oude zolder begluur... Toch maar eens cleanen dan :o

Passief gekoelde kaarten koelen nu eenmaal k*t, maar als het stof eraf is scheelt dat al een hoop. Wordt overigens wel eens tijd voor een nieuwe he, oud beestje.
Tja, het is zeker een oud beestje! Maar aangezien ik al een eeuwigheid dezelfde oude spellen speel en daarnaast op deze PC niks anders doe dan tekstverwerken en regulier internet gebruik heb ik ook niet écht een nieuwe nodig. Als hij niet stuk ging, natuurlijk :rolleyes:

---------- Post toegevoegd Thu 9 Aug 2012 om 08:30 ----------

Had een fles whiskey gekocht in plaats van die videokaart, dan had je die nu kunnen verkopen en had je nooit meer hoeven werken
Het had allicht een leuke knaak opgebracht maar nooit meer hoeven werken... ;) tevens was ik toen nog niet de leeftijd om flessen whisky te kopen!

---------- Post toegevoegd Thu 9 Aug 2012 om 08:31 ----------

Oplossing? Nieuwe kopen, maar tsja dat kan je helaas niet meer dankzij o.a je eigen steun aan de langstudeerboete he:rolleyes:
Haha! :D
Ondanks dat een karige k*t student ben kunnen die paar tientjes er gelukkig nog wel vanaf.

---------- Post toegevoegd Thu 9 Aug 2012 om 08:34 ----------

Misschien doe je er dan verstandig aan je eigen topic te maken aangezien mensen hier klikken en kijken vanwege oververhitting... :eyes:

Iemand had het over "airflow" , klinkt die richting in aangezien je een goede temp drop had met de zij fan, die ik ook altijd op mijn video kaarten heb (F@H stress program 24/7 etc)..
gat in je zij paneel maken en een fan erop....

50/60c under load is trouwens meer dan een prima temp !!!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:roflol:
-

[QOUTE]Misschien doe je er dan verstandig aan je eigen topic te maken aangezien mensen hier klikken en kijken vanwege oververhitting... :eyes:[/QUOTE]

Ik begrijp het wel, maar inweze komt het op hetzelfde neer alleen iets andere oorzaak. Anders krijg je een berg topics, die nergens opslaan :P.

Iemand had het over "airflow" , klinkt die richting in aangezien je een goede temp drop had met de zij fan, die ik ook altijd op mijn video kaarten heb (F@H stress program 24/7 etc)..
gat in je zij paneel maken en een fan erop....

50/60c under load is trouwens meer dan een prima temp !!!
Helaas is hij under load tussen de 85 en de 95 :p
Er zit aan de binnenkant van mijn kast, naar het schijnt, een ronde cirkel om een fan in te proppen. Ik ga morgen langs de paradigit (waar ik hem ook heb gekocht).

Heb je misschien een foto van je kast? Airflow verbeteren lijkt me sowieso een goed plan, maar dan moet je ook wel een kast hebben met een goede intake en outtake, en eventueel ook van de zijkant de mogelijkheid om een fan te monteren

Terug
Naar boven