AndroidHealthClinic

Videokaart voor laptop of iets anders?

Bezoekers in dit topic

Nador

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
23 jan 2010
Berichten
3.907
Waardering
175
Ik kom er net achter dat mijn laptop waarschijnlijk de game diablo 3 niet aan kan.

Hieronder de minimale system requirements voor deze game:

Windows® XP/Vista/7 (latest service packs) with DX 9.0c
Intel Pentium® D 2.8 GHz or AMD Athlon™ 64 X2 4400+
NVIDIA® GeForce® 7800 GT or ATI Radeon™ X1950 Pro or better
1 GB RAM (XP), 1.5 GB (Vista/7)
12 GB available HD space
DVD-ROM (required for retail disc versions only)
Broadband** Internet connection
1024x768 minimum resolution

De recommended system requirements voor deze game:
Windows® Vista/7 (latest service packs)
Intel® Core 2 Duo 2.4 GHz or AMD Athlon™ 64 X2 5600+ 2.8 GHz
2 GB RAM
NVIDIA® GeForce® 260 or ATI Radeon™ HD 4870 or better

en mijn system specifications:
OPERATING SYSTEM:
CPU TYPE:
AMD Athlon(tm) II P340 Dual-Core Processor
CPU SPEED:
2.22 GHz
SYSTEM MEMORY:
3.75 GB
VIDEO CARD MODEL:
AMD M880G with ATI Mobility Radeon HD 4250
VIDEO CARD MEMORY:
1.87 GB
VIDEO CARD DRIVER:
atiu9pag.dll
DESKTOP RESOLUTION:
1366x768
HARD DISK SIZE:
449.39 GB
HARD DISK FREE SPACE:
397.93 GB (89%)


Ik heb ook een lijst met hoe het spel zou spelen op verschillende videokaarten:
http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?809792-Diablo-3-Supported-Video-Cards

op basis van deze gegevens wat zouden jullie mij adviseren? Is mijn videokaart het enige probleem of zijn er meer problemen?
 
Onmogelijk, videochip laptop kan je niet vervangen.
 
Dus ik ben ****ed en moet dus een nieuwe laptop aanschaffen voor deze game :(...
 
of gewoon een desktop? Want game-laptops zijn reteduur vergeleken met hun prestatie.
 
Bah, heb ik weer. Klote laptop is net een jaar oud.

---------- Post toegevoegd Tue 27 Mar 2012 om 22:01 ----------

Ik moet dus echt gewoon een nieuwe desktop of laptop kopen?
 
Bah, heb ik weer. Klote laptop is net een jaar oud.

---------- Post toegevoegd Tue 27 Mar 2012 om 22:01 ----------

Ik moet dus echt gewoon een nieuwe desktop of laptop kopen?

laptops moet je goed kijken wat voor videokaart erin zit. Meestal zijn het "office laptops" of "multimedia laptops".

kun je amper een huidig spel mee draaien.
 
En een gaming laptop trek je in no time de accu mee leeg, eigenlijk vooral bedoeld om bijna constant op het lichtnet aangesloten te houden.
 
En een gaming laptop trek je in no time de accu mee leeg, eigenlijk vooral bedoeld om bijna constant op het lichtnet aangesloten te houden.

de mijne is 4 jaar oud en hij valt uit voor windows is opgestart :D
 
Dus jullie adviseren een desktop te kopen? Waar kan ik een goede desktop vinden die deze game op high kan spelen? Liefst niet te duur.

Kan mijn klote laptop deze game echt niet aan?
 
Laatst bewerkt:
Dus jullie adviseren een desktop te kopen? Waar kan ik een goede desktop vinden die deze game op high kan spelen? Liefst niet te duur.

Kan mijn klote laptop deze game echt niet aan?

Hoeveel is je bedrag ?
 
zo goedkoop mogelijk :P

zag net op google dat Aldi is een keer een goede Medion in de aanbieding had, maar dat is alweer een hele tijd geleden
 
Ik heb spijt van mijn game-laptop, Het lijkt heel wat vermogen is ook super maar kost enorm veel.

Daarnaast heeft mijn desktop mijn laptop altijd met gemak kunnen overwinnen op elk front terwijl die op moment van aanschaf zeker 300euro goedkoper was.

Als je geen zin heb in mega pc voor 1200euro voldoen vaak de standaard pctjes (i5) het prima met een extra videokaart erbij. Ongeveer rond de 600euro
 
zo goedkoop mogelijk :P

zag net op google dat Aldi is een keer een goede Medion in de aanbieding had, maar dat is alweer een hele tijd geleden

of je kijkt eens op marktplaats..
 
Onmogelijk, videochip laptop kan je niet vervangen.

Newsflash:

Sommige laptop videokaarten zijn WEL te vevangen.
Mits je kaart een MXM platform betreft. Deze zijn wel te vervangen. Die van jouw helaas denk ik niet
Heb zelf mijn eigen kaart vervangen..
NVIDIA GeForce 8600M GT Naar een ATI Radeon HD 3650
 
Laatst bewerkt:
Newsflash:

Sommige laptop videokaarten zijn WEL te vevangen.

In dit geval niet en het geldt in feite voor zo'n beetje alle laptops die ooit geproduceerd zijn. MXM of zelf de GPU vervangen zijn gewoon geen (betaalbare) optie voor 99,9% van de laptop eigenaren.
 
Mee eens als je een kaart gaat vervangen voor een nieuwe dan ben je erg veel kwijt. Zelf had ik m'n Radeon HD3650 via Tweakers voor 60,- op de kop weten te tikken. Nieuw zijn die dingen wel 150,- á 200,-

Het is te doen, het kost je alleen meer tijd en energie (en minder geld.)
 
Ik wil geen tweedehands desktop, tegenwoordig kunnen ze daar veelste veel mee kloten. Mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwe. Aldi heeft wellis goede medion desktops in de aanbieding, maar momenteel helaas niet. Misschien dat iemand weet waar ik een goedkope desktop kan kopen met redelijke tot goede prestaties
 
Newsflash:

Sommige laptop videokaarten zijn WEL te vevangen.
Mits je kaart een MXM platform betreft. Deze zijn wel te vervangen. Die van jouw helaas denk ik niet
Heb zelf mijn eigen kaart vervangen..
NVIDIA GeForce 8600M GT Naar een ATI Radeon HD 3650

newsflash: een 4250m hier in kwestie is geen graphische kaart in de enge zin van het woord maar een onboard grafische chip. Geen slot op het moederboard om een grafische kaart in te steken = niet uitbreidbaar.

Er gingen eens externe grafische kaarten uitkomen maar niks meer van gehoord.

---------- Post toegevoegd Wed 28 Mar 2012 om 13:16 ----------

Ik wil geen tweedehands desktop, tegenwoordig kunnen ze daar veelste veel mee kloten. Mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwe. Aldi heeft wellis goede medion desktops in de aanbieding, maar momenteel helaas niet. Misschien dat iemand weet waar ik een goedkope desktop kan kopen met redelijke tot goede prestaties

afblijven van pre-made desktops in de multimediawinkel. Altijd zelf in mekaar steken(of laten steken).
 
Laatst bewerkt:
newsflash: een 4250m hier in kwestie is geen graphische kaart in de enge zin van het woord maar een onboard grafische chip. Geen slot op het moederboard om een grafische kaart in te steken = niet uitbreidbaar.

Er gingen eens externe grafische kaarten uitkomen maar niks meer van gehoord.

---------- Post toegevoegd Wed 28 Mar 2012 om 13:16 ----------



afblijven van pre-made desktops in de multimediawinkel. Altijd zelf in mekaar steken(of laten steken).

Ik heb de ballen verstand van desktops en laptops, dus ik heb geen idee hoe ik zo een ding moet laten samenstellen zonder opgelicht te worden.
 
Back
Naar boven