MuscleMeat

viking press: maten/afmetingen

dj_phreak

2024 sterkste 50+er van Zuid Holland
Elite Member
Waardering
499
Lengte
1m82
Massa
117kg
Vetpercentage
Zoals de titel al beschrijft: ik ben op zoek naar de afmetingen van een viking press. Vooral de volgende 2 maten:

1. afstand draaipunt -> handvaten
2. afstand draaipunt -> zwaartepunt van het gewicht

Dit omdat ik zelf een viking press attachment wil maken voor mn power rack. Ik moet een idee hebben van de afstanden om te weten of het krachtenplaatje haalbaar is. Een afstand draaipunt-gewicht van 3 meter gaat niet goed komen, want dan dondert het rack (smaller dan de helft van 3 m.) om. Dus wat is normaal op wedstrijden? Als het ondoenlijk is in het rack verzin ik een andere oplossing.

Alvast bedankt voor de input.

dit vind ik altijd leuke topic's,hier hebben we wat aan en daarom ook karma!

Waar ik train staat ook een viking press, maar daar is geloof ik de 'arm' wel langer dan drie meter, ik heb ze wel eens korter gezien op wedstrijden. Ondanks dat wil ik 'm wel voor je op meten komende zaterdag, laat maar weten of je daar wat aan hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Waar ik train staat ook een viking press, maar daar is geloof ik de 'arm' wel langer dan drie meter, ik heb ze wel eens korter gezien op wedstrijden. Ondanks dat wil ik 'm wel voor je op meten komende zaterdag, laat maar weten of je daar wat aan hebt.

Altijd handig om wat echte maten te weten, dus als je tijd hebt om te meten: graag!

Ik denk niet dat er standaard maten zijn. Ik heb er in m'n leven al zo veel gezien, allemaal verschillend.

Wat is een viking press??

Deze?

WVA1006.jpg

Vet ding wel!

ziet er hardcore uit!!

zit trouwens nog even te denken: ik kan hem ook zo maken dat beide armen helemaal vrij kunnen bewegen. Dus ook geschikt voor core werk (1-armig pressen, rows, etc.). Eigenlijk is dat makkelijker te maken dan een vaste. Goed idee, of gewoon bij vertrouwd (maar eenzijdig) ontwerp houden?

Losse armen maken die je vervolgens ook met een pin vast kan maken. Twee vliegen in één klap :)

zit trouwens nog even te denken: ik kan hem ook zo maken dat beide armen helemaal vrij kunnen bewegen. Dus ook geschikt voor core werk (1-armig pressen, rows, etc.). Eigenlijk is dat makkelijker te maken dan een vaste. Goed idee, of gewoon bij vertrouwd (maar eenzijdig) ontwerp houden?

al eens gedacht aan ground base jammer van hammer strength? anders depoor mans versie. Dat is enkel met een losse baar (zoals een T-bar dat je tegen een hoek van de muur plaatst)

al eens gedacht aan ground base jammer van hammer strength? anders depoor mans versie. Dat is enkel met een losse baar (zoals een T-bar dat je tegen een hoek van de muur plaatst)

zoiets wordt het, maar dan is het draaipunt verstelbaar (in elk gat van het rack te pinnen). Dus laag als je je rug wilt doen, schouderhoogte voor viking presses, etc.

Terug
Naar boven