XXL Nutrition

virus

Angelus

Gargantuan Beast
Waardering
3.499
Lengte
1m86
Massa
100kg
Vetpercentage
8%
kan een fotobestand besmet worden door een virus? dus bv als mijn pc vol virussen zou staan, ik zet vervolgens een foto over van mijn pc via usb stick naar een virusvrije pc, zou die dan ook geinfecteerd worden?

Ik zeg, nee!

kan, maar het is meer in videobestanden en programma's wat je (illegaal)download.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, dat kan wel. Virussen kunnen zich verspreiden, dus meerdere bestanden infecteren.

waarom scan je de fotos gewoon niet met virusscanner, dan weet je het toch?

ja dat kan wel gewoon hoor.. achter elk bestand kan een virus zitten.
Gewoon avast en ccleaner downloaden, en je bent voor altijd spam/virus vrij

oké bedankt:)

avira pakt egt alles die installen en scannen

Jeb alles wat je binnenhaalt scannen voor je het opent met een goed progr.

dus als ik die fotos van die viruspc overzet naar de virusvrije pc, maar de bestanden nooit open, dan is er geen probleem en kan de virusvrije pc niet geinfecteerd worden?

dus als ik die fotos van die viruspc overzet naar de virusvrije pc, maar de bestanden nooit open, dan is er geen probleem en kan de virusvrije pc niet geinfecteerd worden?
Je zal het bestand eerst moeten uitvoeren/openen op de virusvrije pc, en yep virussen kunnen zich vermenigvuldigen in je systeem en zich in andere bestanden nestelen.

hoe kan een virus in een jpeg bestand komen? bekjam kan jij dat "even" uitleggen? :P

hoe kan een virus in een jpeg bestand komen? bekjam kan jij dat "even" uitleggen? :P
Door zich erin te nestelen zoals ik al zei.

Vroeger was er een bug in hoe MS een jpeg afhandelde, dit maakte mogelijk om uitvoerbare code erin te proppen, tegenwoordig zal je aanpassingen in de registry moeten maken.
Houdt me eerlijk gezegd niet veel bezig met virussen.

Laatst bewerkt door een moderator:

volgens mijn komt de virus vrij door een bestand te openen, maar wat heb je aan foto's die je nooit opent?

volgens mijn komt de virus vrij door een bestand te openen, maar wat heb je aan foto's die je nooit opent?

ik formatteer dan de verklote pc, installeer er een virusscanner op, zet alle foto's terug op die pc en scan alle foto's naar virussen

(reden waarom ik ze niet wil scannen op de virusvrije pc is, omdat dat mijn pc is en ik geen virusscanner heb/wil:D)

ik formatteer dan de verklote pc, installeer er een virusscanner op, zet alle foto's terug op die pc en scan alle foto's naar virussen

(reden waarom ik ze niet wil scannen op de virusvrije pc is, omdat dat mijn pc is en ik geen virusscanner heb/wil:D)
waarom niet?

Terug
Naar boven