XXL Nutrition

Vitamine D

Junk

Dutch Bodybuilder
Waardering
16
Lengte
1m80
Massa
88kg
Vetpercentage
17%
Laatst ging ik bloedprikken en is net de uitslag binnengekomen.
Nou is er me dus verteld dat ik VItamine D tekort kom en ik vroeg waar ik dit voor nodig had en de vrouw wist me nix te vertellen.

Nou is mijn vraag wat de effectenzijn van te kort aan vitamine D en heeft dit ook nadeel voor bodybuilding ?;p

MVG

http://www.ergogenics.org/supplement196.html en sowieso is vitamine D + calcium botaanmaak en een tekort geeft een minder stevig gestel en natuurlijk heeft dat invloed op BB.

Gebruik verder zoekfunctie, er staat zoveel over vitamine D!

engelse ziekte

edit: miss heb je last van malabsorbtie. das een verminderde opname van vit d in de darmen maar dit is vaak bij een darmaandoening of langere tijd in de scheit.
kan ook komen door zeer eenzijdige voeding. miss wat meer boter, eieren, plantaardige oliën en vette vis eten.

Laatst bewerkt:
Nou is er me dus verteld dat ik VItamine D tekort kom en ik vroeg waar ik dit voor nodig had en de vrouw wist me nix te vertellen.

Nou is mijn vraag wat de effectenzijn van te kort aan vitamine D en heeft dit ook nadeel voor bodybuilding ?;p

MVG

Een tekort heeft inderdaad nadelen.. gewoon zorgen dat het goed komt (meer vet eten, meer in de zon zitten, of een supplement). Dan komt het allemaal goed.

MVG

Ja, dat is altijd leuk als ze het niet weten. Maar het kan invloed hebben op o.a. je stemming, osteoporose en calcium. In volle zuivelproducten zit ook vitamine d. En in zonlicht lopen kan ook helpen.

bovendien heb je vitamine nodig om van je essentiele aminozuren de andere 14aminozuren te kunnen maken.
en idd: meer buiten komen, beter op je voeding letten, supplement (papegaai van wazzup koppie krauw)

Zo zie je maar, waar extra supplementatie al niet goed voor is. Vooral voor die 4 tot 5 keer in de week hard trainen.;)

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel heren
Ga vanaf nu elke dag vitamine d tabletten innemen en ben benieuwd of het helpy

Dankjewel heren
Ga vanaf nu elke dag vitamine d tabletten innemen en ben benieuwd of het helpy

Het kan wel ff duren voordat je levels omhoog gaan, daarom heeft men in study's hogere doseringen getest, een 3 maandelijkse dosis van 100.000 IU en zelfs een jaarlijkse dosis van 500.000 IU, alleen veroorzaakte dit juist meer in botbreuken in oudere vrouwen.

Heb zelf een paar dagen terug 400.000 IU genomen omdat ik mn bloedlevels zo snel mogenlijk wil laten stijgen (last van enorme spierpijn), ik zou het toch niet aanraden om de bovenvermelde reden, zelf waag ik het erop dat het verhoogd risico veroorzaakt werd door een tekort aan vitamine K2, calcium en vitamine A, ik raad iedereen toch sterk af na te doen, ik ben nogal impulsief/ongeduldig.

Terug
Naar boven