MuscleMeat

Vlotter injecteren

muscleboy

Advanced Bodybuilder
Waardering
1
Overal staat geschreven dat je moet injecteren met het " vogelpik effect"
maar aangezien ik altijd blokkeer juist voor ik de huid raak is dat niet zo vanzelfsprekend. (en ik zal waarschijnlijk niet alleen zijn)

Uit ondervinding heb ik vernomen dat het veel makkelijker is wanneer je de naald op de gewenste plek zet juist tegen de huid, vervolgens uw ogen te sluiten en aan iets leuks te denken en dan kort maar hevig de naald in de huid te duwen. Zo moet je niet kijken terwijl je die onprettige handeling uitvoert.
Dan natuurlijk terug ogen open ...

Voila, ik hoop dat het u kan helpen, bij mij duurt dit maar 2 minuutjes in plaats van 15-20 minuten.

muscleboy zei:
Overal staat geschreven dat je moet injecteren met het " vogelpik effect"
maar aangezien ik altijd blokkeer juist voor ik de huid raak is dat niet zo vanzelfsprekend. (en ik zal waarschijnlijk niet alleen zijn)

Uit ondervinding heb ik vernomen dat het veel makkelijker is wanneer je de naald op de gewenste plek zet juist tegen de huid, vervolgens uw ogen te sluiten en aan iets leuks te denken en dan kort maar hevig de naald in de huid te duwen. Zo moet je niet kijken terwijl je die onprettige handeling uitvoert.
Dan natuurlijk terug ogen open ...

Voila, ik hoop dat het u kan helpen, bij mij duurt dit maar 2 minuutjes in plaats van 15-20 minuten.

Ja. Leuk en aardig maar ik heb juist gelezen dat je beter wat langzamer kan injeteren zodat als je 'fout' zit je nog iets kan doen. Als je hem er in 1x injast en je raakt een zenuw raak je hem goed ook. Maar ik heb nog geen praktijkervaring dus weet het voor de rest niet.
Mijn grootste 'angst' is niet de naald in me maar dat ik zoiets als een zenuw (te hard) zou raken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik bedoel die eerste huidlaag snel doorprikken. Als je dat langzaam doet is dat geen prettig gevoel.
Eens de naald er een beetje inzit is het een kwestie van naar de juiste diepte te gaan.

Mietje :P Als je een klap voor je kop krijgt lig je ook zeker gelijk gestrekt ?

Het lijkt mij zoiezo beter om rustig te injecteren om niet al te veel schade te maken.

JFS zei:
Ja. Leuk en aardig maar ik heb juist gelezen dat je beter wat langzamer kan injeteren zodat als je 'fout' zit je nog iets kan doen. Als je hem er in 1x injast en je raakt een zenuw raak je hem goed ook. Maar ik heb nog geen praktijkervaring dus weet het voor de rest niet.
Mijn grootste 'angst' is niet de naald in me maar dat ik zoiets als een zenuw (te hard) zou raken.

Ik heb wel s in de buurt van een zenuw gezeten, DAT wil je dus zeker niet!

De pijn weerhoudt je er iig van om dieper te gaan met de naald.....

vogelpik is een optie, maar zelf liever liever eerst een paar druppels over de naald heen, dan rustig als het ware erin draaien zodat die druppels die je als lubricant gebruikt als het ware rondom de naald komt te zitten....

en ik kan je vertellen dat ik blij ben dat ik nooit in een keer snel erin ben gegaan met die naald, anders zat ik nu al 2 keer op die leuke zenuw in mn quad \o/

komt erop neer, dat het je eigen keuze is denk ik zomaar, tis wel priegelen met rustig erin draaien en het maakt alleen maar dat de handeling langer duurt maar daarentegen voorkom je onnodige pijn die je anders kan verhelpen door er tijdig uit te trekken

ik heb het idee dat mn huid hard is geworden door het kuren kan dit ?
ik zet ook altijd de naald op de plek en druk m er langzaam in bevalt prima :D

JFS zei:

Als je op de goede plek injecteerd zal je geen zenuw raken. In een ziekenhuis of verpleeghuis gaan ze ook altijd snel omdat het gewoon minder pijn doet.

En er 15 tot 20 minuten over doen om te injecteren??? Jezus wees een vent :)

• Topic Starter Topic Starter
Die 15 muinuten was de eerste keer he, nu is de klus geklaard op 2 minuutjes... :rolleyes:

Terug
Naar boven