Fitness Seller

Voedsel waar je drukker van wordt.

Muscle Morph

Dutch Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal.

Ik heb ADD en ben iemand die bijna altijd (te) rustig is. Ook voel ik me vaak vermoeid en futloos. Dit heeft een negatieve invloed op school (en workouts).

Ik zoek daarom voedsel/supplementen waar je (direct of op langer termijn) drukker van wordt. Alerter, actiever, sneller. (Zelf een beetje is al een stap in de goede richting.)

Graag iets anders dan koffie/caffeine. Dat maakt me wel een beetje wakkerder, maar ik weet uit ervaring dat ik dan na een tijdje afhankelijker word en meer kopjes moet drinken voor hetzelfde effect. ik ben in de zomer daarvan "afgekickt" en wil het graag ook zo houden.

Ik slaap trouwens genoeg, dus daar ligt het niet aan.

Alvast bedankt.

Ik heb een beetje het zelfde, voel me ook vaak futloos.
Mij werd verteld dat dit kan komen door mijn lage bloeddruk.
Bij de sportschool zeiden ze dat ik het best gewoon 2 zoute dropjes kon eten ofzo voor het sporten, dat zou daar tegen moeten helpen.
Je kan dat proberen, maar ik weet niet of het echt helpt.

Misschien gewoon gezonder eten:dunno:

Dat kan helpen tegen die futloos- en vermoeidheid, maar je kan je karakter niet aanzienlijk veranderen met voeding. Daar heb je anderen producten voor nodig;)

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de tips tot nu toe.

@haaii
ik eet vrij gezond, zelfs havermout in de ochtend, drink nooit frisdrank (behalve op feestjes) etc.
over watvoor producten heb je het?

Maakte maar een grapje.

Als je gezond eet is het toch eigenaardig dat je je vaak moe voelt. Heb je genoeg slaap?
Heb je altijd al last van zo'n futloos gevoel of is dat op een bepaald moment begonnen?

Ik ben van jongst af aan bijna altijd rustig.
Ik slaap genoeg, wel soms iets minder en laatste 2 weken word ik meerdere malen eventjes wakker 's nacht, maar daar kan het niet voornamelijk aan liggen aangezien ik het futloos voelen al zo'n 2 jaar heb en concentratie is ook een stuk lager dan normaal (problematisch).

Misschien eens naar de dokter als dit een serieus probleem vormt.

Het is eigenlijk al een serieus probleem.
Ik ben al naar dokter e.d. geweest, maar probleem is nog niet echt opgelost.

Ik dacht misschien is er nog een manier om 'mezelf te helpen', dmv voeding of iets dergelijks.

PS: Als iemand nog tips heeft, zijn ze welkom!

Ik heb ook ADD en met sneller/alerter zijn heb ik echt geen problemen :roflol:

Maar goed, dat snel moe zijn na een drukke dag heb ik inderdaad ook. Komt gewoon omdat je constant aan het denken bent gok ik.. Je hebt er wel medicijnen voor maar daar werd ik helemaal naar van.

Ik heb het over vermoeidheid de hele dag door, niet na een drukke dag.
Ja, ik had een tijdje medicijnen geprobeerd, maar werd er ook helemaal naar van!

Krijg je voldoende vitaminen,mineralen en overige noodzakelijke stoffen uit natuurlijke bronnen binnen? Groente, fruit, noten, zaden, eieren en vis/vlees?
Dieet van magnetronmaaltijden en kant-en-klaar happen geven je geen energie.

Zorg inderdaad dat je al je vitaminen dagelijks binnen krijgt. Er zijn genoeg multivitamines te koop (bijvoorbeeld bij het kruidvat). Zorg ook dat je dagelijkse marco's op orde zijn. Krijg je wel genoeg gezonde vetten binnen (vette vis)? Maak voor jezelf een zo goed mogelijk voedingsschema waarin je goed, gezond en gevarieerd eet. Kijk in de stickies voor meer informatie met betrekking tot goede voeding. Zorg ook dat je een doel hebt. Wil je cutten, of wil je bulken? Als je onder je onderhoud eet, is het logisch dat je na een tijdje steeds futlozer wordt.

Als je dit helemaal op orde hebt, kun je naast je training ook HIIT toevoegen. HIIT zorgt voor een betere conditie, hoger metabolisme, en kan anabool werken. Beperk het wel tot maximaal 3 keer per week.

Je zegt dat je genoeg slaapt, maar hoeveel uur slaap je per nacht? En word je moe wakker?

zou toch naar een dokter gaan en je situatie even beschrijven ipv op een forum over bodbuilding te vragen

Ik eet genoeg groente, fruit (gemiddeld 2 stuks per dag en vaak wel meer), vrijwel dagelijks vlees, koolhydraten ook zekerweten genoeg, noten spelen een rol, nauwelijks zaden, zo'n 2 keer per week (of meer) vis (bijv makreel haring sardientjes zalm), melk, havermout ontbijt, 2 liter water per dag.

Nooooooit magnetronmaaltijden, soms alleen een klein pakje kipsaté.
Ik heb een moeder die dol is op koken, dus magnetronmaaltijden; daar doen wij niet aan! ;)

Qua tabletten e.d. gebruik ik al een paar maanden Multi Totaal van De Tuinen. Die is al bijna op, maar ik heb al een ander potje vitaminen klaarliggen namelijk Multi AZ van ActionFit. Sinds een week geleden gebruik in ook B Complex 200%ADH, maar na dit potje ga ik weer overstappen naar Kruidvat B-100 welke ik paar maanden geleden gebruikte, die had volgens mij goed effect. Ook gebruik ik sinds een week geleden Cacim-Magnesium-Zink-VitamineD3 tabletten, leek mij wel handig.

pfff wat een informatie! in ieder geval denk ik dat ik wel goed zit met mijn voeding.

naar de dokter en andere hulpverleners ben ik al meerdere malen geweest, maar het is moeilijk op te lossen omdat ik al eens medicatie heb geprobeerd en het nare uitwerkingen had.

Paar vragen over het hoofd gezien;
@Taste Of Fire
Ik ben niet aan het cutten of bulken oid. Ik eet genoeg en soms wel eens boven onderhoud. Dat is vor mij niet echt een probleem aangezien ik op gezond gewicht zit.
HIIT zou ik wel willen proberen.
Ik slaap rond de acht uur. In de weekenden zo'n 8 tot 10 uur. Ik word bijna altijd moe wakker.

Zolang je "op de gok" eet, kun je niet weten of het goed zit met je voeding (ongeacht een hoop goede producten die je opnoemt). Je macro's en je dagtotalen zijn ook erg belangrijk. Een voedingsschema is voor heel veel mensen een echte MUST om verder te komen.

Als ik jou was zou ik zeker doelen stellen met betrekking tot het trainen. Op onderhoud eten heeft met krachttraining uiteindelijk weinig zin. Je eet te weinig om spier aan te komen en je eet te veel om vet kwijt te raken.

HIIT is geen kwestie van "proberen". Het vergt ook discipline om dat week in, week uit op te bouwen. Het is zeker wel uitdagend. Zoiets moet ook groeien en zul je het beste progressief kunnen toepassen. Of het echt helpt is natuurlijk de vraag, maar dat zul je na 1 weekje nog niet weten. Misschien over een half jaar. ;-)

Qua slaap ziet het er wel goed uit.

Als ik jou was zou ik dus:

- Een voedingsschema maken (!) (hoe eerder je het leert hoe beter. Stem het af op je doel)
- HIIT toevoegen (opbouwend)
- I.v.p. 2 liter water, minstens 4 liter water drinken (verspreiden over de dag)

Mocht je toch denken dat er echt iets mis is, niet twijfelen en nogmaals naar de dokter gaan! Misschien dat ze je bloed kunnen onderzoeken.

Succes!

Actieve levensstijl oppakken. soms moet je jezelf forceren iets te gaan doen, ook al ben je futloos. Om jezelf op gang te krijgen zou je een substantiele dosis cafeine kunnen nemen of een pre workout supplement met die ene stof waarvan ik de naam ff kwijt ben (mensen help ff). Niet zozeer omdat je per se krachttraining moet gaan doen, maar gewoon om van je kont af te komen en iets sportiefs te gaan doen.

Cafeïne... (koffie, Red Bull, supplement).

Terug
Naar boven