MuscleMeat

voedsel wegen

gallius

Freaky Bodybuilder
Waardering
68
Lengte
1m88
Massa
101kg
iedreen zal hier wel die lijst kennen waarop voedingswaren staan en dan hun eiwitwaarde, koolhydraatwaarde...
als ik nu mijn eten weeg, zoals vb vlees, moet ik dat dan ongebakken wegen of gebakken? Want na het bakken zijn er heel wat grammetjes af.
Net hetzelfde met rijst maar dan omgekeerd(rijst weegt meer na het koken)

inderdaad voor het koken wegen , heel wat grammetjes af is gewoon vocht meer niet en bij de rijst ook vocht alleen dan erbij,

met 100gr pasta is het na koken 220 gram..dus met factor 2,2 vermenigvuldigen/delen op je weegschaal als je het wilt uitrekenen. dr gaat niets boeven de praktijk:rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
JAXX zei:
inderdaad voor het koken wegen , heel wat grammetjes af is gewoon vocht meer niet en bij de rijst ook vocht alleen dan erbij,

maja, int het vocht zitten dan ook geen eiwitten.
voorbeeld: een stuk biefstuk bevat 20gr eiwitten/100g
als mijn stuk vlees dan voor het bakken 200gr weegt bekom ik 40 gr eiwitten
na het koken weegt mijn stuk 150gr, dan bekom ik 30 gr eiwitten.

dan is het toch logischer dat je het weegt na het bakken?Want die 50 gr vocht bevat toch geen eiwitten

gallius zei:
maja, int het vocht zitten dan ook geen eiwitten.
voorbeeld: een stuk biefstuk bevat 20gr eiwitten/100g
als mijn stuk vlees dan voor het bakken 200gr weegt bekom ik 40 gr eiwitten
na het koken weegt mijn stuk 150gr, dan bekom ik 30 gr eiwitten.

dan is het toch logischer dat je het weegt na het bakken?Want die 50 gr vocht bevat toch geen eiwitten
als je het zo stelt das wel erg precies jah maar 50gr? das wel erg veel lijkt mij, maar voeg je geen boter en of olie toe dan met bakken dat voegt toch ook weer bij en op die kleine waardes is dat om het even. tenminste dat idee heb ik en 50gr kan me niet voorstellen dat je zoveel verliest dan heb je waarschijnlijk ingespoten vlees ofzo;)

• Topic Starter Topic Starter
boter? olie?
echte bodybuilders gebruiken dat niet :D
ik bak mijn vlees op een speciale folie.
en die 50gr, toch wel: ik had een kalkoenfilet van 270 gr en na bakken woog ze nog 220 gr

okw so extreem ga ik niet , waarschijnlijk veel water in die kalkoen dan, als je het zo stelt kan je mischien idd beter je vlees erna wegen dan maar je rijst wel ervoor, , zie verder ook weinig andere reacties dus is wel een goeie vraag waar ik eigenlijk nu ook wel het antwoord op wil weten

Kipfilet is idd een stuk lichter na het bakken. Tot wel 50gr ja.
Maar ik weeg het evengoed nog voor het bakken. Gewoon stukken
van 200gr nemen dan heb je wel genoeg. En als je niet groeit ga je gewoon
meer eten;)

Terug
Naar boven