AndroidHealthClinic

[volleybal] hoe het best voorbereiden?

dikzakje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
101kg
hey allemaal,

ik doe zoals jullie zien volleybal
ik zit volgend jaar bij heren 4 (als ik mij niet vergis)
en voor iedere wedstrijd moeten wij opwarmen maar voor de opwarming, heb ik altijd honger
moet ik juist niets eten en gewoon water drinken of moet ik iets eten dat veel koolhydraten bevat?

en hoe kan ik ervoor zorgen dat steken weggaan?

Veel koolhydraten eten en dan best complexe omdat die over een lange periode energie leveren.
Wat ik doe, is ook een beetje dextrose vermengen in een fles water om ook wat suikers binnen te hebben ( dit dan wel tijdens de inspanning)

Steken in je zij is verzuring, dat is gewoon uithoudingsvermogen.

Goede naam heb je!
Wanneer ga je beginnen met cutten?

Een goede maaltijd met veel koolhydraten eten minstens een uur voor de wedstrijd. Steken in je zij krijg je omdat de organen die zich bezig houden met de spijsvertering niet voldoende bloed meer krijgen tijdens een inspanning. Het heeft iets te maken met gasvorming in je darmen die niet snel genoeg kan afgevoerd worden via het bloed. Je zorgt dan best voor een langere periode tussen inspanning en de maaltijd ervoor en eet voedsel dat zo weinig mogelijk gasvorming veroorzaakt

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
@ mack10: ik ben er met bezig maar wist geen naam dus pakte ik maar gewoon het eerste dat in me opkwam

@ captain awesome: mijn moeder zei dat als je honger hebt en je moet dan nog trainen, dat je dan soep of spaghetti moet eten
maar weet niet of soep goed idee is
ok, het is ook wel water maar toch

Ik zou dan voor de spaghetti kiezen ;)

ja, klopt maar dan moet ik dat 3 x per week eten
dat vind ik nu iets te veel van het goede
en ik krijg van te veel spaghetti last van mijn darmen (om het simpel en niet echt vies te laten klinken)

Als hij zijn milt bedoelt dan is dat iig geen verzuring toch? Dat komt gewoon doordat je te kort voor je inspanning gegeten hebt, komt meestal voor bij hardlopen.

dit heb ik zelfs als ik een uurtje ernaa jog, dan heb ik zelfs steken dus het komt niet doordat ik te kort heb gegeten voor het joggen ;)

ja, klopt maar dan moet ik dat 3 x per week eten
dat vind ik nu iets te veel van het goede
en ik krijg van te veel spaghetti last van mijn darmen (om het simpel en niet echt vies te laten klinken)

Je hoeft ook niet elke keer spaghetti te eten he. Er zijn ook nog andere bronnen van koolhydraten: (zilvervlies)rijst, volkorenbrood, aardappelen,....

dan moet het enkel bruine rijst zijn niet?
want daar zitten meer vezels in, of was dat in witte rijst?

Ik koop altijd zilvervliesrijst.
In witte rijst zitten inderdaad minder vezels.

ik zal dan maar eens vragen aan mijn moeder of ze dat wilt kopen voor mij (mijn geld word onmiddelijk afgenomen door mijn ma dus ik kan het zelf niet kopen =( )

Gaat je naam over jou of over die chick op je avatar?

mij, die foto zou eigelijk verwijdert moeten zijn, maar ik zal dan het nogmaals moeten doen denk ik

Terug
Naar boven