XXL Nutrition

Voor het slapen!

AshwinHC

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
80kg
Vetpercentage
15%
Hallo!

Ik train meestal altijd in de avond rond 8u en dan ben ik rond half 10/10u klaar, en na mijn training zoals altijd een Whey shake. En meestal eet ik dan thuis nog wat kleins niet echt veel. en dan rond 12:00 savonds min bedje in! Maar nu is mijn vraag, is het persee of noodzakelijk dat je voor het slapen een caseine shake of kwark drinkt/eet?

Of loop je dan meer kans op spierafbraak?
En wat zijn de gevolgen precies?

Hoop dat jullie mijn advies kunnen geven.

Met vriendelijke groet!

Nee, als je je eiwit totaal voor die dag binnenkrijgt, heb je geen caseine nodig voor het slapen. Je zult geen spier verliezen als je 8 uur niet eet (als je je daar zorgen over maakt).

Maak je daar maar geen zorgen over. Soms drink ik caseine, soms vreet ik shitload simpele carbs :P
Ik zou gewoon goeie maaltijd nuttigen na trainen, no matter what time it is!! :D

• Topic Starter Topic Starter
Dank jullie wel!

Njah, het kan natuurlijk wel. Een pot kwark heeft het voordeel dat het goed vult, dan hoef je ook niet met een hongergevoel naar bed te gaan. Maar is het noodzakelijk? Nee. Het gaat er om dat je de kcal en eiwitten (kh en vetten uiteraard ook) van de dag binnenkrijgt.

Na ontbijt is de maaltijd na het trainen het belangrijkst! Direct na de training jouw wheyshake + simpele kh (maltodextrine). 1- 1,5 uur later een goede maaltijd met complexe kh en eiwit. Laat in de avond maakt niet uit.

Terug
Naar boven