Fitness Seller

Voor Klusmier

Klusmier voldoet niet aan de criteria om het filmpje te bekijken

Om het op te nemen voor de gelovigen:

Vroegâh was het bij het gezonde verstand gebruiken compleet logisch dat de wereld plat was. En was een ronde wereld dus ondenkbaar.

Nu wordt aangetoond, eeuwen later dat het bestaan van een god ondenkbaar is.
Maar wie weet zijn we nu ook niet goed genoeg ontwikkeld om dit in te zien.

Want, als je weet hoe alles ontstaan is, weet je ook of god bestaat.
En weten we hoe alles ontstaan is? Het heelal e.d.? Nee, we kijken nu net als in die voorgaande eeuwen naar de horizon en kunnen momenteel alleen beseffen dat deze plat is. Maar misschien is 'ie wel rond, rechthoekig of vierkant.

---------------

Natuurlijk moet je wel grootse vraagtekens zetten bij de bijbel, maar bij het bestaan van 'een god' op andere wijze bedoeld dan de bestaande geloven maar gewoon bedoeld als een 'hogere macht' daar sta ik nog wel voor open.

Om het op te nemen voor de gelovigen:

Vroegâh was het bij het gezonde verstand gebruiken compleet logisch dat de wereld plat was. En was een ronde wereld dus ondenkbaar.

En weten we hoe alles ontstaan is? Het heelal e.d.? Nee, we kijken nu net als in die voorgaande eeuwen naar de horizon en kunnen momenteel alleen beseffen dat deze plat is. Maar misschien is 'ie wel rond, rechthoekig of vierkant.

---------------

Natuurlijk moet je wel grootse vraagtekens zetten bij de bijbel, maar bij het bestaan van 'een god' op andere wijze bedoeld dan de bestaande geloven maar gewoon bedoeld als een 'hogere macht' daar sta ik nog wel voor open.

Daarom zweer ik bij de Koran:o

PS.
Sta je ook nog open voor andere 'dingen'?:p

Erg diep Sophie :D

Eerst zien dan geloven.
God bestaat dus niet.

/end :slotje:

Oud. En maar een belabberde betoog jegens christenen/gelovigers.

Oh la, verschilpunt! Wetenschappers gaan zelden ervanuit met 'gezond verstand'. Dat klinkt mooi in de oren van simpele zielen en non-wetenschappers, maar is erg bedriegelijk. Wetenschappers zoeken altijd naar een valide verklaring voor een bepaald fenomeen en ondersteunen hun onderzoek keer op keer met hun hypothesen en theorieën. Het idee dat 'alles zo complex is en dat het daarom ontworpen moet zijn' is juist een redenatie van gezond verstand en geen wetenschappelijke basis! Als we de zaken wetenschappelijk bekijken, dan wijst het God uit (wat in mijn ogen dat 'gezond verstand moet zijn'! Science = healthy thinking! :p)

Laatst bewerkt:
Ik ben gek op vragenlijstjes!

1: Simpel: Dit zijn allemaal slechte mensen die een wonder niet verdienen. En in god geloven of denken dat je goed bezig bent betekent niet dat het echt zo is.
2: Zie boven.
3: Als je niet doet wat God wil ben je slecht. Lijkt me logisch dat hij ze dan meteen maar dood maakt zodat ze rechtstreeks naar de Hel kunnen gaan ipv de boel hier nog een beetje lopen te verzieken.
4: Als God almachtig is, dan kan hij alles laten lijken zoals hij wil. Misschien is de bijbel wel fout, en gewoon voor de lol zo geschreven om te kijken om we hier en daar een beetje onzin zouden geloven. Of misschien is de wereld wel 6000 jaar geleden in 6 dagen gemaakt en heeft God het net zo laten lijken alsof het niet zo is.
5: Dat noem ik nou een nuttige besteding van slechte mensen. Soms is het nogal zonde om ze meteen naar de Hel te sturen.
6: Wie zegt dat die mensen goed zijn? Alleen één iemand kan dat beoordelen, en dat is God.
7: Dat zou het wel heel erg makkelijk maken, he? Hint: Ze worden wonders genoemd om een reden.
8: Ooh...dat gebeurt. Of het echt zo is of verbeelding is van de persoon die hem zag kan je natuurlijk niet echt zeggen. Maar denk eens na, Jesus zal het echt wel druk hebben. Denk je nou echt dat ie tijd heeft om bij iedereen ff langs te gaan? Nee...dat is gereserveerd voor speciale personen, als ie al tijd heeft natuurlijk. Het is Jesus, niet de Kerstman. Als ik Jesus was zou ik ook niet bij een één of andere gek langsgaan die zit te bidden. Ik zou liever ff naar de Hel gaan om Hitler te pesten ofzo. Of een potje schaken met Einstein, alleen al om te zien of ie echt zo slim was.
9: Ja hé het is niet letterlijk zo. Die tosti's met ketchup zijn natuurlijk symbolisch bedoeld. Wie is er hier nou dom?
10: Zie 1. Valse gelovigen zijn nog slechter dan niet gelovigen! Een beetje subtiel lijden onder een scheiding is misschien genoeg om ze een idee te geven dat ze niet helemaal snugger bezig zijn. Ofja, misschien ook niet.

Even serieus...waarom zijn jullie hierzo mee bezig? Ik heb die vragen vanuit het standpunt dat God bestaan niet eens zo gek beantwoord. Het slaat nergens op, het is een oneindigend argument (naja, tot de dood zegmaar).

En ja, ik geloof niet in God en ik keur slavernij al helemaal niet goed (het is een grap mensen!). Maar overal iedereen ervan proberen te overtuigen dat ie niet bestaan zie ik ook niet echt in als nuttige besteding van m'n tijd. Eén keer proberen is genoeg denk ik maar, doordrammen bereik je niks mee.

Dit om alles even samen te vatten: Vraag je aan een muur ook of ie ff opzij gaat?

Als iedereen zo dacht zoals jij, dan zaten we wrsch nog steeds in God te geloven!
Net door constante botsing van gedachtes, kan er evolutie onstaan. (onze seculiere gedachtengang heb je te danken aan grootse filosofen)

Terug
Naar boven