Ryu zei:
Weet iemand hier precies of grotendeels de voor en nadelen die er zijn bij te vroeg kuren . Hierbij bedoel ik de leeftij rond de 18/19
Alleen serieuze reacties graag
Laat ik eerst zeggen dat "te vroeg" ook relatief is. Iemand die pas vanaf het 18-19 de jaar traint en dat zelfde jaar al aan de AAS gaat is heel fout bezig. Maar iemand die van het 14 of 15 de jaar al traint en dan beslist om op het 19 de jaar aan de AAS te gaan met als doel hoog niveau te halen , dat is weer wat anders (acceptabeler).
Ik denk dat 19 een redelijke leeftijd is, als je denkt dat je op een goede lengte zit en je bent een vroege vogel wat de pubertijd aangaat. Maar 20-21 is veel beter en als je pas traint op je 18 -20 j dan zou ik zeker 3 jaar naturel doorgaan tot je denkt dat je er aan toe bent.
De nadelen van te vroeg (tijdens je hormonale ontwikkeling) beginnen zijn namelijk
Groeistop van de botten in de lengte ( toegenomen aromatisering van testosteron)
Het in de war schoppen van hormonale ontwikkeling. (kan ook later problemen geven voor je coïtusuele ontwikkeling)
Een gewenning veroorzaken voor later; je bent gegroeid op aas, dus je zal die AAS ook nodig hebben om steeds een hoger niveau te halen. (De lat ligt nu hoger dus naturel verdertrainen zal enorm traag en moeizaam gaan).
Psychologische problemen: je kan ernstige problemen krijgen met je ouders, vrienden, school etc omdat aas een belangrijke invloed hebben p je stemming/humeur en gedrag. Zonder dat je het beseft soms.
De bekende bijwerkingen als acné, agressie, verhoogde bloeddruk enz...
Ik denk als je van de voordelen wil genieten, dat je best eerst heel serieus gaat bezighouden met de theorie, en dat je goed na denkt over de gevolgen voor de mensen om je heen. Ik bedoel, als je reportages ziet op tv waarin gastjes van 18 hun vriendin gaan slaan omdat ze wat heftig staan van de aas, dan begrijp je wat ik bedoel.
De vraag is dan of iemand van 18-19 wel de goede ontwikkeling heeft en over het vermogen beschikt om verstandig en verantwoord om te gaan met zulke zware medicijnen.
Conclusie: het verschilt per persoon, maar meestal is het zo dat je beter wat langer wacht dan te kort eer je hiermee begint. mijn ,2cents