XXL Nutrition

Voorstel eerste kuur

sammy45

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
85kg
Beste DBBers

Ik zou graag in april/maart mijn eerste kuur(tje) willen doen. Dit omdat ik van maten die nu aan het kuren zijn, de 'overschot' krijg zeg maar. Weliswaar tegen een prijs, maar veel lager dan dat ik het zelf zou moeten kopen van dealer. Ik train al van mijn 17jaar. Ik woog deze morgen 84,3kg bij 179cm, VP% rond de 10-11%. Ik zat eerst op +-15% maar er werd mij aangeraden pas te kuren op een lager VP%. Ik zou tijdens het kuren op ongeveer 300-400kcal boven onderhoud zitten met e/k/v van 31/50/19. Misschien meer eiwitten en minder koolhydraten? ongeveer 40/40/20 bijvoorbeeld? Meer of minder kcal boven onderhoud? Na 6weken zou ik mijn onderhoud opnieuw berekenen en daar dan weer 300-400 kcal boven zitten, is dit nodig? Of is het ok gewoon de hele kuur op hetzelfde te zitten?
Met deze kuur zou ik een 3-5kg er schoon aan willen overhouden.

Met hetgene wat ik zou krijgen heb ik volgende twee kuurvoorstellen:

week 1-8 : test-e 250mg elke week
week 1-8 : primo 300mg elke week
+nakuur

OF

week 1-8 : test-e 250mg e5d
week 1-8 : primo 200mg e5d
+nakuur

Ben er zelf nog niet uit wat beter zou zijn uit deze twee. e5d zou beter zijn voor stabiele bloedwaarden, maar dat dit zou hier niet echt nodig is door de lange esters? Zijn deze voorstellen wel geschikt als eerste kuur? Met welke van deze twee voorstellen zou ik het meeste progressie maken (al denk ik dat eht verschil tussen beide klein zal zijn)?

Voor de nakuur: mijn maten zeggen dat het goed zou zijn met 50mg Clomid en dit tien dagen lang. Is dit OK aangezien ik voor nolva nog naar een dealer moet en zij hebben nog genoeg Clomid? :p

Grtz Sammy VH

Van het e5d-protocol gaat je geheid meer merken.