MuscleMeat

Vraag 3d animatie's

Anoniem_1989

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
0
Lengte
1m60
Massa
80kg
Ik kijk vrijveel discovery channel en daar kom ik vaak 3d animaties tegen, zowel gefantaseerde als hele technische. Ik ben eigenlijk best wel benieuwd welke programma's darvoor gebruikt worden. Hebben jullie enig idee? Is het programma toegankelijk (betaalbaar) voor een particulier? Zijn er alternatieve die in de richting komen? Is het te downen?
alvast bedankt.

Lightwave en 3dmax zijn eerder de betaalbare (maar nog altijd zeeeeeer duur) doch professionele 3d modelling en layout (animatie)programma's. Zelf werk ik met lightwave. Maya is bij mijn weten het duurste programma. Heb zelf 3jaar 3d animatiefilm gestudeerd.

• Topic Starter Topic Starter
Suicide Sid zei:
Lightwave en 3dmax zijn eerder de betaalbare (maar nog altijd zeeeeeer duur) doch professionele 3d modelling en layout (animatie)programma's. Zelf werk ik met lightwave. Maya is bij mijn weten het duurste programma. Heb zelf 3jaar 3d animatiefilm gestudeerd.
nou ik ben niet van plan om het te studeren of van die achterlijk dure programma's aan te schaffen. Maar het lijkt me wel leuk om het onder de knie te hebben.

BBnoel zei:
nou ik ben niet van plan om het te studeren of van die achterlijk dure programma's aan te schaffen. Maar het lijkt me wel leuk om het onder de knie te hebben.
Ik heb een gratis versie van lightwave via mijn school gekregen :D
Ik zou best wel les willen geven in 3d animatie/modelling, en bij mijn weten mag ik daar nog al veel geld voor vragen per uur :p Maar ik doe het ook gratis indien je in de buurt zou wonen (ik zie de uitbreiding van mijn sociaal netwerk ook al als beloning)

Suicide Sid zei:
Ik heb een gratis versie van lightwave via mijn school gekregen :D
Ik zou best wel les willen geven in 3d animatie/modelling, en bij mijn weten mag ik daar nog al veel geld voor vragen per uur :p Maar ik doe het ook gratis indien je in de buurt zou wonen (ik zie de uitbreiding van mijn sociaal netwerk ook al als beloning)
Het spijt me, ik kan jou in jou sociale netwerk niet uitbreiden. Ik zie namelijk dat je in leuven woont, dat klinkt heel ver tenopzicht van waar ik woon (omgeving rotterdam).

kan je misschien iets meer uitleggen over die studie? Hoe heet die studie? Hoelang duurt het?

Ik volg nu de tutorials van een heeeeeel goedkoop programma, maar best wel handig. www.anim8tor.com

Weten jullie trouwens ook wat voor setup aan te raden is voor het animeren op een pc?

animat8r is wel lagge idd, heb zelf die eggplant een keer zitten maken!

chunky zei:
animat8r is wel lagge idd, heb zelf die eggplant een keer zitten maken!

ik hd hem gister bijna af, boog ik dat ding verkeerd en daar achteraan gelijk weer iets, toen kon ik op een gegeven moment niet meer terug, of iig niet dat ik wist (was laat en ik was op). Dus itoen ben ik er mee gestopt. Ben nu bezig met een vogel en die uiteindelijk dan te laten lopen;).

In utrecht kan je gamesdesign doen, ik denk dat dat ook 3d modelling en animatie inhoudt. Ik heb in het rits in brussel audiovisuele optie animatiefilm gestudeerd. In gent kan je bij het CASK (ofzoiets) terecht. Dat zijn ongeveer alle hogescholen bij mijn weten waar je terecht kan voor 3d. Je moet ook eens in een international magazine store het tijdschrift CGI of 3Dworld kopen. Dat staat vol met advertenties van cursi. Doorgaans zijn die wel in Engeland.

Terug
Naar boven