XXL Nutrition

vraag bloeddruk

revange

Dutch Bodybuilder
Waardering
31
Lengte
1m78
Massa
75kg
Vetpercentage
10%
Hallo.

Ik heb een vraag betreft de bloeddruk.
Vanochtend had ik een bloeddruk van ongeveer 110/80. Dat is goed dus.

Ik ging vandaag om 6 uur sporten, upper body en daarna hoge intensiteit cardio voor 30min. 16km/h gaf step machine aan.

Heb 15min later thuis hartslag gemeten en toen was die dus veel te hoog, 200/ onderdruk weet ik niet meer.

Maar nu lig ik dus op bed en is mijn hartslag nog steeds te hoog. 140/80, is dit normaal?

Zit eraan te denken om eca stack te gebruiken maar ik weet niet of dat verstandig is als me hartslag lang hoog blijft.

Hallo.

Ik heb een vraag betreft de bloeddruk.
Vanochtend had ik een bloeddruk van ongeveer 110/80. Dat is goed dus.

Ik ging vandaag om 6 uur sporten, upper body en daarna hoge intensiteit cardio voor 30min. 16km/h gaf step machine aan.

Heb 15min later thuis hartslag gemeten en toen was die dus veel te hoog, 200/ onderdruk weet ik niet meer.

Maar nu lig ik dus op bed en is mijn hartslag nog steeds te hoog. 140/80, is dit normaal?

Zit eraan te denken om eca stack te gebruiken maar ik weet niet of dat verstandig is als me hartslag lang hoog blijft.

140/80 is gewoon goed je bloeddruk schommelt tijden de dag

• Topic Starter Topic Starter
Ja denk dag het gewoon een slecht ding is ook.
Net gaf die 115/55 en 1 min later 115/70.

Maar kan dat half uur na sporten nog wel zo hoog?

Ben benieuwd wat de bloeddruk van andere leden zijn na flinke krachttraining + cardio. En wat eca stack met je bloeddruk doet.
Bedankt voor je snelle reactie

Ja denk dag het gewoon een slecht ding is ook.
Net gaf die 115/55 en 1 min later 115/70.

Maar kan dat half uur na sporten nog wel zo hoog?

Ben benieuwd wat de bloeddruk van andere leden zijn na flinke krachttraining + cardio. En wat eca stack met je bloeddruk doet.
Bedankt voor je snelle reactie

mijn bloeddruk is tijdens rust 140/80

Oke. Zal ik mezelf niet meer druk maken dan.

Mijn mama heeft gestudeerd voor Dringende liggend ziekenvervoer (postgraduaat) en ik kan je met zekerheid zeggen dat die bloeddruk te hoog is.

Op het internet vind je voldoende over hoe je je hartslag en bloeddruk kunt verlagen. Als je kalm bent, gaat je lichaam zich aanpassen. Zit je vol met stress, dan gebeurt het tegenovergestelde.

Mijn mama heeft gestudeerd voor Dringende liggend ziekenvervoer (postgraduaat) en ik kan je met zekerheid zeggen dat die bloeddruk te hoog is.

Op het internet vind je voldoende over hoe je je hartslag en bloeddruk kunt verlagen. Als je kalm bent, gaat je lichaam zich aanpassen. Zit je vol met stress, dan gebeurt het tegenovergestelde.

er is niks mis met 140/80 zolang je onderdruk niet hoger dan 10 is

er is niks mis met 140/80 zolang je onderdruk niet hoger dan 10 is

140 is een te hoge systolische druk voor in rust en is vrij uitzonderlijk voor niet-rokende sporters. In de meeste gevallen zijn dat soort momentopnames echter onbetrouwbaar en komt er bij een 24-uursmeting een normale bloeddruk uit. Als je echter ook met een 24-uursmeting een dergelijke bloeddruk heb is deze zonder twijfel te hoog, zorg niet voor dit soort misinformatie.

Oke. En 24 uurs meting doe ik bij de huisarts?
Ik heb ook veel last van stress, kan daar natuurlijk ook door komen?

Edit: moet via huisarts ja,krijg je 24 uur kastje mee.
Hoe zit het met bloeddruk na intensief upper body trainen en cardio? Dan gaat ie toch ook flink omhoog?
Had ook op internet gelezen dat de bloeddruk na 10min weer normaal moet zijn. Maar dat haalt de mijne never nooit.

Laatst bewerkt:
Waarom meet jij je bloeddruk? Ik heb het gevoel dat je angst heb voor je bloeddruk. Hou je er maar niet te veel mee bezig, 110/80 is prima, wanneer jij je niet goed voelt en allerlei vage klachten hebt kan je verder gaan kijken. ;)

Terug
Naar boven