AndroidHealthClinic

Vraag: Is dit een goede halter(set)?

Musculo

Adolescent bodybuilder
Elite Member
Waardering
235
Lengte
1m80
Hallo allemaal, ik ben een beginner en heb nu zo'n dingetje van 2kg van de perry, maar daar heb ik dus weinig aan denk ik als ik 'serieus' wil gaan trainen. (Ik ga ook wel meer trainen dan alleen mijn armen hoor, alleen ik moet wachten tot health center hier klaar is en dan daar ff gaan kijken :p). Ik heb een verstelbare tot 15kg (werd me aangeraden in een ander topic) gevonden op Fitness-Seller.

Klik hier (link).

Is dat een beetje een goede? Want de stang zelf weegt 2kg, daarom telt hij vanaf 3kg maar ik kom met de aangegeven gewichten die je erbij krijgt toch niet tot de 15, maar tot de 13kg? klopt dit? (ben niet zo'n rekenwonder s'avonds).

- Lars

Volgens mij heb je je eigen antwoord al gegeven in je bericht maargoed..

Hij begint vanaf 2 kg. Dat is geen schijf erop. 3 kg Is wanneer je kennelijk 2x 0.5 kg erop vastzet plus de 2 kg voor de halterstang.

Als je alle totale schijven erop zet kom je uit op 13 kg maar plus de 2 kg stang maakt dit 15 kg.

Is overigens geen slechte dumbbell in mijn ogen maar op den duur zul je beseffen dat dumbbell een onvolledige training zijn voor het lichaam, zeker als je het wat serieuzer neemt.

het moet zijn:
Is dit een goed halterset niet een goede

Zeker een goede set maar met 15kg ben je niet veel

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben 13, voordat ik het vergeet er bij te zeggen en heb nog nooit echt getraind en daarom moet ik het wel opbouwen hé, ben ook niet van plan zo'n echte bodybuilder te worden maar ik wil toch wel ff wat sterker worden (nee ik ben geen 'voor de zomer wil ik een sixpack'-jongen :p), plus er komt hier een healthcenter waar ik waarschijnlijk heen ga dus ik doe dit gewoon alvast een beetje, kan nooit geen kwaad toch?:)