AndroidHealthClinic

Vraag: Is dit een goede halter(set)?

Musculo

Adolescent bodybuilder
Elite Member
Waardering
235
Lengte
1m80
Hallo allemaal, ik ben een beginner en heb nu zo'n dingetje van 2kg van de perry, maar daar heb ik dus weinig aan denk ik als ik 'serieus' wil gaan trainen. (Ik ga ook wel meer trainen dan alleen mijn armen hoor, alleen ik moet wachten tot health center hier klaar is en dan daar ff gaan kijken :p). Ik heb een verstelbare tot 15kg (werd me aangeraden in een ander topic) gevonden op Fitness-Seller.

Klik hier (link).

Is dat een beetje een goede? Want de stang zelf weegt 2kg, daarom telt hij vanaf 3kg maar ik kom met de aangegeven gewichten die je erbij krijgt toch niet tot de 15, maar tot de 13kg? klopt dit? (ben niet zo'n rekenwonder s'avonds).

- Lars

Volgens mij heb je je eigen antwoord al gegeven in je bericht maargoed..

Hij begint vanaf 2 kg. Dat is geen schijf erop. 3 kg Is wanneer je kennelijk 2x 0.5 kg erop vastzet plus de 2 kg voor de halterstang.

Als je alle totale schijven erop zet kom je uit op 13 kg maar plus de 2 kg stang maakt dit 15 kg.

Is overigens geen slechte dumbbell in mijn ogen maar op den duur zul je beseffen dat dumbbell een onvolledige training zijn voor het lichaam, zeker als je het wat serieuzer neemt.

het moet zijn:
Is dit een goed halterset niet een goede

Zeker een goede set maar met 15kg ben je niet veel

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben 13, voordat ik het vergeet er bij te zeggen en heb nog nooit echt getraind en daarom moet ik het wel opbouwen hé, ben ook niet van plan zo'n echte bodybuilder te worden maar ik wil toch wel ff wat sterker worden (nee ik ben geen 'voor de zomer wil ik een sixpack'-jongen :p), plus er komt hier een healthcenter waar ik waarschijnlijk heen ga dus ik doe dit gewoon alvast een beetje, kan nooit geen kwaad toch?:)

Ik kom wel tot de 15 kg hoor! Met 2 dumbbells van 15 kg en een bankje kan jij al flink wat oefeningen doen. Maar je zult al snel aan zwaarder materiaal moeten gaan denken als je paar maanden verder bent.

Oké, iig mijn voornaamste vraag is beantwoord dus ik ga hem binnenkort bestellen denk ik.

Bedankt :)

Als je er meer mee wilt trainen dan je armen wel hé, anders kun je hem omwisselen of niet?

Constateer ik hieruit dat je alleen je armen gaat trainen?
Nee baas, het spijt me, ik ga er eerst een bestellen maar als ik met 1'tje niet meer dan mijn armen kan trainen word het moeilijk hé, want een dumbbell fly of hoe die dingen heten word misschien moeilijk met 1 dumbbell?

Nee baas, het spijt me, ik ga er eerst een bestellen maar als ik met 1'tje niet meer dan mijn armen kan trainen word het moeilijk hé, want een dumbbell fly of hoe die dingen heten word misschien moeilijk met 1 dumbbell?

Waarom bestel je er niet 2? zo duur is het niet :)

Hey kerel,
succes met 1 halterset, niet komen zeiken als je dadelijk scheef bent gegroeid.
Altijd met 2 maar moet je zelf weten nogmaals niet gaan zeiken hier als je over paar maanden scheef bent gegroeid.
Zelfde als jij met 1 schoen gaat rondlopen, achja je eigen keus.

Hey kerel,
succes met 1 halterset, niet komen zeiken als je dadelijk scheef bent gegroeid.
Altijd met 2 maar moet je zelf weten nogmaals niet gaan zeiken hier als je over paar maanden scheef bent gegroeid.
Zelfde als jij met 1 schoen gaat rondlopen, achja je eigen keus.
Oké, sorry, het klonk misschien als een nogal botte reactie maar zo bedoelde ik het niet;)
Anyways, dan koop ik er 2, wil dat risico natuurlijk niet lopen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven