MuscleMeat

Vraag over gebruik supplementen

Riverside

Novice
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
87kg
Hallo, ik heb een vraag

ik wil graag spiermassa opbouwen maar ik wil niet al te veel geld uitgeven aan supplementen nu heb ik zitten kijken op internet naar spullen op te gebruiken als je gaat sporten het gaat om.

Essential Amino Stack 1 schepje van 10 gram voor het sporten en 1 schep na het sporten.
Waxy Maize 2,5 schep = 75 gram na het sporten

een dan ook whey 2 scheppen = 40 gram na het sporten

Nu is de vraag, heeft het nut om dit te nemen als ik het alleen supplementen ga gebruiken op dagen dat ik ga sporten en niet op gewone dagen.

Want ik ken mensen die elke dag supplementen gebruiken ook op dagen als ze niet sporten?

Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven om mij meer duidelijkheid te geven of het nu heeft.

Als je spiermassa wilt opbouwen en niet veel geld uit wilt geven aan supplementen moet je gewoon lekker veel eten.
Whey is een goede aanvulling, maar zorg eerst dat je voedingsschema goed zit.

ca. 2g eiwit per kg lichaamsgewicht
ca. 1 g vet per kg lichaamsgewicht
rest = carbs

En om je vraag te beantwoorden: Ja het heeft nut om dergelijke supps alleen op trainingsdagen te gebruiken. Creatine bijvoorbeeld neem je ook op niet-trainingsdagen.

eas kun je vervangen door een halve bak kwark.
maxy waize kun je vervangen door dextrose poeder.

beide in de supermarkt te kopen.

eerst je eten op orde, daarna komen de supps pas..

Als je spiermassa wilt opbouwen en niet veel geld uit wilt geven aan supplementen moet je gewoon lekker veel eten.
Whey is een goede aanvulling, maar zorg eerst dat je voedingsschema goed zit.

ca. 2g eiwit per kg lichaamsgewicht
ca. 1 g vet per kg lichaamsgewicht
rest = carbs

En om je vraag te beantwoorden: Ja het heeft nut om dergelijke supps alleen op trainingsdagen te gebruiken. Creatine bijvoorbeeld neem je ook op niet-trainingsdagen.

ik zou eerder whey etc op niet-trainingsdagen nemen dan creatine , vol=vol

ik wil graag spiermassa opbouwen maar ik wil niet al te veel geld uitgeven aan supplementen nu heb ik zitten kijken op internet naar spullen op te gebruiken als je gaat sporten het gaat om.

Oplossing:
Dan stel je een voeding schema samen waarbij je geen supplementen nodig hebt...
Mocht je dan toch echt voor supplementen willen gaan, overweeg dan whey, multivitamine, omega 3.
Supplementen zijn slechts een aanvulling op de dagelijkse voeding ;)

Ja, de overgrote meerderheid van mijn posts bevatten moeilijke woorden die ovosnovo niet begrijpt.

Terug
Naar boven