AndroidHealthClinic

Vraag over vet kwijtraken.

girlfrom87

Cool Novice
Waardering
17
Lengte
1m74
Massa
69kg
Ik ben nu al een tijdje bezig met gezonder eten en krachttraining. Sinds 17 september ga ik naar de sportschool en sport ik regelmatiger. Daarvoor was ik een beetje aan het aanklooien met gewichten thuis en aan het schommelen met gezond eten / veel eten / weinig eten en cheaten.. Sinds een week eet ik nu echt clean en in het weekend 1 kleine cheatmeal + een frisdrank.

Ik vind het raar dat mijn buik nog steeds hetzelfde is als in het begin, want als ik kijk naar hoe ik toen leefde in vergelijking met nu is er al heel veel veranderd. Toen at ik regelmatig brood met beleg als brie, chorizo enz. Ik dronk elke dag een energydrink, soms wel 2 en verder gewoon taksi en dat soort sappen uit pakken. Ik dronk in het weekend blikjes rum cola en at vaak pizza, schnitzels en meer van dat soort troep.
Terwijl ik nu geen frisdrank drink, alleen maar water, koffie en tomatensap. Ik eet doordeweeks gewoon groente, fruit, eieren, vlees/vis, smoothies met havermout en eiwit enz.

Iemand enig idee hoe dit kan komen? Toen ik zo slecht at, at ik wel erg weinig, maar bijna alleen maar slecht. Nu eet ik wel wat meer en ik doe elke keer na de krachttraining ongeveer 20 minuten cardio. Zou ik misschien meer cardio moeten doen?

Alvast bedankt!

je zult je onderhoud moeten berekenen en een eetschema moeten maken om sneller af te vallen.
Anders weet je nog steeds niet wat je tot je neemt en hoeveel je nodig hebt.

op dit forum kan je in het voedingsectie een sticky vinden over cutten en het maken van een eetschema.

Je lichaam heeft tijd nodig om zich aan te passen.. Het zou mooi zijn als je binnen een week al verschil ziet.. maar vaak werkt dat niet zo.

Geef het de tijd.. Wellicht zijn er al wat (minuscule) veranderingen maar zie je ze zelf nog niet, omdat je je focussed op je buik.

Meet jezelf anders met een meetlint, en kijk over twee weken weer.. mocht er dan helemaal niets veranderen moet je je voeding en training onder de loep nemen.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks! Ik zal binnenkort ook weer even foto's maken, misschien dat ik dan ergens wel verschil zie :P

2 weken bezig? geef het wat tijd

Ja daarvoor wel al veeeel gezonder gaan eten dan daavoor ;) maargoed, ook maar een paar weken. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen :rolleyes:

Inderdaad.. geduld is de key! Als het allemaal zo snel zou gaan had heel dbb zijn/haar streeffysiek al bereikt denk ik :P

• Topic Starter Topic Starter
Inderdaad.. geduld is de key! Als het allemaal zo snel zou gaan had heel dbb zijn/haar streeffysiek al bereikt denk ik :P
Ja dat is waar :) alleen ik ben echt van 0 beweging per week naar 3 keer sporten per week gegaan, dus ik had gehoopt dat het in het begin wat sneller zou gaan :p maar ja de 17e ga ik precies een maand naar de sportschool dus dan ga ik nieuwe foto's maken :)

Ja dat is waar :) alleen ik ben echt van 0 beweging per week naar 3 keer sporten per week gegaan, dus ik had gehoopt dat het in het begin wat sneller zou gaan :p maar ja de 17e ga ik precies een maand naar de sportschool dus dan ga ik nieuwe foto's maken :)

Dat is een goed begin, en blijven volhouden! Niet stoppen omdat je niet zo snel progressie ziet.

Ik sport al twee jaar (voor mijn doen redelijk intensief) en ik zie wel progressie, maar nog lang niet wat ik graag had willen zien.. Ik had me voorgesteld dat ik na een jaar wel zou zijn waar ik wil zijn..

Ik ben nu twee jaar verder.. en guess what.. I'm not even close!

De aanhouder wint, kop ervoor en je maximaal inzetten!

Het is een kwestie van doorzetten en volhouden. Voor je het zelf ziet duurt het ook vaak wat langer. Je ziet jezelf elke dag. Wacht maar tot je 2 maandjes verder bent en foto's naast elkaar gaat leggen. :)

Geef het tijd... het heeft ook lang(ig) geduurd voor het eraan zat
Daarnaast tip: ik gebruik de app FatSecret om mijn intake te controleren.
Veel producten staan er al op en er zit ook een barcode scan in ;)
Ook geeft hij zelf een ADH aan op basis van je gewicht en doelen

Mij heeft dat in ieder geval veel geholpen ;)

geef het nog een paar weken en ga vooral zo door. bodybuilding is a slow process..

Terug
Naar boven