Fitness Seller

Vraagie over harddisk

motivation

Advanced Bodybuilder
Waardering
20
Lengte
1m51
Massa
85kg
Vetpercentage
15%
Guys ik heb een harde schijf van WD 5000BEVT.
En heb nog een andere harde schijf liggen een ouwe.
Kan ik die twee hardeschijven aan elkaar koppelen dat ik dan meer data transfer heb?

alvast bedankt,
Moti

Je kunt ze bijvoorbeeld in een RAID 0 array zetten, maar dit raad ik sterk af omdat de maximumgrootte van de raid array gelijk zal zijn aan 2x de grootte van je kleinste harde schijf, en omdat je al je data kwijt zult zijn op het moment dat je oude schijf overlijdt.

C en D is toch ook een optie ?

Wat versta je onder mee 'data transfer' ?

@Barrie, dan moet je pc maar net een raid 0 controller hebben. Heeft elke pc dat standaard? En buiten dat, volgens mij heb ik keer gelezen dat er een raid versie bestaat die geen limiet heeft betreft kleinste harde schijf in de groep.

---------- Post toegevoegd Wed 16 Nov 2011 om 19:55 ----------

Dat zijn partities, neem aan dat je dat bedoelt?

Jep, dit zou ik dan ook gewoon doen. Alhoewel het afhankelijk van de ouderdom van de oudste schijf misschien verstandiger is om hem gewoon helemaal niet meer te gebruiken.

Ik ging er vanuit dat 'meer data transfer' een hogere snelheid bedoeld wordt, waar je RAID voor nodig hebt.

@Barrie, dan moet je pc maar net een raid 0 controller hebben. Heeft elke pc dat standaard? En buiten dat, volgens mij heb ik keer gelezen dat er een raid versie bestaat die geen limiet heeft betreft kleinste harde schijf in de groep.
Klopt, je zult daar inderdaad een RAID controller voor nodig hebben. De meeste moderne moederborden hebben dit wel, maar het is natuurlijk niet altijd het geval.

Wat het tweede betreft heb ik geen idee eigenlijk, ik gebruik zelf nooit RAID.

Ik zelf gebruik ook geen RAID, maar kan mij zoiets herinneren dat ik dit heb gelezen op een NAS. Kan het nu alleen niet terug vinden, denk dat het X-Raid was wat ik heb gelezen.

in raidcontr. bedoel ik.

maar waarom neen je geen ext. hd voor films etc op te slaan ? 500gb als vaste schijf is toch zat.

---------- Post toegevoegd Wed 16 Nov 2011 om 20:05 ----------

van 2 schijven gaat je rpm niet ineens dubbel hoor. dat blijft gewoon de laagste van de 2.

in raidcontr. bedoel ik.

maar waarom neen je geen ext. hd voor films etc op te slaan ? 500gb als vaste schijf is toch zat.

van 2 schijven gaat je rpm niet ineens dubbel hoor. dat blijft gewoon de laagste van de 2.

Raidcontr = Raid Controller?

Maar het gene wat je zegt C en D heeft totaal niks met raid te maken, maar 99% van de gevallen heten zo je partities op de schijf.

Zou hem liever intern maken dan extern, intern is sneller. Betreft grootte, heb hier 4TB in de computer zitten en het kan nog altijd groter.

Ik neem aan dat je veel gebruik maakt van je 4TB voor video/film bewerking of andere doeleinden.

voor normaal gebruik voldoet 500gb prima, en kun je voor opslag ideaal een ext, hd gebruiken.

Nope, doe niet aan video/film bewerking.

Download gewoon veel Films/Tv series
Staan meer dan 130 tv series erop.

Heb 4TB intern en nog 1x200Gig + 1x300Gig die ik niet meer intern kan aansluiten.
Ik vind intern relaxter dan extern.

• Topic Starter Topic Starter
in raidcontr. bedoel ik.

Ja maar ik wou een sneller data transfer gaat niet lukken dus laat maar:P
Effe door sparen en dan koop ik een SSD Drive.

waarom wil je een snellere data transfer?

koop dan een ssd,60 gig heb je al rond de 100euro

BF3 zal niet beter draaien met een snellere harde schijf, hooguit sneller laden. Hiermee wil ik niet zeggen dat een SSD een slechte investering is, integendeel, het is één van de beste upgrades die je kunt doen aan een PC. Maar hogere framerates zul je er niet door krijgen.

Wat voor CPU heb je nu? Als je een redelijk moderne CPU hebt zal een videokaart upgrade in de meeste gevallen meer verschil maken dan een CPU upgrade.

BF3 zal niet beter draaien met een snellere harde schijf, hooguit sneller laden. Hiermee wil ik niet zeggen dat een SSD een slechte investering is, integendeel, het is één van de beste upgrades die je kunt doen aan een PC. Maar hogere framerates zul je er niet door krijgen.

Wat voor CPU heb je nu? Als je een redelijk moderne CPU hebt zal een videokaart upgrade in de meeste gevallen meer verschil maken dan een CPU upgrade.

Nu heb ik een ZOTAC Nvidia 460 GTX AMP edition
6 gig werkgeheugen.
met Duo core 2.66 ghz geclockt tot 3.4 ghz

Dual core zegt niet zoveel, dat kunnen een hele hoop processors zijn met uiteenlopende prestaties. Maar het lijkt er inderdaad op dat je videokaart de bottleneck gaat zijn in BF3.

Dual core zegt niet zoveel, dat kunnen een hele hoop processors zijn met uiteenlopende prestaties. Maar het lijkt er inderdaad op dat je videokaart de bottleneck gaat zijn in BF3.

Als hij alles op ultra wil draaien wel, op high valt er prima te spelen met die 460 GTX. Wel afhankelijk van de resolutie natuurlijk, op 2560x1600 zijn de meeste single GPU-kaarten te langzaam.

Als hij alles op ultra wil draaien wel, op high valt er prima te spelen met die 460 GTX. Wel afhankelijk van de resolutie natuurlijk, op 2560x1600 zijn de meeste single GPU-kaarten te langzaam.

Zal ik dan een nieuw quad core kope eric?
Of ik heb een nieuwe moederbord thuis wat ik gekocht had om een nieuw rig te gaan samenstellen maar hd er niet veel money voor en nu ligt het maar ergens in de kast..
Het is een MSI H67MA-ED55 zal ik hem in elkaar steken met de nieuwste processors graphic ram etc..
Of zal ik nog doorgaan met me ouwe rig?
Anders koop ik stuk voor stuk wel de onderdelen voor een nieuwe rig..
en geef ik me ouwe aan me broertje.

Terug
Naar boven