MuscleMeat

Vraagje: help me ajb :)

Yuka Jan

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
74kg
Vetpercentage
9%
Hey mensen :)

Ik ga me even snel voorstellen ik ben jan, 17 jaar.
Ben paar maand begonnen met fitness, en heb veel gelezen op dit forum en veel bij geleerd.
Maar ik heb een vraag:
Kijk ze zeggen: dat je tot 3/4 keer mag gaan naar de fitness maar je mag je niet over trainen. Dat je ook rustdagen moet hebben enzo.
Bedoelen ze hier mee: 24 uur rust, dus dat je lichaam 24 uur rust en dan na die 24 uur terug mag naar de fitness?
Of is het echt een dag rust? ik bedoel dus als je gaat fitnessen op maandag dat je dinsdag rust en dan woesndag terug mag?
Misschien is dit echt een domme vraag voor veel mensen maar ik zou het graag weten. ik zou graag geen domme dingen doen :).

Kan iemand mij dit even duidelijk maken wat ze bedoelen?

alvast bedankt

Jan:)

Rust is totaal afhankelijk van de gebruikte intensiteit/volume, dat zal je enigszins voor jezelf uit moeten vinden. Wat ongeveer bij mij werkt: 1x4x8 = 48 uur herstel, 2x4x8 = 72 uur herstel and so on. Maargoed dat is te simplistisch want van bijvoorbeeld een zwaar setje deadliften herstel je imo niet in 48 uur.

• Topic Starter Topic Starter
Owkay Man! bedankt voor je snelle repley.
maar waar haal je formule vandaag van 1x4x8=48, snap niet van waar je de getallen van haalt? :)

Is niks moeilijk aan, alleen makkelijk om een hoop tekst over sets/reps te vermijden. Eerste getal is aantal oefeningen, 2e aantal setjes, 3e aantal reps. ;)

Shit ain't that serious bro.
Ik vind dat overtrainen "overrated" is en een goede voeding wat "underrated".

Dus heb 11 oefeningen, 2 sets, en 12 reps dus 11x2x12= 264 uur?
of is het per spier groep?

Niet te veel zorgen maken over overtrainen, je zal het wel merken wanneer dat gebeurt.

Je kan zelfs 3 dagen op rij trainen, bijvoorbeeld, maandag benen, dinsdag borst, woensdag rug.

Moet je gewoon zelf aanvoelen.

Trail & error.

En als je nog meer 'domme vragen' hebt gewoon stellen

---------- Post toegevoegd Sat 18 Aug 2012 om 20:54 ----------

Shit ain't that serious bro.
Ik vind dat overtrainen "overrated" is en een goede voeding wat "underrated".

Lol, dit heb ik ook al veel gezegd bij dit soort posten.
TMW?

maja als je geen rust dagen neemt, dan kunnen je spieren toch niet groter worden?
en let ook op men eten heb zeker genoeg eiwitten binnen.
als je dat zou bedoelen:)

maja als je geen rust dagen neemt, dan kunnen je spieren toch niet groter worden?

Verschillende spiergroepen, dan maakt dit niet uit.

Je spieren worden groter van te trainen ( afbraak spieren) en door te rusten en eten (opbouw spieren).

---------- Post toegevoegd Sat 18 Aug 2012 om 20:55 ----------

Gewoon niet 2 dagen borst na elkaar bijvoorbeeld

Aight man ! Maar heb wel nog in een beginners fase denk ik want heb een schema voor alles ik bedoel hier mee benen, borst, armen ect op dezelfde dag.

Hmm, zou blessures en overtrainen niet in dezelfde zin gebruiken.

Je kan best elke dag trainen, maar het is toch logisch dat een rustdag inhoud r4ust voor slechts de getrainde spiergroep ;)

Niet te veel zorgen maken over overtrainen, je zal het wel merken wanneer dat gebeurt.

Je kan zelfs 3 dagen op rij trainen, bijvoorbeeld, maandag benen, dinsdag borst, woensdag rug.

Moet je gewoon zelf aanvoelen.

Trail & error.

En als je nog meer 'domme vragen' hebt gewoon stellen

---------- Post toegevoegd Sat 18 Aug 2012 om 20:54 ----------

Lol, dit heb ik ook al veel gezegd bij dit soort posten.
TMW?

haha Yeah , daar haal ik al mijn broscience vandaan :cool:.

Nee hoor, heb me al 1 a 2 keer overtraind

Terug
Naar boven