Fitness Seller

vraagje: iemand een programma om stemmen uit mp3`s te filteren?

subzero

Cool Novice
Waardering
0
zie titel

wil wat geblaat door een paar nummers eruit hebben en andere dingen invoegen. Iemand die een progje weet wie dat kan?

bij voorbaat dank.

zoiets hebk ook nodig,, maar denk niet dat er iets fatsoenlijks bestaat

is alleen mogelijk als je de orginele sporen hebt anders goede equalizer gebruiken met veel sporen kun je een eind mee komen

Ik kan me van jaaaaren terug een apparaat herinneren die dat deed met live muziek,... werd gepresenteerd (op radio 3, waarschijnlijk nog voordat het radio-3 heette) met:

"Hoe filter je de stem uit van een zanger als die je niet aan staat en wat vind Henk Westbroek daar zelf van"... :)

Was bedoeld om van iedere normale opname een soort karaokeversie te maken door het uitfilteren van de zang-frequenties.. het apparaat werkte maar matig, maar de zang werd inderdaad wel iets zachter.. het frequentie-bereik van de stem werd waarschijnlijk uitgefilterd (waardoor het geluid zelf ook wat dof werd). Misschien zijn er wel karaoke-plugins voor winamp, maar ik denk dat het niet mogelijk is om de stem helemaal weg te filteren, dan moet je toch echt het spoor met de vocal-track van de studio-master weggooien....

Winamp heeft een plugin die dat kan... Denk dat je helaas wel zelf moet gaan zoeken...

Je kunt het beste even de muziekwinkels afstruinen. Het apparaat dat je zoekt heet een voicedestroyer. Zijn ook niet zo duur. Ik heb er ooit eentje op de kop getikt voor 150 gulden. Maar dat is dan wel een los apparaat. Er zijn ook wel software versies, maar daar kan ik nu even niet opkomen. Wellicht zijn er wat plugins voor bijv Cubase of Cakewalk, maar ook daar zal je even naar moeten zoeken.

Probeer anders eens "voicedestroyer" in te tikken bij Google.

Succes er mee.

Terug
Naar boven