AndroidHealthClinic

vraagje omtrent BMR

PerryV

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
115kg
hallo ik had een vraagje omtrend mijn BMR, ik heb hem uitgerekend en normaalgesproken zou ik 3351,15 hebben, ik wil iets afvallen dus dan zou ik er 20% af moeten rekenen, dit komt uit op 2680,92 in mijn geval.
dus ben ik een voedingsschemagaan samenstellen en alle kcal erbij gezet.
bij elkaar opgeteld voor een dag en hier kwam ik op 2361 uit.
ruim 300 kcal voor afvallen en bijna 1000 kcal onder mijn normale BMR.
ik snap er niks van en vraag zo mijn hulp, ik eet 6 maaltijden op een dag en kom niet aan mijn aantal van 1680,92, laat staan 3351, 15!:eek:

ik hoop dat er snel gereageerd word om zo voor mezelf aan een goed voedingsschema te helpen.
ps. ik gebruik geen whey protein, omdat ik beginner ben en de sportinsturcteur het afraden.

Ik snap je vraag niet helemaal?
Je eet 6 maaltijden en je komt uit op 1680, terwijl je er 2680 moet binnenkrijgen. Dan moet je dus meer eten of jezelf afvragen of je wel ALLES meetelt. Dus ook sauzen, fruit etc.

Waarom raadt de instructeur het gebruik van whey af? Als je krachttraining doet dan zou ik het gebruik van whey, misschien met uitzondering van de eerste 6 weken, juist aanraden. Post anders een de verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten wat je gaat innemen en wat je allemaal traint.

• Topic Starter Topic Starter
ik begin deze week met mijn splitschema en omdat ik beginner ben rade hij het nog even af tot ik wat verder ben.
mijn verhouding koolhydraten/eiwit/vet is alsvolgt (in grammen)
275 / 135 / 40

ik heb fruit meegerekend en heb geen sauzen in mijn voeding.

• Topic Starter Topic Starter
probleem opgelost, ik heb de weegschaal die we thuis hebben uitgevonden, hier kan ik mijn bf, water, spiermassa en dagelijkse behoefte berekenen.
mijn bf was zeer hoog, 32%!, hier ga ik zeker aan werken om dit aanzienlijk naar beneden te krijgen.
mijn water was 42,2% en mijn spieren waren 26,6%, geen idee of dit goed of slecht is, mijn dieet gaat grondig aan gepakt worden, ik ga mijn bf naar beneden gooien en het spierpercentage gaat zeker omhoog!
zelfs mijn dagelijkse caloriën behoefte waren aangegeven en daar viel ik precies in met mijn schema, klopt dus toch.
hier kan wat mij betreft een slotje op.

Terug
Naar boven